Anonym (Den 3.e sidan i kriget) skrev 2024-09-13 13:31:57 följande:
1) Varje rysk medborgare som FAKTISKT FLYTT utomlands eller på annat sätt undvikit mobilisering är just ex på något på individnivå GENOMFÖRBART.
2) PÅ individnivå har det STOR BETYELSE då den individen INTE DÖDAS i kriget
3)Självfallet vet jag vad inkallning är MEN det BETYDER INTE ATT JAG STÖDER DEN.
4) Jo, 10 månaders gruppbefälsutbildning i infanteriet, men efter muck sökte jag vapenfri placering av samvetsskäl och fick den godkänd av pliktverket.
5) Nej
6) Jag har ALDRIG SAGT att ukrainarna ska lägga ned sina vapen samtidigt som "ryssarna" ska fortsätta använda sina. (Jag skriver "ryssarna" inom cittationstecken, för egentligen är det inte ryssar, utan etniska minoriteter, som putler sätter in i Ukraina).
7) "Ryssens (i betydelsen putlers) ärenden" är INTE att jag säger att ryska medbogare skall VÄGRA LYDA PUTTE (dvs vägra mobilisering och tex åka utomlands-alternativt desertera när ett säkert tillfälle finns)/ ATT PUTTE BÖR AVSÄTTAS/ ATT PUTTE ÄR SKYLDIG TILL MORD.
Och så förstår du inte ens varför man har inkallningar och syftet med detta, det är makabert.
Så makabert att man stället sig frågande till ditt påstående, eller kanske de aldrig förklarade detta för dig i det militära, för oss gjorde dom och det är inget som du säger eller inbillar dig.
Rätt komiskt du trodde det var officiella avrättningar
Och när vi redan vet att de tar självmord genom sticka kniven i sig 50ggr, och sen kasta sig ut genom ett fönster.
Varför låtsas du att du inte redan vet om detta för?
putin hoppar högt av glädje över att du hjälper han.
5 Tre minuter är lite för kort tid för ett ägg, men om man kör lite blåbärssylt så räcker det.
En saklig person hade istället sagt att tänk på vapenvägra hade fungerat, men det förstår man ingen kan vara så naiv att tro det skulle funka.
Det bästa är att du ger idéer om och om igen och att du försöker som en struts stoppa huvudet i marken och hoppas ingen märker.