Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Här finns mer info om SDs stöd till PYD.

www.expressen.se/kronikorer/akessons-ilska-visar-sds-nationalism/

"Det Åkesson kanske inte minns är att Sverigedemokraterna själva pressade den S-ledda regeringen i riksdagen för några år sedan om varför den inte stöttade koalitionen Syrian Democratic Forces, där PYD ingick, tillräckligt. Koalitionen stred då mot Islamiska staten men attackerades samtidigt av Turkiet"

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Ja det kan man men tydligen inte Sveriges brunblå regering. 

• KillBill
    Karl03 skrev 2022-11-06 11:50:57 följande:
    Jag lade ingen värdering egentligen i kurdfrågan. Jag bara konstaterade att det antagligen fanns en uppenbar anledning till hur regeringen prioriterar. Eftersom KillBill inte klarade av att klura ut det själv..
    Finland väljer en annan väg och avser inte att ta avstånd från YPG/PYD. Att den SD-styrda  M/KD/L regeringen väljer att lägga sig platt för islamisten Erdogan och väljer att ta avstånd från de organisationer som bekämpat Islamska staten och bl.a. räddat tusentals yazidiska flickor från att bli sexslavar är så ynkligt.

• KillBill

Det skulle inte förvåna mig om det visar sig att det är den SD-kopplade journalisten som finansierade koranbränningen utanför Turkiets ambassad som allra mest skadade Sverige process för att bli medlemmar i Nato. Det skulle inte heller förvåna mig om den SD kopplade journalistens uppdragsgivare sitter i Ryssland.

Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa