Inlägg från: Bebis2021 |Visa alla inlägg
  • Bebis2021

Gravid med bf november 2022

Hej på er, hänger lite försiktigt med i denna tråd men lägger inte upp mig i listan. Plussade i tisdags och om jag räknat rätt bör jag vara i vecka 3+5 och har bim på lördag och bf 25/11. Hade ma I dec och före det haft 3 ma, såå jag är försiktigt positiv å håller tummar och tår. Två barn sen tidigare på 4 och 6 år. Har börjat känna mig tröttare nu samt lite svullna bröst och molvärk,  brukar inte ha så mkt symtom men hoppas på de då de känns lite mer lugnande  någon annan med samma bf? Hur mår ni andra?

• Bebis2021

Är idag i vecka 4+0, vet inte om jag inbillar mig men tycker faktiskt jag känner mig lite illamående, nde lite på förmiddagen sen har de vart bra men nu på em kom det igen, jag hoppas de är pga graviditet å inte inbillning, känns liksom liite bättre med symtom iallafall har alltid haft väldigt lindriga symtom både vid mina barn graviditeter och mina ma. Så symtom för mig är som positivt hur mår ni andra som är kring vecka 5? Ja är även trött, å blev lite små förkyld här i veckan vilket ja läst inte är så ovanligt kring när man plussar

• Bebis2021

Är de bara jag som inte har några symtom? har endast lite molvärk till och från, kanske lite trött men svårt å veta om det är pga barn som vaknar på nätterna eller graviditet, har aldrig haft så mkt symtom vid någon graviditet men med mina grabbar började jag iaf ha lite illamående i början av graviditeten, går in i vecka 6 idag 

• Bebis2021

Pico: förstår att de känns väldigt jobbigt har varit med om det vid tidigare graviditeter så vet precis hur de känns, man får försöka trösta sig med att det trots allt är väldigt vanligt med blod.. du får försöka tänka positivt så länge du inte vet annat än att du faktiskt är gravid just nu när har du vul? Håller tummarna för dig

• Bebis2021

Jag har faktiskt börjat få lite illamående som kommit och gått senaste dagarna, idag har jag haft ett illamående som "trycker i halsen" hela dagen, de blir värre när jag blir hungrig, känner mig rätt glad faktiskt över de då jag mina senaste 4 graviditeter innan denna fått ma och i princip inte haft illamående alls, även om ja vet att ja såklart fortfarande har ökad risk för ma så väljer jag att vara glad för detta jobbiga symtom jag är i vecka 5+4 för övrigt, har inte ringt mvc eller bokat in något vul än, får ju komma på tidigt vul I och med min historik, men känner faktiskt ingen stress med det utan ska nog ringa å boka en koll till kring vecka 12 tror jag. Är bara jobbigt att gå för tidigt å inte se något osv känner jag

• Bebis2021
    Pico skrev 2022-03-29 13:06:07 följande:

Tack vad söta ni är allihop Hjärta det har stannat av lite nu och blev aldrig mer än ett antal droppar. Pratade med BM också och hon försökte lugna mig och sa det vanliga - att det inte behöver betyda det värsta, men det är ju helt omöjligt att tänka annat när man gått igenom ett MA tidigare med bara mindre blödning som symtom.. har ju vul imorgon så måste bara stå ut tills dess.. Rynkar på näsan

Så skönt att de avtagit, å skönt med vul imorgon är ju även jobbigt att gå å vänta på sånt. Håller tummarna för dig 
  • Bebis2021

Pico:
    Usch så jobbigt men visst hade du gjort vul? Å sett hjärtljud? Ursäkta om jag vlandat ihop dig med någon annan, men de är ju säkert ingen fara, speciellt inte om du inte har några smärtor osv. Håller tummarna för dig 

• Bebis2021
    Pico skrev 2022-04-07 21:13:41 följande:
    Ja gjorde vul förra veckan! Men nojar ju sönder eftersom det var precis så här det var förra gången och det slutade i MA Rynkar på näsan men ska försöka ha is i magen och avvakta och se om det går över igen.. 

tack för peppen även från värmekudde!!
    Okej jag förstår, vilken vecka är du I nu? Förstår med din bakgrund att du känner oro, har du när du hade ma tidigare  sett något hjärtljud på vul? Du får försöka tänka att de du vet nu är att du är gravid å ha is i magen till nästa gång du gör ul, vet att de är lättare sagt än gjort, denna oro är fruktansvärd...
  • Bebis2021
    Pico skrev 2022-04-08 09:01:43 följande:
    Jag går in i v 9 imorgon! Ja då såg vi hjärtljud i v 8 och sen blev det MA precis i starten på v10 Rynkar på näsan

Känns lite bättre idag, men tiden går ju så fruktansvärt långsamt! Ska på kub i maj så det är ju långt dit, men har möjlighet att be om ett nytt vul innan dess om jag är orolig.. men det lugnar ju bara för stunden liksom, så vet inte om jag ska göra det eller ej.. 
    Okej jag förstår, jo precis som du säger är de ju bara för stunden, en ögonblicksbild, så tyvärr finns ju inga garantier men de är verkligen jobbigt, har ju själv sett hjärtljud å sen har de inte gått vägen ändå. Själv har jag bokat vul till om 1,5 vecka, känner mig väldigt platt om magen men är bara i vecka 7+0 idag men brukar vara mer uppsvälld osv annars tidigt i graviditeten, känner helt klart oro inför vul, så jobbigt å trist med denna oro..  
Svar på tråden Gravid med bf november 2022