kulturenskaleva skrev 2022-02-28 16:45:20 följande:
"Jag är ingen politiker, jag är ingen rysk troll eller köpt av Putin som jag blir kallad varje gång när jag inte har samma åsikt som USA.
Jag är från Ukraina och jag har sett och hört för mycket själv för att bli hjärntvättat av västpropaganda mot Ryssland. Jag skriver med ord från mitt hjärta. Detta gör fysiskt ont i mig att Ukraina har blivit som Tyskland i andra världskriget.
Min åsikt är att detta borde inte ha tagit 8 år. Att människor i Ukraina har lidit i 8 år på grund av deras falska regering.
När den valde Presidenten i Ukraina bad Ryssland om hjälp 8 år sen när Kiev brann då fick inte Ryssland hjälpa.
USA och EU var ju till och med där i Kiev och sa att om Ryssland hjälper då startar de krig. Ok så vad hände med att varje land får välja sin egen säkerhetspolitik???
Efter det gjorde Ryssland ett val i Krim där människor själva fick bestämma om de ville fortsätta vara Ukraina eller bli Ryssland igen (De var ju bara Ukraina i 30 år) och majoriteten valde Ryssland.
Ni fick aldrig se hur lyckliga människor där blev, vilken glädje och firande som var där då och fortfarande är.
Hela öst och syd Ukraina andades äntligen ut och trodde att de också skulle ha val.
Men då började höger sektors soldater med sin flagga åka runt där lagligt och flera hot kom från väst att människor där får inte ha val."
Det är lite svårt att ta val som anordnas av Ryssland på allvar, Det är som sagt ingen demokrati att tala om.
Det är möjligt att du inte är ett ryskt troll, men hjärntvättad av dem har du uppenbarligen blivit. Det hårda motstånd som Ryssland möter talar för att de flesta inte håller med dig i Ukraina.
Det är ingen slump att en massa forna östater gick med i NATO så fort de fick chansen.
Det är fö en klassisk strategi av imperialistiska nationer att flytta in sin egen befolkning i okuperade områden för att knyta det hårdare till sig och använda som ursäkt för att gå in med militär när det behövs.