Gravid med bf november 2022
Jag kan oxå känna bebisen röra sig ibland. Utan tvekan några dagar nu. Från 15+0 så har jag känt längre sammanhängande stunder och inte bara något slag som man undrar, var det där bebis eller tarmarna. Framförallt på kvällen när man sitter ihopkurad i soffan kan den lille ha gympa. En gång kändes det som om den slog en kullerbytta eller trillade där inne. Stor dunk lixom haha
Det känns som snabba lätta slag, eller som om något fladdrar där inne. Ibland drar den en arm eller ben mot livmodern, det är tydligare än fladdret. I början är det så likt när tarmarna rör sig så du inte vet vilket det var. Men eftersom lillen växer och det blir hårdare/längre perioder så kommer du förstå att det varit barnet du känt tidigare oxå.
Första kände jag tydligt vid 17+ typ
Om man har moderkakan i framkant kan det dröja betydligt längre innan man känner något.
Någon annan vars livmoder är enorm? Jag är 15+ nu och livmodern går upp till strax under naveln. Så stor brukar den ju vara när man gör RUL. Visst det är fjärde ungen men med tredje var den inte så stor så fort. Tur jag varit på kub o sett att det är en där inne. Annars hade jag funderat haha