Inlägg från: Bebis2021 |Visa alla inlägg
  • Bebis2021

Gravid med bf november 2022

Är de någon här inne utan symtom? Tycker jag hade lite illamående kring vecka 6-7, men är nu i vecka 8 å upplever inge sånt, möjligtvis att jag blir lättare illamående om jag blir hungrig, å är kanske liiite tröttare än vanligt, men har ingen molvärk alls, minns inte när jag hade det senast, inbillar mig att inget växer där inne när ja inte känner något ( inge svullnad om magen eller så heller, känner mig helt enkelt verkligen helt ogravid, å då har jag varit gravid 10 gånger med denna grav räknat, har två barn, ma å några aborter i bagaget, känns ju som att magen borde puta litegrann iallafall när de inte är första graviditeten, hade verkligen tänkt att denna graviditet sluta oroa mig, men de är såå svårt, kan liksom inte tänka glatt att de blir bebis i november, för något säger mig att de inte blir så, sååå trött på detta, vill bara få njuta av en hel graviditet och må bra, få träffa min bebis efter 9 månader som dom flesta som blir gravida får göra, istället för att gång på gång genomgå första 10 veckorna eller mer å sen avbryta graviditeten..är nu drygt två år sen mitt första ma å fortfarande har man ingen bebis utan tragglar på i dom tidiga graviditetsveckorna som att man aldrig kommer längre å är på min femte graviditet på dessa två år, ursäkta mitt negativa och långa inlägg men behövde bara få ur mig de...

• Bebis2021
    zarizael skrev 2022-04-11 17:31:19 följande:

Skönt att höra Emphz Hjärta

Bebis2021 kan du inte få göra vul för att se att allt är bra? Med tanke på din historik så borde det väll inte vara så svårt att ordna. 

Jag tillhör dom som mår illa o trugglar igenom dagarna. Men vissa mår ju knappt illa. Och andra spyr så fort dom dricker/äter och däremellan. 
    Jag är i v10+ nu och är inte heller svullen över magen. Det kommer senare. I början är det tarmarna som sväller av hormonerna och inte livmodern man känner än. Har svårt att fatta att man är gravid och vet inte om jag tror på det än. Mina symtom är illamående och trötthet. Inte mycket till molvärk och brösten slutade göra ont för flera veckor sedan. 
    Hoppas du får gå på vul och att du får se ett hjärta som slår

Jo jag har bokat ett ull till nästa vecka så de ska bli skönt å hoppas de blir positivt, men oavsett ma eller ej blir de skönt med vul för ovissheten är nästan de värsta..
    Nä de är ju lite märkligt att va gravid å knappt känna av de, man vill ju som ha nå symtom samtidigt som de är jobbigt att må illa, tack så mycket de hoppas jag med <3
  • Bebis2021

Värmekudde:
    Tack för dina lugnande ord du har ju absolut rätt, men de är väl även de att man "känner igen" känslan av nät de är ett ma tyvärr.. men men ja lever på hoppet men mellan varven sköljer denna oro å lesshetskänsla över en av att aldrig komma framåt i en graviditet. Men men får invänta vul nästa vecka å hoppas på de bästa 

• Bebis2021

Var och gjorde ett vul idag, å de fanns liv, 8+6. Stämmer bra med mina beräkningar, känns såklart väldigt skönt, men kan inte helt fullt ut glädjas, oron över att de förut visat hjärtslag men ändå sen blivit ma vill ta över, men ska försöka va positiv och hoppas på de bästa nu ska ringa mvc för inskrivning å skulle även få ett tidigt ul om några veckor igen.. 

• Bebis2021
    Pico skrev 2022-04-20 17:25:41 följande:
    Åh grattis!! Full förståelse för din känsla, skönt att få ett nytt UL snart igen. Jag har ju haft två vul så jag ska försöka stå ut till mitt kub i maj nu Obestämd får se om hjärnspökena klarar det!! 
    Tack, så skönt för dig de stillar ju faktiskt oron ett litet tag iallafall, sen blir de ju mer verkligt att få se den lille när man knappt känner av det :) tiden kan ju gå sååå sakta när man inväntar ul 
  • Bebis2021
    Värmekudde skrev 2022-04-25 09:55:15 följande:

Jag börjar känna magen tydlig mer och mer speciellt när jag ligger ner och den spänner lite också. Byxorna börjar bli tighta så har bara strechiga byxor på mig. Börjar få mer och mer mage men är också super svullen så det är en kombination. Längtar så efter en ordentlig boll på magenHjärta

Åh så mysigt, menar du att du känner kanten av livmodern typ? Har hört en del känner det men har som aldrig själv lyckats hitta den, tycker mig också ha lite mage nu men mest när man ätit osv minst på morgonen,  längtar verkligen till en riktig kula, de är såå mysigt 
  • Bebis2021

Jag var på inskrivning hos bm i måndags och fick även lämna prover, hade ferritin på 53, tror lägsta gränsvärdet låg på 25 eller nå, kanske kan vara en orsak till att jag är fruktansvärt trött och håller på somna framför jobbdatorn på eftermiddagarna, är de någon annan som kollat sitt ferritin? Enligt bm var de något nytt att man skulle börja med det. Har fått uk bokat om lite drygt två veckor, längtar verkligen samtidigt som de känns väldigt läskigt då jag så många gånger fått negativa besked vid ul, men fortsätter hålla tummarna å hoppas att de är vår tur nu helt enkelt..

• Bebis2021

Hanna95u:
    Kollade nu och såg att referensintervallet enligt mitt provsvar låg på 8-228, jo de är järndepåerna, mitt hb låg bra på 130, ja då är ju 58 helt ok men ja tyckte de låg långt under övre referensintervallet, är sjukt trött och har skört hår som lätt går av sen någon månad tillbaks, läste att lågt järn kan ge de symtomen, tycker även jag lätt blivit förkyld sen januari, men då äter jag ändå rött kött varje dag nästan, försökt äta lever varje vecka innan graviditeten osv för att få i mig bra med näring, nåja bara börja med järntabletter då antagligen  även om mitt värde kanske inte var allra lägst trots allt,

• Bebis2021

Thasz:
    Ja kollade en igen vad referensintervallet var å såg då att de ca 8-228 enligt mitt provsvar, kanske kan va lite olika, många verkar ju ligga lägre än mig så ja kanske inte ligger alltför lågt trots allt, men i och med min extrema trötthet vill man ju som se någon förklaring så tänkte om de kanske är lågt järn, men ah de kanske är kombon av gravid å lite lägre järn, har även haft skört hårt som gått av massor sen någon månad tillbaks å har som funderat på va de berott på... men de är nog klokt för oss alla å köra på järntabletter   

• Bebis2021

Bellaa123:
    Jag verkar inte kunna citera någon det funkar inte när jag försöker trycka där, märkligt, nåja
    Ja de kanske de kan vara, känns som många brister kan visa sig med dom symtomen dock så lite svårt.. men ska börja med järntabletter iallafall :)

Svar på tråden Gravid med bf november 2022