• Anonym (Hjälptack)

Vem säger han sanningen till??

Föreställ er... 
    En man har haft ett förhållande med en annan kvinna under ca 8 månader. Dom har träffats kanske 2-3 ggr/veckan.
    Han är gift sen mer än 10 år och har två barn under 10 år.
    Förhållandet uppdagas genom att hans fru går igenom telefon och mail efter att ha hört rykten från andra. 

Till sin fru säger han att den andra kvinnan inte betyder någonting mer än spännande sex och att han aldrig tänkt lämna henne och barnen. Att han bara älskar frun. 

Till den andra kvinnan säger han att han inte vill lämna pga barnen men att han inte längre älskar sin fru. Att det är henne han egentligen vill ha.

Vilket påstående skulle ni, som utomstående, tror på? Vilket tror ni oftast stämmer? 

• Svar på tråden Vem säger han sanningen till??
  • Anonym (Andreas)

Det är hans handlingar som talar sanning.. Dvs han tänker givetvis inte lämna frun och han tänker inte heller välja älskarinnan

Hade han talat sanningen till nån av dom hade han ju satt igång med något rent konkret som styrker det ena eller det andra. 

Snacka går ju så länge man inte behöver bevisa något.. 

• Anonym (Jo)
    Fjäril kär skrev 2022-02-20 14:01:29 följande:
    Inget av det är sanningen. Han säger det var och en vill höra. Vilket ju är en lögn åt båda håll. Självklart ljuger han för frun lika mycket som för älskarinnan. Han är inte beredd att ta konsekvenserna av sina handlingar inför någon av dom. 
    Håller med
  • KittyK80
    Tecum skrev 2022-02-20 15:27:33 följande:
    Det första påståendet är mest sant då han uppenbart inte vill lämna frun och familjen, Det gör sällan otrogna frivilligt, de vill både ha kakan och äta den.
    Så älskarinnan är mest lurad. Han säger det hon vill höra för att hålla henne kvar.
    Om älskarinnan vet att han är gift, så skulle jag inte påstå att hon är mest lurad. Hon vet ju i alla fall att hon är en av två, medan frun inte visste det.
  • Tecum
    KittyK80 skrev 2022-02-20 17:34:27 följande:
    Om älskarinnan vet att han är gift, så skulle jag inte påstå att hon är mest lurad. Hon vet ju i alla fall att hon är en av två, medan frun inte visste det.
    Men han säger ju att han inte älskar frun och egentligen vill lämna henne, vilket inte är sant. Han vill inte lämna frun och kan mycket väl älska henne fast han har en annan i sängen. Män har inga problem med att skilja på sex och kärlek.

Och han säger till frun att han inte vill lämna henne, vilket är helt sant.
  • Anonym (Xi)

Tror det är olika från fall till fall. Tror verkligen, efter trådar man läst här, att en del stannar pga barnen, ekonomi, rädsla osv. Sen tror jag också att en del, antagligen majoriteten bara vill få lite krydda vid sidan av och säger det de behöver.

• KittyK80
    Tecum skrev 2022-02-20 18:00:10 följande:
    Men han säger ju att han inte älskar frun och egentligen vill lämna henne, vilket inte är sant. Han vill inte lämna frun och kan mycket väl älska henne fast han har en annan i sängen. Män har inga problem med att skilja på sex och kärlek.

Och han säger till frun att han inte vill lämna henne, vilket är helt sant.
    Tror inte att frun ser det så, utan känner sig väldigt lurad. Om du känner till situationen kan du göra ett val, men som ovetande har du inget val. Så du är lurad.
  • Tecum
    KittyK80 skrev 2022-02-20 18:18:31 följande:
    Tror inte att frun ser det så, utan känner sig väldigt lurad. Om du känner till situationen kan du göra ett val, men som ovetande har du inget val. Så du är lurad.
    Men enligt TS` fråga har ju frun fått veta om älskarinnan och som jag fattade frågan gällde den vem han ljuger mest för vid läget i trådstarten. Där är han ärlig mot frun, både i att han inte vill lämna henne och att den andra bara är intressant som sexpartner. Sen blir han inte en bättre person för det.

Men innan hon fick veta var hon mest lurad, där är vi överens.
  • Anonym (Hjälptack)

Tack för att ni tog er tid att svara! Fast jag hade hoppats på att fler velat svara på den faktiska frågan... Han ljuger för oss båda till viss mån, ja. Men det måste ju väga över åt något håll. Ni som utgått från min fråga/frågor så verkar det som omni tror att han är mest ärlig mot sin fru. 

• Fjäril kär
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 06:17:50 följande:

Tack för att ni tog er tid att svara! Fast jag hade hoppats på att fler velat svara på den faktiska frågan... Han ljuger för oss båda till viss mån, ja. Men det måste ju väga över åt något håll. Ni som utgått från min fråga/frågor så verkar det som omni tror att han är mest ärlig mot sin fru. 

Grejen är att du aldrig kan veta säkert att det han säger är sant. Du vet inte hur äktenskapet ser ut bakom dörrarna. För det är ju där sanningen pågår. Att han påstår en massa saker till dig gör det inte automatiskt sant.

Massor av människor skiljer sig med betydligt krångligare bakgrund än otrohet och fixar skilsmässa på en månad och löser den situation dom befinner sig i. En person som är otrogen är inte intresserad av att lösa nånting alls. För i så fall hade han redan gjort det.

Varför håller man något hemligt och ljuger om man nu påstår sig vilja ha det annorlunda? 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 06:17:50 följande:

För att han är gift med henne och inte dig 
Svar på tråden Vem säger han sanningen till??