-
Hm har haft ganska mkt mensvärk denna mens, och längre än vanligt, men har hört andra som haft samma när de fått mens första ggn efter förlossningen. Men i ditt fall kanske det innebär att du är gravid?:DSarah90 skrev 2022-04-27 17:58:00 följande:Ja, kommer uppdatera när jag testat Vågar inte tänka på det riktigt ännu för då blir jag nog ännu mer besviken om det blir negativt Har ni haft mer "mensvärk"liknande smärta när ni käkat letrozol? Har haft det från och till i mer än 1 vecka nu.
-
vad spännande att ni har bim typ samtidigt :D ni får uppdatera när/om ni tar test!!
jag har precis haft mens, är på ÄL+10 så väntar på ägglossningen nästa vecka förhoppningsvis och mensen blir nog inte förens i slutet av maj. -
vad tråkigt att höra att inte slemhinnan växt :( vad innebär att ha en cysta där? kommer det bara försvinna av sig själv eller måste man göra något?Mosgos skrev 2022-04-28 18:42:53 följande:
Var på VUL idag för att se om slemhinnan växt, men nej det hade den inte. Och "ägget" hade inte heller lossat och gyn sa att det inte var ett ägg utan en cysta på nu 27mm. Känns riktigt skit
Skulle fortsätta med Utrogestan fram till tis ändå och sen hoppas på en naturlig mens efter några dagar. Undra hur det går till utan ägg, någon som vet? Ska tillbaka den 9/5 för att kolla så cystan är borta innan jag börjar med en till trippeldos. Om inte det funkar skulle jag få en remiss till en IVF klinik för att se om sprutor fungerar...
vet inte hur det blir med mens utan ägglossning, det enda jag kan tala är utifrån egen erfarenhet. iom att jag har pco och ägglossar väldigt sällan och oregelbundet så har jag också väldigt sällan mens, så antar att om man inte haft ägglossning så får man ingen mens? någon annan som vet kanske kan inflika=) jag har iaf fått hjälp med provera för att få igång mensen när jag velat börja med letrozol -
som ni skriver så tror jag det är för tidigt med vanligt test, så tror det är klokt att vänta några dagar till men förstår att du vill testa innan!! hoppas hoppas på plus <3Sarah90 skrev 2022-05-01 21:49:42 följande:Vet inte riktigt :) Min gynekolog trodde jag skulle ägglossa runt den 20-24 april pga. äggets storlek. Så borde vara runt +9, kanske någon dag mer eller mindre. Men tog inte ett testa tidigt, utan ett vanligt graviditetstest så det kanske inte är så konstigt att det blev negativt då. På lördag är jag på CD 30 så tänker att jag testar då om mensen inte kommit
-
det var ju jättebra, hoppas hoppas på plus!! :)elinaberg skrev 2022-05-01 17:36:50 följande:
Hoppar också in i tråden. Tagit enkeldos Letrozol och hade 15mm follikel på VUL 5 dagar efter sista tabletten. Fick positivt ägglossningstest 2 dagar efter. Hoppas hoppas hoppas att det går vägen. ???? man sitter och försöker läsa sig till om det är ?normalt? fastän man vid detta laget borde lärt sig att ingen är den andra lik ????
-
uppdatering från mig: är på CD15 nu och inväntar ägglossning. åt dubbeldos letrozol dag 3-7 och har idag och igår börjat få ägglossningsflytningar. hoppas på ägglossning nu i veckan. har börjat tempa igen så borde ha koll på när ägglossningen har skett och sen hoppas jag på mens iaf innan slutet på maj så vi kan påbörja en ny letrozolkur så snart som möjligt :)
-
Hej! Spännande, kul med en till som hittat hitSkåne97 skrev 2022-05-03 23:39:39 följande:
Hej! Jag hoppar in här också :) Jag har precis fått veta att jag har pcos och utebliven ägglossning trots regelbunden (sparsam) mens, det är helt enkelt nu när vi börjat försöka få till en bebis som detta upptäckts. Vi har försökt i ett år ca men än så länge har ingenting alls hänt, jag ska nu påbörja min första gång med letrozol och jag ska ta en dubbeldos dag 3-7. Idag är det 6 dagar kvar till beräknad mens och första gången någonsin jag längtar tills den dyker upp!
jag längtar också denna omgång till mensen, som du säger så är det inte så ofta haha! -
Härligt! Okej vad intressant med varannan dag, har inte hört någon annan testat de, men de funkar säkert också jättebra:)) vilken cd är du på nu?Hanwe skrev 2022-05-05 14:53:29 följande:
Hej!
Kul och värdefullt att höra andras erfarenheter. Jag hänger gärna på i tråden också!
Slutade med p-piller juni 2021 och har inte haft mens sedan dess. Upptäckte att jag har PCO vid gynundersökning och fick börja äta Letrozol. Åt en kur med endast 1 tablett/dag i fem dagar utan resultat (fortfarande ?trådtunn? slemhinna och inga tecken på ägglossning) och nu ska jag testa att äta 2 tabletter varannan dag vs 1 tablett resterande dagar i fem dagar. Men kommer troligtvis behöva mer hjälp!
-
Hur går det för dig?:)palettjunkie skrev 2022-04-28 15:44:23 följande:
Hej igen, återigen behövde jag ta ett uppehåll från familjeliv för att inte bli knäpp. Men här är jag, lika knäpp av detta ändå..
Tredje cykeln med letrozol och ovitrelle. Tiggde även till mig lutinus denna gång så vet inte om saker och ting känns annorlunda pga progesteronet eller om det faktiskt är något på gång.
Är på ovitrelle +9. Och BIM är 2/5. Testen lyser negativa men jag har sån ryggvärk att det känns som att jag går av. Kan knappt gå eller stå och vet inte om jag någonsin varit med om liknande.
-
Håller tummarna för plus om några dagar!!!:))Baconpie skrev 2022-05-07 15:27:50 följande:
Åh vad tråkigt, beklagar! Fortsätter du på samma dos?
Jag har BIM i morgon enligt mitt vanliga mönster med 13 dagars lutealfas, men på Letrozol har jag haft 16 dagar senaste två cyklerna. inget tecken alls på mens nu, brukar ha spottings någon dag innan. Hoppas på ett plus om några dagar, även om det tyvärr känns osannolikt. En cykel Letrozol kvar och sen blir det remiss till IVF.