Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa

nattuw skrev 2022-03-27 12:47:03 följande:
    Det är inte experterna jag tvivlat på. Det är er tolkningsförmåga jag tvivlar på.
    "Er"? Ser du något kollektiv här? Flera personer som tolkar vad experter skriver på samma sätt utgör inte en intresseklubb.

Om du frågar Padirac snällt kan han säkert länka, eller så googlar du bara på några fraser från inlägget. Det är mestadels lånade ord.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    KillBill skrev 2022-03-27 12:52:08 följande:

SD är det parti i riksdagen som har absolut sämst politik för integration.  Märkligt att partier som M, KD och L vill samarbeta med dem. 

www.expressen.se/nyheter/dodlaget-efter-en-manad-det-kan-handa-sedan/
    omni.se/akesson-om-flyktingar-fran-ukraina-det-ar-tillfalligt-de-ska-inte-integreras/a/y4Mj7x

SD saknar helt integrationspolitik. Det är assimilation eller inget som gäller för SD.
  • nihka
    Dunderthunder skrev 2022-03-27 14:51:22 följande:
    Då får vi hoppas att SD, S, V eller MP inte har inflytande vad det gälle integrationen framöver. För ingen av dessa verkar ha en aning om hur det fungerar.   
    I alla fall inte SD eftersom de inte ens vill befatta sig med det.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2022-03-27 15:19:20 följande:
    De övriga har ju befattat sig med det och därmed visat på sin oduglighet. Svårt då att hävda att en oprövad förmåga skulle vara sämre eller lika dåliga (nej, jag vill inte prova sd för att jag säger detta).
    Hävdade jag det?

Jag svarade på om SD hade en aning om hur integration fungerar vilket de inte har eftersom de inte sysslar med integration, varken i teori eller praktik. SD står för assimilationspolitik vilket de har teoretisk erfarenhet av. Antar jag.
  • nihka
    KillBill skrev 2022-03-27 16:00:19 följande:

Det handlar  inte om någon oprövat. SD säger rakt ut att flyktingar från Ukraina inte ska integreras i Sverige.  Detta säger SD samtidigt som militära bedömare konstaterar att kriget kan bli mycket långt. 

SD menar i så fall att andra än de själva inte ska integrera de ukrainska flyktingarna, oavsett om kriget blir långvarigt eller inte.

För SD gäller assimilering, lämna ditt gamla språk och kultur och bli helyllesvensk. Jajamänsan!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2022-03-27 16:39:59 följande:
    När ärthjärnan biden kläcker ur sig "For God?s sake, this man cannot remain in power" kan man ju förstå Putin.
    Det är ju rätt många som håller med Biden och hoppas dessutom på att någon av Putins egna ska plocka honom.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2022-03-27 16:49:10 följande:
    Absolut, men som ledare av en kärnkraftsnation kan man inte uttrycka sig så i dagens läge.
    Det är inte Ryssland han vill ska försvinna utan Putin och det är väl lika mycket en vädjan till det ryska folket som en åsikt som delas av många.

Det finns 145 miljoner andra ryssar att välja på. Måste finns mängder med bättre kandidater. Och kanske enstaka värre.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2022-03-27 17:45:56 följande:

Kunde väl inte väntat annat än att bidens glappande käft kommer att försvaras till alla pris här på FL, men inte ens hans egna led, rapporterat av en av de mest vänsterliggande media har något gott att säga om det.

Vi lever i en farlig tid, det finns inte utrymme för sånt här just nu.

www.msn.com/en-us/news/world/how-biden-sparked-a-global-uproar-with-nine-ad-libbed-words-about-putin/ar-AAVxgGu

Jag tycker det är bra att Biden säger det alla tänker.

Precis, vi lever i en farlig tid och det ryska folket behöver få höra i klartext vad väst tänker om Putin. Inte Ryssland utan Putin. Det kommer att komma fram. Hoppas särskilt budskapet når så många som möjligt av de tusentals ryska demonstranter som Putin låtit fängsla.
  • nihka
    Kermit1561 skrev 2022-03-27 20:29:54 följande:
    Jag tycker det var onödigt, eller åtminstånde kunde ha formulerats mycket bättre på ett sätt som gjorde klart att det var ryska folket som borde avsätta honom. 
    Ja, det hade varit ännu bättre. Ingen i väst tror att USA ska avsätta Putin, men Ryssland känner sig ju så hotade av väst...
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2022-03-27 21:49:11 följande:
    Det var ungefär i samma veva som jag var där första gången och jag vet inte jag ...

Jag tror inte vi i väst hade kunnat göra så värst mycket skillnad när det väl kom till kritan. vi öste pengar och resurser över dem och ville få dem att bli som oss. Vi lärde ut våra värderingar om demokrati och liberalism. Jabloko var partiet/organisationen som väst hejade på. Zjirinovskij var skurken, den gamle kommunisten.

Varje folk måste hitta sin egen väg framåt mot (helst) fred och frihet men Ryssland var inte redo för det då ad vi än hoppades på.

Efter den kommunistiska diktaturen var det 10-15 år med total rövar-kapitalism och ingen som styrde Ryssland då hade den minsta avsikt att införa en västlig social-liberal modell av styre. Folket? de hade fullt sjå att överleva. Och efter fyllot Jeltsin så kom Putin som Stark Man och där är vi idag.

.
    Det är min övertygelse att ett Ryssland som ens nästan liknar det vi tycker är frihet och demokrati är minst två generationer bort.
    Nej, vi ville inte att ryssar skulle bli som oss. Och vilka "oss" förresten. Det ser ju väldigt olika ut även bland länderna i väst där man har ha demokratiska val och en fri press .
Svar på tråden Ryssland har anfallit Ukraina - krig i Europa