Anonym (jag) skrev 2022-02-24 12:40:28 följande:
Din åsikt är grundat i en väldigt trasig moralkompass... punkt slut
Dina påståenden och åsikter är helt och hållet ogrundade, precis som vanligt.
Till skillnad mot dig har jag alltid kunnat förklara och visa, och svarat på alla frågor, avseende på vad mina åsikter grundar sig på.
Du har inte en enda gång lyckats förklara eller ens göra troligt varför din åsikt överhuvudtaget skulle kunna anses ha någon som helst betydelse för någon annan än just bara för dig själv.
Dina grova förenklingar bygger alltid endast på att du själv bestämmer förutsättningarna.
Du skapar en egen sanning som bara du själv tror på.
Din egen fantasi påstår du vara facit,
medan trådstarten och trådstartarens förutsättningar struntar du i och ersätter dem med dina egna påhitt.
Dina egna åsikter och dina cirkelresonemang saknar slut och saknar punkt.
Jag har lovat och jag är alltid beredd ta ett steg tillbaka och jag är alltid beredd att korrigera mig om du eller någon annan kan visa att jag har fel.
Jag och flera andra har gång på gång visat på sakfel i dina påståenden och visat allehanda fel i dina inlägg.
Du är snabb att fördöma, att gå till personangrepp och att ogrundat påstå att andra har fel men du vägrar alltid att korrigera dina egna fel, trots att såväl jag som andra gång efter annan visat att du faktiskt har fel.
Det viktigaste och enklaste, väldigt enkelt men som du ändå aldrig klarar av att förstå, är att jag har inte överhuvudtaget givit min egen åsikt om otrohet. Jag har överhuvudtaget inte resonerat om det är bra eller dåligt.
Inte en enda gång, vare sig i denna tråden eller i någon annan, har jag tagit ställning för otrohet.
Jag har frågat dig gång på gång var jag skulle ha sagt något annat, men du har aldrig kunnat visa det.
Vad menar du då med att min moralkompass är väldigt trasig?