Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Tom Araya skrev 2023-05-17 22:55:08 följande:
    Relevant i den här tråden?
    Ja. Tycker du inte att de är relevant att politiskas partier springer Vladimir Putins ärenden?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2023-05-18 11:21:03 följande:
    Allt för att kleta sin skit på politiska motståndare.
    Att ha synpunkter på EUs allt mer totalitära tendenser är att gilla Putin. Idiotin ät total.

EUs totalalitära tendenser..

Vladimir Putin hade inte utryckt sig annorlunda :)

• KillBill
    Rataxes skrev 2023-05-18 12:26:02 följande:
    Den som fått för sig att jag är putinkramare för att jag inte vill att EU ska lögga sig i mer än vad de gör, helst mycket mindre, en sån människa har jag inga som helst problem att kalla för fullblodsidiot. 

Vi röstade för en handels och passunion, inte en byråkratikoloss som ska styra allt. 
    Det finns ett parti som går ut med "mer EU" de kan dra åt helvete, jag kommer aldrig någonsin att rösta på dessa "liberaler".

Delstaterna i USA har större friheter gentemot det federala än vad staterna i EU har. 

Sovjetunionen 2.0.

Att kalla EU för Sovjetunionen 2.0 är fruktansvärt historielöst.

USA delstater i är på ett helt annat sätt styrda av centralmaktens lagstiftning och politik än vad EU medlemsländer är. 

• KillBill
    Tom Araya skrev 2023-05-18 13:21:06 följande:
    Om EU ska fungera som USA så vill jag vara med och välja EU's ledare.
    EU fungerar inte som USA men du är direkt och indirekt med och väljer vilka leder EU. 
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2023-05-18 13:31:58 följande:
    Jag vill att EU ska ha mindre inflytande över medlemsländerna, kan jag välja det med?

Ja, vi lever i en demokrati så det är bara att driva opinion för det.  Du vet väl hur en demokrati fungerar?

• KillBill
    Rataxes skrev 2023-05-18 15:32:45 följande:
    Då är du en putinist enligt Partiarbetaren.
    Det är bara genom att låta sig styras av Eukommissionen och ministerrådet som sann demokrati kan uppnås. Knäböj inför Ursula van der leyen och svär lydnad till kolossen.

Varför sitter du och hittar på sådana saker? Att vara dåligt insatt i hur vår demokrati fungerar gör dig inte till putinist. 

• KillBill
    Tom Araya skrev 2023-05-19 04:39:07 följande:
    Vem eller vad kan jag som väljare rösta på?

Här har du lite länkar så att du kan läsa på om hur den svenska demokratin fungerar. I tillägg kan du läsa om riksdagspartiernas EU politik på respektive partis hemsida. 

Om val till riksdagen
    https://www.riksdagen.se/sgn/sprak/teckensprak/sa-funkar-riksdagen/val-till-riksdagen/

Om riksdagens EU arbete
    https://eu.riksdagen.se/eu-i-riksdagen/riksdagens-eu-arbete/

Om val till EU
    https://www.europarl.europa.eu/at-your-service/sv/be-heard/elections

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Rataxes skrev 2023-07-09 17:23:58 följande:

Management by Perkele. Tänk om svenska politiker kunde visa sån Perkele?

Kan det vara så att Finland till skillnad mot Sverige ger bistånd till staten i de länder som är mottagare av biståndet? Om inte så är det märkligt att straffa fattiga människor för handlingar som de är oskyldiga till.

Det svenska biståndet är inriktat på att bekämpa fattigdom och förtryck, stödja demokratirörelser, förbättra förutsättningarna för fria val, stöd till hälso- och sjukvård för fattiga människor (tex vaccinationsprogram).

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa