Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

vissli skrev 2022-09-22 07:53:19 följande:

Dock gäller ju även detta:

https://www.europaportalen.se/2022/06/undersokning-mest-och-rysslandskritiska-i-eu-parlamentet

? Sverigedemokraterna är det mest Rysslandskritiska svenska partiet i EU-parlamentet medan Vänsterpartiet det klart minst kritiska. Det visar en stor genomgång av hur alla EU-parlamentariker röstat i frågor som rör Ryssland sedan 2019.?

Jag är inte SD, och gillar inte att det lite ser ut som om jag går till deras försvar eftersom jag anser partiet omoget och hemvist för allt för många med allt för mycket nationalism och främlingsfientlighet, men just i frågor om statistik beror det ju ofta på hur man tittar. 

Partierna kan rösta mer eller mindre kontroversiellt och gör man denna mer fördjupade analys finns det ingen tvekan om att SD är mest ryssvänligt och det är ingen slump att Ryssland nu applåderar Sverigedemokraternas resultat i det svenska valet. .

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    vissli skrev 2022-09-22 07:53:19 följande:

Jag är inte SD, och gillar inte att det lite ser ut som om jag går till deras försvar eftersom jag anser partiet omoget och hemvist för allt för många med allt för mycket nationalism och främlingsfientlighet, men just i frågor om statistik beror det ju ofta på hur man tittar. 

När SD inte röstar för den  auktoritära regimen i Ryssland röstar man för  den Ungern regimen och detta även när EU försöker få bukt med att bl.a. svenska skattepengar hamnat i fickor på korrupta Ungerska politiker..

www.aftonbladet.se/debatt/a/q1AKnE/l-sd-verkar-inte-forsta-vardet-av-demokrati

• KillBill
    vissli skrev 2022-09-22 08:16:25 följande:

Anser du att Europaportalens bedömning är felaktig och den länk du gav visar sanningen? Varför? 

Att Ryssland, eller delar av det, applåderar alla sorts framgångar som de vet kommer skapa mer splittring i ett land som ligger nära och som sökt medlemskap i Nato är dock inte så konstigt tror jag. 

Den borgerliga tankesmedjan Fri världs som leds av moderaten Gunnar Hökmark har vad jag förstår gjort en mer kvalitativ undersökning där man bedömt i vilken typ av frågor som olika partier röstat för eller emot Rysslands intressen medan Europaportalen mest räknat omröstningar.
  • KillBill

Putinkramarna i SD förnekar sig inte..

• KillBill
    Tom Araya skrev 2022-09-26 20:06:57 följande:

Lägg ner diskussionen om SD i den här tråden, det är OT eftersom SD har exakt noll inverkan på kriget i Ukraina.

Starta en egen tråd för detta, om ni tycker det är intressant och viktigt.

Att det finns politiker i det här landet som hållit Putin om ryggen är viktigt att lyfta fram. 
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-10-01 08:28:29 följande:

Putins tal, i alla fall stora delar av det, på engelska.

För bättre förståelse

twitter.com/FiorellaIsabelM/status/1575987665085702146

Vad tusan sysslar du med?  Vad menar du med "För bättre förståelse"?

Fiorella Isabel  arbetar för RT (Russia Today) d.v.s. Vladimir Putins propagandakanal.  Genom att länka till henne sprider du Putins narrativ. 
  • KillBill
    AndreaBD skrev 2022-10-01 23:27:27 följande:
    Ja, det skulle vara intressant att få veta mer. 

En annan sak som jag skulle vilja veta mer om är varför Turkiet och Ungern blockerar Sveriges natomedlemskap. 
    Ja det skulle man gärna vilja veta. Sannolikt beror det på dessa länders band till Ryssland och Vladimir Putin och med tanke på detta är det rätt otäckt att Ulf Kristersson gett SD så stort åt inflytande över utrikesutskottet. Snacka om att göra bocken till trädgårdsmästare..
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa