Inlägg från: Bebis2021 |Visa alla inlägg
  • Bebis2021

Gravid med bf november 2022

ANMAELHO:
    Så härligt att du fått se hjärtljud speciellt när man har ma I bagaget, har också ma I bagaget men har sett hjärtljud i vecka 9 och har nästa ul om två veckor då i vecka 13 så håller tummarna, men man vill gärna komma några veckor längre in i graviditeten så man vågar slappna av lite mer..

• Bebis2021

Är de någon annan här som börjar uppleva dom så kallade spökveckorna? Jag hoppas å tror iallafall att de är vad ja kommit till nu, är i veka 10+1 idag, är rätt trött fortfarande men börjar i övrigt känna mig ganska ogravid, tycker mig inte ha så mkt till mage eller svullnad heller, såå jobbigt å hoppas verkligen att bebis ändå lever men har läst om spökveckorna så hoppas de är det, har haft de vid tidigare graviditeter, kan säga att jag räknar mer till mitt ul om två veckor, tiden kommer gå sakta..

• Bebis2021
    soanho skrev 2022-04-29 09:09:56 följande:

Fick reda på NIPT idag, allt såg jättebra ut! Väldigt låg sannolikhet på allting så det känns skönt. Och det är en liten kille som växer inne i magen, vilket både jag och pappan trodde :) Hjärta 

Grattis vad härligt å glädjande resultat  vilken vecka är du I? Hur länge tar de att få svar? Funderar om vi ska göra nipt, men eftersom jag har MA I bagaget vill jag inte göra för tidigt om graviditeten inte skulle gå vägen då de ju handlar om en del pengar..
  • Bebis2021
    RH93 skrev 2022-04-29 12:10:08 följande:

Bebis2021: jag har mått väldigt illa och känt mig otroligt orkeslös, men har sedan nån vecka tillbaka känt att allt nästan är borta. Kan få nåt litet illamående om jag inte ätit eller äter för mycket typ, men inte alls som tidigare. Jag har precis gått in i v.13. Vi gjorde KUB idag och fick se bebis sprattla omkring fullt välmående. Den växer precis som den ska och vi fick 1/20000 för kromosomavvikelser. Jag har varit sjukt orolig och nästan känt mig knäpp som att jag inbillar mig graviditeten sen symtomen försvann haha. Så tror inte du behöver vara orolig :) 

Skönt att höra att man inte är ensam känner igen de där att ibland kan de uppstå lite illamående när man blir hungrig eller äter för mkt så har jag också fortfarande, lite känsligt med just illamående alltså, men har aldrig haft några stora besvär. Nåja man borde va glad att man mår bra mesta dels men man ska väl alltid hitta något att oroa sig över :-P oj så härligt att du fått se bebis idag, å roligare när man börjar komma längre in i graviditeten å ser lite mer än en prick liksom
  • Bebis2021

Har gått in i vecka 14 idag, fick se bebis på ul förra veckan, är de någon annan här som fått ökade symtom kring vecka 12-14? Tycker jag har mer illamående till och från, fått jätteömma bröstvårtor och är så fruktansvärt trött hela tiden, upplevde att symtomen var mindre förut och framförallt kring vecka 10-11 att de minskade men nu sen ca vecka 12-13 har de som ökat igen till mer än innan, känns bara så "bakvänt" då man ju i regel börjar må bättre nu..

• Bebis2021

Värmekudde:
    Men fy din stackare illamående och migrän måste ju vara riktigt hemskt som kombination dessutom:( de enda positiva är väl att jag känner mig gravid och därmed lite lugnare att bebis lever, men håller tummarna att vi båda får må bättre å känna oss piggare snart :)

• Bebis2021

Februariblomma:
    Åh de lät som ett tungt besked, jag är dåligt insatt i betydelsen av dom där resultaten, men man kan väl få "dåligt" resultat och de kan ju vara så att de ändå inte är något så att säga, men förstår att de måste vara jobbigt med ovissheten och allt innan man vet något säkert, håller tummarna för dig att de blir positiva besked från moderkaksprovet <3 

• Bebis2021

Gjorde ul för 1,5 vecka sen och allt såg bra ut 12+2 då, nu är jag i vecka 14+0 och tycker än en gång magen mjuknat ihop å känns plattare, upplever att symtomen blivit mildare eller rent försvunnit, så nu oroar man sig igen.. Hur är de för er andra som är i vecka 15 eller där i kring?

• Bebis2021
    Grodan90 skrev 2022-05-25 10:04:20 följande:
    Är i vecka 17 och senaste veckorna har mina symtom nästan helt försvunnit, lite trött fortfarande bara. Svullnaden runt magen har också försvunnit. Det är normalt dessa veckorna, snart kommer den riktiga bebismagen fram :) passa på å njut!Hjärta
    Skönt att höra att flera upplever samma, har läst att de är vanligt men de är som svårt å sluta oroa sig ändå, sjukt jobbigt, bidrar äl att jag haft två sena ma efter vecka 12 där tidigare ul sett bra ut och då minskade också symtomen,.en ah nä du har rätt är ju bara försöka att va lite positiv tills annat bevisas så att säga :) vore så härligt att få spola fram tiden och känna lite rörelser 
  • Bebis2021
    Grodan90 skrev 2022-05-25 12:24:32 följande:
    Förstår din oro! Men det är vanligt att symtomen försvinner nu efter vecka 12 även om det känns läskigt. Ja snart kommer du säkert känna lite rörelser, det tar ju bort mycket av oron :) Jag började känna bebis för några veckor sen, känner inte alla dagar men då och då (Tredje barnet).  
    Men gud så underbart att fått börja känna de :)) jag har försökt känna långt ner på magen typ, vet inte om ja inbillat mig eller om de är tarmar eller annat men tycker mig att vid något tillfälle ha känt lite fladder, men ja omöjligt å veta va zom ör vad så längtar tills man kan känna sig mer säker:)
Svar på tråden Gravid med bf november 2022