Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa
1) Exakt vilka tankar? Var det fel av mig att hjälpa en ung ukrainare med lite pengar? Jag hade gjort det samma för en ung rysk medborgare.
2) Jag syftar inte på pengarna i sig, utan på det mest etiska användandet, och jag har helt enkelt en annan övertygelse än du om att allt dödande är fel. Du kan vara oenig med mig. Det är ok, men jag vill skriva lugnt och respektfullt i en debatt.
3) Jag har inte påstått ett ord om vad ryssarna gör eller inte.
4)Jag hindrar inte dig från att skicka vapen men jag har faktiskt rätt att ha en tanke som inte stämmer med mainstream om mina skattepengar. Jag har rätt att tycka att de inte ska gå till vapen till vare sig ryssar eller ukrainare eller några andra.
5) Jag hindrar ingen som vill strida med vapen, men jag är emot att ofrivilliga skickas till att bli kanonmat. Många ukrainare flyr mobilisering. Vad har du att säga ukrainare som inte vill strida?
6) Är du kvinna eller man? Det är främst män som offras-som är utsatta för inkallning och att bli sända till fronten. Är du själv beredd att anmäla dig till fronten?
7) Jag vill inte ha något kumbaya. Däremot vill jag att enskilda individer som inte vill dö vid fronten inte ska behöva göra det. jag är den jag säger. Jag är faktiskt pacifist.
2 Lär dig vad krig är istället för prata om saker som inte är.
3 Vi vet historiskt vad ryssarna gör med Ukrainare när de bråkar med dom, men sjunga lite Kumbaya, my lord är inte till mycket hjälp alls.
4 NÄ, ditt tyckande saknar betydelse, och de få kronorna att skicka och hjälpa är en mycket bra investering.
Om nu inte man vill ha krig till Sverige, då är det en dålig investering, och komiskt nog många nollor till dyrare.
5 Din idé leder till att Ukraina förlorar, du vet såna små petitesser
6 Saknar betydelse för dina "åsikter".
7 Jo, det är vad dina åsikter står med sen och I N G E N T I N G.
Försöker du verkligen inbilla dig att din etik som du inte ens bryr dig om att förklara vad den består av och inte låta viss fakta gå förlorad som att ryssar kommer bara döda mer Ukrainare om de vinner.
Det berättar för mig att du redan vet din etik har svåra svåra och stora hål i sig, då det innebär bara mer döda och inte mindre som du tror dig argumentera för.
Något stämmer inte med dig, något är allvarligt fel med det du skriver och att kan bara se en alternativ agenda.