Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-25 11:51:03 följande:

Fast du har ju inte läst något av mina inlägg, Då kan du ju inte veta.

Vaddå förstår? Jag vet vad det är MEN jag skulle VÄGRA vad det än är. Det är EN HELT ANNAN SAK.

putin bryr väl inte sig mer om vad du skriver än vad jag skriver? Varför skulle dina ord vara viktigare? putin vet inte om NÅGON AV OSS.

Jag vet precis vad militär är, men jag VET OCKSÅ att  BÅDE många ryssar o många ukrainare har rest utomlands och inte kan nås av vare sig rysk eller ukrainsk militär. Vi har som sagt ukrainare i vår församling.

Jo, putin skulle älska dina idéer, du vet dom som du inte har en susning om vad de är, men ändå upprepar dom med jämna mellan rum du vet.

Och dessa idéer ger en motorväg för putin rätt mot Sverige, för de ska hellre vapenvägra och inte försvara sitt eget land längre.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-26 11:36:12 följande:

Jag vet precis  vad krig är. Det dödas och lemlästas människor och djur, och att jag har den insikten och vill att man inte ska lyda putin är väl inget han skulle gilla.

Nej-för vapenvägran ska ju gälla också ryska krigsmakten-

Dina idéer om vapenvägra är det mest naiva jag sett i mitt liv, undrar vad som får dig att skriva nonsens, vad är argumentet med nonsens för det enda man ser är vatnik.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-27 11:29:04 följande:

vatnik är en sådan som stöder putins våld. Jag är emot putins våld. Jag är emot allt våld. Mycket enkelt.

Skulle du lyda om du blev inkallad av putins regim. Skulle du inte göra just detta att vapenväägra?

Indirekt gör du detta, och det är vad vatnik betyder och hur man stöder putin på något sätt och i detta fallet dina extremt svårt naiva idéer.
  • klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-27 13:34:50 följande:
    Inte på något sätt.. Jag är pacifist och kristen och jag anser helt enkelt inte att en kristen kan bära vapen. Jag kan inte se hur det skulle gå ihop med undervisningen från Jesus och apostlarna. Kristna unga män brukade på min tid söka vapenfritt, Jag var en av dem och fick det godkänt utan problem. Dessutom svarade du inte på frågan. Skulle DU lyda om du blev mobiliserad till Rysslands krigsmakt?
    Jo, du påstår det, och sen kommer dina konstiga idéer som berättar annat....
  • klyban
    Padirac skrev 2024-09-28 17:05:48 följande:
    Nej - det finns ingenting som tyder på att Trump har förmågan att avsluta kriget med en rättvis lösning.
    trumps förslag är ju att Ukraina ska göra stora eftergifter, och den är ju orimlig och därför blir ju trumpens "förslag" till ett riktigt dåligt skämt för Ukraina.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2024-09-29 16:50:49 följande:
    Det lämnar jag till Trump att ta reda på. Oavsett, vill de inte acceptera kan de fortsätta ta livet av varann, men jag skulle foredra om de gor det utan mer av mina skattepengar.

SÅ du vill hellre ha putin här då eller?
    För du fattar väl att han aldrig kommer stanna väl, eller?

Och skattepengar nu är rena vinstlotten mot ett krig här kostar, som är en så extremt gigantiskt större summa och en massa döda att det blir komiskt läsa ett sånt inlägg du skrev där :whoco5:

• klyban
    Tow2Mater skrev 2024-09-30 17:23:29 följande:
    Fint jag kan roa dig. Inget nytt.

Nej, att du vill ha hit krig roar mig inte alls, dock att du vill betala mindre skattepengar.

Ooch komiskt att du har en inställning som kommer kosta dig mycket mer skattepengar och en stans massa död på det.
    Analys och konsekvens verkar inte vara din sak, och ha en inställning som drar kriget hit i förlängningen, får en undra varför.(Men det är lugnt, vet redan du aldrig någonsin kan svara på detta och utan just berätta att få hit putin är nog vad du vill.)

Vill du ha hit putin??

• klyban
    Reasonandsense skrev 2024-09-30 18:52:16 följande:

Även om Putin aldrig direkt attackerar just Sverige, vilket man får medge är relativt osannolikt (det finns absolut inte kapacitet från ryssens sida att landstiga på Gotland med hela NATO som motståndare), så kommer ett fientligt och starkt ryssland innebära att vi behöver satsa mer på våran försvarsbudget i lång tid framöver. Ryssland är våran rival för att stanna. Andra länder i alliansen blir rejält hotade. Det är givetvis billigare på sikt om Ryssland totalt besegras och ett starkt Ukraina blir en del av NATO. En rysk seger kommer förstås även uppmuntra Kina att försöka sig på något mot Taiwan. Det handlar om att upprätthålla världsordningen och att stormakter inte bara tar slukar mindre stater, hur som helst.

Efter Moldavien, så kan det redan vara dax att attackera Gotland för putin.

Och hör redan orden putin kommer säga, som är samma som med Ukraina och hur nazister ska ut, hur Gotland måste tas pga strategisk position osv och en massa rappakalja på detta.

Tycker det är rätt intressant att det finns människor som inbillar sig att neka skattepengar går till Ukraina skulle göra saker och ting bättre och billigare för oss här.
    Det är precis som att de inte fattar ett krig här, så är dessa skattepengar vi lägger nu inget i jämförelse och vad det kommer kosta med ett krig här och sen alla döda på detta.

Inser två saker här, ett är då att det verkar som en del vill putin ska komma hit, ingen fattar varför, för en sak är 100% säker, putin bryr sig inte ett jävla skit om svenskarna ändå.
    Två, de fattar inte kostnaden av ett krig, som det vore svårt och se om man tittar på vad som sker och skett i Ukraina.

Och det är så extremt fascinerande och se hur skadliga idéer en del har, och man får känslan av att vi har en hel del som vill ha ett krig i Sverige med en putin som bombar sjukhus bara för nöjes skull.

• klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-02 11:20:40 följande:

Jag läser nu i tidningen att Ukraina utreder 60 000 fall av desertering. En soldat som är  kvar vid fronten berättar att han sover i en skyttegrav, äter slaktavfall och "ständigt får granater i huvudet" (som han bildligt uttrycker det). Han får bara träffa sin familj en gång om året i en vecka,

En annan tillkännagav på facebook att han deserterar. Alla deserteringarna ser jag som ett friskhetstecken, och uppskattar såklart MINST LIKA MYCKET när soldater i ryska armén gör det samma och inte vill lyda putte i Moskva.

60 000 visar att det fungerar. Alla dessa individer har i verkligheten lyckats med att undgå fasor vid fronten och undgått att dödas eller lemlästas där.

Skall vi snart komma in i en tid då individen och samvetet hålls högre och då staters och organisationers grepp om individer släpper till slut och en ny frihet skall få upplevas?

Vi vet, for motherelnad russia, vatnik.
  • klyban
    Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-10-03 19:13:51 följande:

Om man VERKLIGEN vill moder Ryssland väl LYDER MAN INTE PUTIN och då är man EMOT KRIGET som hans regim startade..

Om jag fick forma mitt önske-Ryssland så skulle det vara  en demokrati ( ingen Putin-diktatur)med ett folkvalt lagstiftande parlament och parlamentarism (dvs regeringen ansvarig inför parlamentet), en regering som inte startar4 några krig alls, och med ett ceremoniellt statsöverhuvud av huset Romanov. (Överhuvudet för huset Romanov idag heter Maria och hennes son, sonhustru och sonson tror jag bor i Ryssland idag, och jobbar med välgörenhet, om de inte lämnat pga kriget.

En författning ungefär som i t.ex. något av de skandinaviska länderna eller Storbritannien,, eller annan västeuropeisk och konstitutionell monarki.

De tankarna HAR INGEN PUTIN-VATNIK, så den titeln faller platt till marken Glad

"moder ryssland" är putin :whoco5:
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa