Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
Ny vändning..
Ny vändning..
För en Putin-kramare finns bara ett parti att rösta på..
www.dn.se/ledare/amanda-sokolnicki-de-kallar-sig-fritankare-men-pratar-som-putin/
www.svd.se/a/5Bdna1/stina-oscarson-darfor-rostade-jag-pa-sverigedemokraterna
Jimmie Åkesson är Vladimir Putins nyttiga idiot..
Jag läser en hel del i tidningarna om det. Funderar över det där med nyttig idiot. Så korkad kan väl ingen vara? Helt logiskt så förstår han väl konsekvenserna av något sånt. Jag kan faktiskt inte tänka mig annat.
Varför inte ta bladet från munnen och säga sig inte vilja gå med i Nato och öppet berätta att de vill samarbeta med ryssen? I stället för att sabotera?
Jag kan tänka mig lite olika anledningar till att göra på det sättet (sabotera)
-de tror de tappar väljare (vilket inte behöver vara sant, sd:s väljarkår verkar rösta på dom pga missnöje iaf.
-de har större framgång att sabotera om de låtsas. (För då tror andra länder att det är en allmän hållning från Sverige)
Bra att tom SVD är tydlig med om vad det handlar om.
Om man tror att Erdogan bryr sig mer om vad en svensk politriker säger än möjligheten att få köpa F16 plan ...
Jag vet inte vad man säger om en sån.
Jag vet inte vad du är ute efter men det är förbluffande att se hur du i inlägg efter inlägg försöka att förminska betydelsen av Jimmie Åkessons angrepp på religionsfriheten som är en central del av den svenska demokratin.
Tycker du inte att det är ett problem att Åkesson representerar ett parti med rötterna i nazism? Ser du inte likheterna mellan det faktum att Nazisterna rev synagogor i trettiotalets i nazityskland och att Åkesson nu kräver att minareter ska rivas i Sverige..
Svenska dagbladets moderata ledarsida: Jimmie Åkesson väljer att skada Sverige
www.svd.se/a/Q7v67A/jimmie-akesson-valjer-att-skada-sverige
Åkesson är inget dumhuvud. Självklart har han sett till att få bra betalt av Putin..
www.svt.se/nyheter/utrikes/expert-extremt-olyckligt-for-natoprocessen--ze7b18