-
Jag brukar få temphöjning på ca 0,4-0,5 men är säkert lite olika för alla! Tycke man oftast brukar kunna se en skillnad/mönster när man fyllt i några dagarVigge85 skrev 2022-08-13 14:31:45 följande:Jag är idag på cd12. Jag tar ägglossningsstickor och försöker tempa. Tempen har gått upp litegrann sen i förrgår men jag vet inte hur högt den behöver vara för att man ska veta att en äl sker. Så därför kör jag med stickor också.
-
Har du kunnat utläsa något från tempen Ännu? Eller fått positivt på stickorna?:)Vigge85 skrev 2022-08-13 14:31:45 följande:Jag är idag på cd12. Jag tar ägglossningsstickor och försöker tempa. Tempen har gått upp litegrann sen i förrgår men jag vet inte hur högt den behöver vara för att man ska veta att en äl sker. Så därför kör jag med stickor också.
-
Hur går det med dubbeldos, cilken cd är du på och har du fått äl?:)Sarastiina skrev 2022-08-11 12:51:09 följande:
har varit lite olika ibland cykeldag 14 och nu senaste gångerna runt dag 20. så det är lite som att cykeln har förslyttats. hoppas dubbeldos kan göra det till tidigare.
jag kör ovitrelle när jag följt upp med ultraljud.
-
Lite nyfiken på hur det gick för dig, tyckte du såg ut att ha en lovande tempkurva! Tog du något mer test?:)Skåne97 skrev 2022-08-10 16:57:25 följande:
För min del väntar jag på mensen nu. Tempen är fortfarande hög så jag tog ett test igår på cd 12 (testa tidigt) men det var negativt. Mensen är beräknad imorgon imorgon så jag väntar mest bara på att den ska komma så vi kan börja om igen.
-
jag har ganska sparsam mens överlag, men dock utdragen över flera dagar. förra mensen var dock som du säger, typ 1,5 dagar men tror det berodde på att jag inte hade någon ägglossning förra cykeln så hade inte så mycket att blöda ut. och det hade väl du?Skåne97 skrev 2022-08-16 14:03:07 följande:Min mens kom i lördags men den har betett sig sjukt underligt. Började blöda vid 03 på natten lördagen och blödde i 1.5 dygn, det slutade alltså vid 15 söndagen. Blödde inte något alls efter det och tänkte att min mens brukar vara kort (4 dagar) men ett och ett halvt dygn var lite väl kort.
Vid 15 igår (dvs 1dygn senare) blödde jag lite, kanske fyllde en halv tampong och efter att jag tog ut den 2h senare har jag inte blött mer sedan dess.
Jag har aldrig varit med om att den slutar och börjar såhär och att det är så pass lite, var egentligen bara första dygnet det kom riktigt annars har det bara varit li sk/mörkrött och annars mest rosa/ljusrött. Nu blev det väldigt detaljerat men jag har som sagt aldrig varit med om detta tidigare, är det någon annan som kanske haft likadant eller håller min kropp bara på försöka göra allt för att inte fungera som normalt?
och har du tagit nåt till gravtest förresten? nu när kurvan vände upp igen så skulle jag gjort det! :) -
ja Låter bra att ta ett test idag, hur såg tempen ut imorse? Och har du tagit ett test?:))Skåne97 skrev 2022-08-16 15:14:04 följande:
Jag får ta ett test imorgon bitti helt enkelt bara så jag vet. Har ju påbörjat nya omgången med letrozol eftersom jag då blödde och ingenting var konstigt än. Känner ändå att jag vill veta innan jag tar nästa tablett imorgon :)
-
jag har ju tagit ett test igårmorse och iförrgår morse som var väääldigt svagt positiva, och igårkväll helt negativt så började ställa in mig på kemisk graviditet men nu på morgonen fick jag detta? Måste väl vara positivt? -
Nej alltså det är skåne97 som påbörjat en ny letrozolkur, inte jag :)Vigge85 skrev 2022-08-17 07:13:39 följande:Det som var i förrgår kanske berodde på att du hade tagit en tablett letrozol. Dom har sagt till mig att man inte ska ta dom om man misstänker en graviditet.
Jag tycker testet visar positivt på bilden. Men om letrozol kan påverka testresultatet vet jag inte säkert.
Jag tycker du ska avvakta med en till tablett och ring in till gyn idag så fort du kan och hör med dom vad du ska göra.
För har man positivt svar så bör man kolla upp det om det stämmer innan man går vidare med kuren.
Håller tummarna för dig! :) -
tack <3 ja absolut jag kommer nog hänga kvar här ett tag till, vill ju veta hur det går för er andra :)) när har du bim?Vigge85 skrev 2022-08-17 10:41:54 följande:Haha oj jag missade helt att det va din post. Jag var nog lite för trött imorse och tänkte på Skånes inlägg från igår kväll då hon sa hon skulle ta ett test på morgonen. Förlåt. Men ändå stort grattis till ett eventuellt positivt svar! Du måste skriva sen hur det går så vi får veta om det gått vägen.
-
okej spännande, du får uppdatera oss när det börjar närma sig! :)Vigge85 skrev 2022-08-17 21:07:01 följande:Åh va kul. Ska bli spännande. :) Jag bör ha bim runt den 29:e augusti om jag hade äl på rätt dag. Men jag tror inte den kom så kan bli förskjuten.
Men idag har min mage varit jätte konstigt. Har kännt spänningar och lite svullen under dagen. Nu på kvällen har jag fått många smärtsamma små hugg och känningar på vänster sida (äggblåsan var i den vänstra äggstocken vid kontroll). Tycker jag fortfarande får fertilt sekret också. Men varken temp eller test visar nåt nytt.
Så har ingen aning om vad min kropp håller på med just nu. Kanske nåt någon känner igen sig i? -
oj det är ju jättebra!! ja jag tror nästan det, låter rimligt! när blir bim? tempar du också?Sarah90 skrev 2022-08-21 09:51:32 följande:
Hej Min mens kom den 5 augusti på dag 33 så nu har jag börjat en ny kur. Tråkigt, men skönt när test visar negativt. Var hos Gynekologen i onsdags och då såg han att min slemhinna var 9,5mm och trippel samt 2 mogna ägg på 24,5mm på höger äggstock. Håller tummarna att ett släpper och att det går den här månaden Fick ingen ovitrelle, men det kanske var för jag hade 2 ägg som var lika stora?
-
jag tempade förut med ovitrelle och jag kommer ihåg att jag blev jättefundersam över att tempen inte steg som den skulle. jag tror någon gång att det tog typ 5-6 dagar, den steg väldigt långsamt. så det kan vara så! jag var tom orolig att jag inte fått ägglossning även fast jag tagit ovitrelle men den steg alltid tillslutSarastiina skrev 2022-08-24 07:03:51 följande:
Hej!
tog Ovitrelle i fredags kväll och hade mkt motvärk i helgen. har även tempat men tempen har inte stigit mycket ligger runt 36,3 nu sista dagarna. borde haft ägglossning i helgen. Tempar ni med Ovitrelle? Tänker att tempen borde stigit mer?
-
ja jag tror den kan bli lite knas :) men du kommer säkert snart få temphöjning! vill du skicka kurvan?Sarastiina skrev 2022-08-24 10:29:38 följande:
intressant! tempen kanske blir lite knas med ovitrelle då :) man känner inte igen det från när man inte tar ovitrelle. spännande.
-
vilken cd tog du ovitrellen? vad höga tempar du hade efter mensenSarastiina skrev 2022-08-24 12:03:42 följande:Hade troligtvis ägglossning dag 11 om vi ska gå på Ovitrellen. Vad tror du om så små höjningar?
men jaa jag tror att din temp kommer att höjas stegvis nu de kommande dagarna =) ni fick verkligen till det bra med att pricka in äl! -
okej det kommer gå jättebra :) när beräknar du bim?Sarastiina skrev 2022-08-24 12:54:57 följande:
CD 10 tog jag ovitrellen, så tidigt i cykeln, men skulle gå bra enligt gynekolgen...
okej, hoppas det :) hur går det för dig?
det går bra tror jag, har fortf hög temp och ingen mens så hoppas jag fortf är gravid! inga symptom ännu dock -
tack <3 okej fortsätt gärna uppdatera! :)Sarastiina skrev 2022-08-24 13:53:46 följande:
3 september då :)
gud vad roligt!!! grattis!!
-
tack <3 okej då har du och sarastiina nästan bim samtidigt, spännande!Sarah90 skrev 2022-08-24 19:04:08 följande:Vad härligt! Grattis Bim är den 4de september. Hoppas på plus ????
-
Jag började testa på äl+10 och kunde man se ett suuupersvagt streck, men sen på äl+12 syntes de rätt tydligt :) när ska du trsta?Sarastiina skrev 2022-08-28 18:21:01 följande:
När testade du positivt? @amandakollb
-
oj jasså? Det låter ju väldigt lovande!! känns ju alldeles för tidigt med mensen nu, så kanske är en nidis! hur lång lutealfas brukar du ha? bim på lördag, ska du testa något innan dess?Sarastiina skrev 2022-08-29 18:52:55 följande:
Hej!
är på Äl+9 idag och fick nu ikväll en liten rosa lätt blödning. ligger på 36,7 i temp. Hoppas på nidis.
-
det låter ju lovande för dig med! jag har haft ömma bröstvårtor och svullen mage denna cykel så kan absolut vara ett gravidtecken :) vilken dag blir cd 35?Vigge85 skrev 2022-08-29 12:35:05 följande:
Hej
Hur går det för alla?
Själv har man kommit till dagen då appen beräknar jag ska ha mens. Men inget har hänt ännu. Men om jag ska försöka tyda min temp så hade jag kanske äl på dag 15 så har en dag till och vänta.
Men jag har haft rätt hög temp länge nu och den har inte dippat ner nåt speciellt ännu. Samt haft ont och svullna bröst sen dag 17. Men de kan jag få ibland innan mensen, så vågar inte hoppas på nåt plus just nu.
Magen känns lite svullen idag men de kan ju bero på mycket annat också.
Jag ska ju testa mig på dag 35 om inget hänt men få se om jag kan hålla mig tills dess. :)
det går bra för mig antar jag, eller vet inte, har fått tidigt ultraljud måndag 12 sep så då får vi se hur det går! har lite symptom, som ömma bröstvårtor, lite svullen mage, lätt andfådd typ. men inget illamående ännu. det hade jag inte förra graviditeten heller så hoppas på att slippa det.