• cemi

Gravid med bf november 2022

Hej!

Hoppar nog in här jag också. Följt lite på avstånd men inte riktigt "vågat". 

Väntar mitt fjärde barn - dock mitt första genom IVF. En otrolig lång karusell av missfall och MA men nu äntligen här. Vi fick se en liten parvel med tickande hjärta i 7+0. Så nu någonstans måste jag nog våga låta mig bli lite förväntansfull. 

Har BF runt 20-21 nov. 

• cemi
    3/11 Zarizael, fjärde barnet
    3/11 Dalarna91, första barnet
    7/11 Jowalowa, första barnet

8/11 Grodan90, tredje barnet
    9/11 chilins, första barnet
    9/11 Elimil, fjärde barnet 
    10/11 JessicaJKM, första barnet
    10/11 RH93, första barnet
    11/11 falisha, tredje barnet
    12/11 emphz, tredje barnet
    15/11 värmekudde, första barnet
    15/11 Holy93, andra barnet
    15/11 Hanna95u, andra barnet
    17/11 Bubbelfika, andra barnet
    18/11 Pico, första barnet
    18/11 Thasz, första barnet
    19/11 MySecret, fjärde barnet
    20/11 Cemi, fjärde barnet
    21/11 Smlan, tredje barnet 
    22/11 Leopard91, andra barnet
    23/11 Februariblomma, andra barnet
    25/11 norrpigan, fjärde barnet
    27/11 DrLavernius, första barnet 

Lägger in mig här också. :) 
  • cemi

Jag har definitivt börjat få mage - men vet ju att det mest är svullet pga hormoner. ???? men ja, så är det ju också fjärde barnet. För varje graviditet har magen kommit tidigare och tidigare. 

Jag kör på mammabyxor för att mina byxor sitter väl tajt över magen. gör ont efter en jobbdag. 

mitt största ?problem? är definitivt tröttheten. Sover verkligen jämt. Ständigt trött. Riktigt tufft. Ska ringa BM imorgon och be att få kolla mina värden. Denna trötthet känner jag inte alls igen sen tidigare graviditeter. 

• cemi

Blir glad över att läsa att fleras ultraljud gått bra Hjärta

Här känns det som evigheter bort innan det blir min tur. Har KUB den 16:e. Kommer då vara i 13+0.

Är nervös för MA och missfall. Men försök ha is i magen. Långa tuffa dagar på jobbet håller huvudet i schack större delar av veckan Tyst

• cemi

Angående spökveckor - här maler de flesta symptom kvar denna gång.

Men minns gott och väl från tidigare graviditeter. Hatade det. Symptom blir ju på något vis ett kvitto på att nått i alla fall händer. Skönare sen när de börjar sparka och böka i magen.  

• cemi

Hej på er.

igår var det läskigaste kvällen på evigheter. Från ingenstans började jag bara blöda - mängder! Bara rann när jag ställde mig upp från soffan. Satt på toaletten och bara grät. 

Min sambo ringde gynakuten och vi fick komma in. Men till vår förvåning mådde bebis bara bra ?? Hjärtat slog så fint. Sög på tummen och sparkade runt. Tydligen var inte blodet från moderkakan utan mer från slemhinnor? Jättekonstigt. Så där grät vi båda en skvätt till - av lättnad och förvirring. 

Bebis visade sig vara hela fem dagar större än vad vi först trott så nu behöver jag ringa och boka om KUB innan det är försent. Bör ske denna vecka. Enligt deras mätningar är jag i 12+4 idag. 

Vad gäller blödningen ska jag stanna hemma från jobb och vila. 

Vi fick en liten bild på lille bebis som skrämde halvt livet ur oss. Usch vilken kväll av känslor. Hade svårt att somna sen. 

• cemi

Härligt att höra att det gått bra för er som varit på KUB.

Då är det jag och Thasz som har våra idag? 12:45 har jag min tid. Dock tog jag proverna igår så tror inte jag får svaren idag dock. Men få se bebis i alla fall Glad

• cemi

Även här gick ultraljudet bra. Så underbart härligt att se den lille. Dock inget svar angående siffror då jag gjorde blodproverna igår. Så lite nervös väntan. Men barnmorskan sa att hon inte såg något avvikande just nu. 

Så nu har vi äntligen vågat berätta för våra nära och kära. Håller det lite längre för allmänheten tills vi får siffrorna från proverna. 

Liten viftade och vinkade så mycket med sina händer - helt underbart att se Hjärta

• cemi

Februariblomma - Åh stor stor kram till er! Vi fick inte heller superbra siffror på kub så har lämnat blodprov för nipt nu. Vi fick 1:201. Därav att jag varit lite inaktiv här. Ångesten är total.  

googlat ihjäl mig på just sämre resultat och verkligen majoriteten av alla test har till slut visat på frisk bebis - även de som fått 1:2. Det är ju ändå 50% chans att ditt barn är friskt. Jag håller verkligen tummarna så hårt för er! Hjärta

• cemi

Februariblomma:

Har faktiskt ingen aning.  Vilken tid har du? Kanske bättre att komma på fastande mage än att behöva vända i dörren? även fast jag tänker att de borde ha informerat tydligt om det innan. Men hellre det säkra före det osäkra. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022