Anonym (jaha) skrev 2022-02-08 12:45:51 följande:
Ok så det är alltså skillnad på vad för slags relation man har till den unga killen?
Ja det är skillnad på att knulla sin egen son och sin partners son, dock är båda jävligt fel. Att det ena är fel och det andra riktigt jävla fel gör det inte rätt.
Även om de inte har blodsband så har de en förälder/barn relation till varandra som all slags sex inte ska existera i. Det är liksom självklarheter för de flesta med någorlunda friska värderingar. Sen kan du försöka snacka bort det bäst du vill med "lagen" men du vet lika väl som jag att få skulle vara ok med att deras partner knullar deras barn oavsett vad lagen säger.
Ja en 17-åring kan vara sexuellt aktiv men INTE med sina föräldrar och det inkluderar bonusföräldrar. Och även om killen är gränslös så har föräldrarna sitt eget ansvar för sin egen gränslöshet... det blir inte ok att vara en gränslös bonusförälder för att den unga killen är gränslös.
Det handlar inte om att vara "hämmad" det handlar om att vara frisk i huvudet. En person som helt saknar spärrar är inte en frigjord person, det är en jävligt sjuk person. Folk som sitter på anstalt sitter inte där för att de är mer frigjorda eller mindre "hämmade" än andra, de sitter där för att det är sjuka.
Känns mest som att det är du som inte ser skillnaden på bonusbarn o egna barn. Hon är inte hans mamma, han är inte hennes barn! Han är öht inte ett barn i sexuell mening.
Jag ser det inte som värre än att hon är otrogen med sin killes brorsa tex.
Moraliskt förkastligt, javisst, men om det är fel är väl inte upp till dig att avgöra? Saker som är fel brukar i regel regleras i lag.
Men om hon gör slut med sin kille, är det genast ok då?
Det är en form av väldigt grov otrohet tänker jag.
Som sagt, inget jag själv skulle göra, men sätter mig inte till doms över andra.
Insinuerar du att TS bör spärras in?