Kermit1561 skrev 2022-04-30 16:46:18 följande:
Ja, sannolikt tar någon lika auktoritär över, men då någon som avslutar kriget. Även om man inte vet så kan man se på hur det sett ut när andra auktoritära ledare avsatts och det görs i sådana här situationer för att man är missnöjd med ledaren. Det är ju inte bara att stövla in och ta över, man behöver ha stöd av de runt Putin med makt och då behöver de vara missnöjda med honom och vilja ha förändring, stor förändring.
En folklig resning verkar rätt långt borta som det ser ut idag. Den är svår och veta och med tanke på att fakta har väldigt svårt att ta sig ut i ryssland nu när man kallar media terroristorganisation och om de rapporterar om verkligheten.
Men jo, det är nog så att de är inte tillräckligt många än.
Sen har man även militären som kan göra nått, som tex när de kom med pansarvagnar och besköt en statlig byggnad.
Var det Jetsin eller Gorbatjov och när det skedde?
Det misslyckades kapitalt dock.(Misstänker putin redan vad där med sina kletiga fingrar då.)
Om nått sker och vad, det är mycket intressant att spekulera om vad som ska ske.
Jag måste tillstå att det är hopplöst att förutspå, jag avfärdar varken svart och vitt, eller alla steg mellan där.
En sak jag tror har hög chans och ske, och det är att man slutar detta mördandet av Ukrainare som nu sker.
Spelade Couterstrike igår med en Ukrainare från Kiev, helt plötsligt hör man flygalarm ljuda i teamchat.
Spelaren lämnade aldrig, antar en slentrian har uppkommit, dock så fortsatte han spela och det slutade efter ca5min, det betyder väl mer att det var falskt alar alternativt någon enstaka missil.(SOm kanppast är bra.)