Inlägg från: Anonym (Andreas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andreas)

Vem säger han sanningen till??

Det är hans handlingar som talar sanning.. Dvs han tänker givetvis inte lämna frun och han tänker inte heller välja älskarinnan

Hade han talat sanningen till nån av dom hade han ju satt igång med något rent konkret som styrker det ena eller det andra. 

Snacka går ju så länge man inte behöver bevisa något.. 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 06:17:50 följande:

Tack för att ni tog er tid att svara! Fast jag hade hoppats på att fler velat svara på den faktiska frågan... Han ljuger för oss båda till viss mån, ja. Men det måste ju väga över åt något håll. Ni som utgått från min fråga/frågor så verkar det som omni tror att han är mest ärlig mot sin fru. 

För att han är gift med henne och inte dig 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-21 08:39:30 följande:

Jobbar nu men vill skriva lite snabbt att jag har inte någonstans antytt att jag är varken frun eller den Andra kvinnan. Ville inte det eftersom jag misstänker att det kanske påverkar svaren.  är glad att ni svarar! 

En hustru skulle knappast kalkylera sannolikheten i vem som är mest lurad. Och för att vara en tredje part så vet du för mycket intima och personliga saker. Så då återstår bara möjligheten att du är en hoppfull älskarinna som fiskar efter alla tänkbara halmstrån som kan bevisa att han ska välja dig.

Statistik säger att de ca 38-40-ish% som är otrogen är det enbart 2% som faktiskt väljer sin älskarinna. För att det ska vara en sanning i er historia så krävs det att älskarinnan är way långt mycket bättre än frun för att det överhuvudtaget ska vara värt alla konsekvenser som det medför, alternativt att man gjorde rätt från början med skilsmässa och sen blir ihop med den andra. 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Hjälptack) skrev 2022-02-24 08:08:18 följande:

Jag tackar för alla svar! Det verkar som att dom flesta tror att hans fru är viktigast. Jag ville ju inte skriva vem av dom jag var eftersom jag inte ville att det skulle färga av sig på svaren men det verkar som det gjort det ändå... Är väldigt tacksam mot dom som verkag svara rakt och sakligt.
    Men jag är alltså hans fru i det här skitdramat. Det nån skrev att jag inte borde veta alla intima detaljer isåfall kan jag påminna om att jag kom över båda mess och mail med rätt intima detaljer, plus att den andra kvinnan skrivit ett eget mail där hon med glädje gett mig fakta.
    Jag vill nånstans ha kvar min m man och om det är så att han ljög för henne och ändå älskat mig så kan det väl kanske vara värt en chans...? 

Och älskarinnan kommer garva läppen av sig och ser genast chansen att vinna honom. Hon har nu lärt sig vart du står och om hon inte orkar hela vägen fram så kommer hon förvandlas till kaninkokerska.

Du vill stanna för att.....? 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (På vilken grund?) skrev 2022-02-24 10:08:46 följande:
    Varför? Självfallet av kärlek.
    Det har uppenbarligen (sannolikt?) funnits kärlek, varför skulle det då vara omöjligt att kärlek skulle finnas nu eller åtminstone skulle kunna återupprättas?

De flesta förhållanden klarar av en otrohet.
    Varför gör du valet att komma med dina domedagsprofetior?

Du kanske tycker att det är en form av belöning.
    Jag skulle absolut inte göra en sådan koppling om den otrogne ångrar sig och bättrar sig. Jag förutsätter att TS inte alls måste göra en sådan koppling bara för att du råkar göra det.

Om den otrogne ångrar sig och tar tag i sina egna personliga problem, om paret bearbetar och löser sina problem, om ömsesidig kärlek återupprättas, vad är det då som säger att han skulle välja att vara otrogen igen?

Vad är hans kärlek värd?
    Om han gör allt, han är driven och mycket starkt motiverad, har kommit till insikter och verkligen lyckas komma tillrätta med sina problem,
    om de gemensamt kan lösa sina problem i relationen och gå vidare stärkta ur det här, så skulle jag säga att hans kärlek på minst ett sätt kommer vara mera värd än någonsin tidigare.

Återigen, de flesta förhållanden klarar av en otrohet.
    Och du ska sluta med dina sjuka konspirationsteorier om att alla normala människor är otrogen. Nej det är dom verkligen inte. Det är endast dom som själva är otrogen som försöker intala alla andra att det är något man får acceptera. Sluta sprid din skit. 
Svar på tråden Vem säger han sanningen till??