Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF 2022

Snöoväder skrev 2022-02-01 20:10:52 följande:
    Tack! Hjärta Ja jag trodde inte alls de denna gången, nu kan man andas ut en aningen, frams tills jag vågar börja testa, om det tagit sig den här gången.
    Förstår det! Ja gud så spännande, håller verkligen tummarna. 
  • Loppan1994

Är det nån av er som fått avbryta behandling men gonal-f och fyramadel någon gång? 
    Avbröt förra måndagen om jag minns rätt.
    Nu i tisdags kom det ljus rosa på pappret när ja vart på toa, oftast så min mens börjar så tänkte att nu är den på gång. Men sen va de helt borta. På onsdagen var det lika dant kanske 2-3 toa besök sen va de borta. 
    Och igår och idag så har det varit så varje toa besök. Men det är bara när ja vart på toa som det syns, behöver inte ha tampong eller binda.. 
    Enligt appen ska jag ha mens på söndag, men eftersom jag tog fyramadelen så borden den egentligen komma nästa vecka. 

• Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-02-05 09:07:48 följande:
    Har tyvärr inte gjort det så vet inte, men tror inte du kan följa appen denna månad eftersom du tagit fyremadel. För du tog aldrig någon ovitrelle spruta? Slutade du bara med behandlingen rakt av när de sa det?

Själv är jag på rd 9 idag och negativt test.. Att det inte skulle gå nu heller. Min cykel har blivit så konstig efter de äp jag gjort så har inte äl så ofta längre..  Så känns så jävla långt bort nu att ens få göra FET.... 
    Får ingen direkt hjälp heller från kliniken då det inte är fel på mig, än fast man går från normalcykel på 28 dagar till 35 helt plötsligt...
    Nej precis, därför jag blev lite fundersam. Men kanske är nån mellanblödnin bara. Nej ingen ovitrelle utan jag bara slutade rakt av efter ul som dom sa Glad
    Men nej va tråkigt, men är några dagar kvar tills du skulle testa egentligen eller? 

Men vad konstigt, borde du inte få nått så du får äl om den blivit konstig efter äp?
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-02-05 15:55:54 följande:
    Okej, ja svårt att veta. Eller så har det tagit sig naturlig nu!Skrattande

Jag ska testa på onsdag, men ska ha mens på måndag och har ont i magen så som jag brukar ha.  
    Ja jag trodde det förra året när jag nämnde men de ville inte det för min kropp ska klara av det själv. Det är väl därför jag kände att enda lösning va ett nytt äp för då får man ju lutinus för att hjälpa kroppen.

På testen står det ju att man ska testa samma dag som förväntad mens. Men känns som att något svagt streck borde jag kunna få. Hade så höga förhoppningar nu med och de här ägget va så fint och delade sig så väldigt bra och allt och så blir det antagligen inget nu heller... 

Trodde denna helgen skulle bli bra, men nu är jag förberedd på kommande vecka om mensen kommer på jobbet.
    Tog faktiskt ett grav test som va negativt så är nog tyvärr inte det. 
    Jaha okej, tråkigt att dom vill de eftersom du inte får så mycket äl då tar ju allt så mycket längre tid oxå Rynkar på näsan
    Nej vad tråkigt... men håller tummarna ändå för att det hinner ändra sig!! 
  • Loppan1994

Så tråkigt att det inte går för någon av er än Rynkar på näsan
    Vi avbröt ju vår behandling 24e jan och än har ingen mens kommit... 
    Ska på ul på onsdag för att kolla slemhinnan och är den tjock så skulle jag få tabletter så mensen startar. Sen är det bara att åka dit igen för ul under mensen och sen start på nytt.. går otroligt segt nu. 
    Är det nån annan av er som fått tabletter för mensen att komma igång? Min har ju alltid kommit exakt på dagen innan gonal och fyramadel sprutorna togs. 

• Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-02-22 19:02:04 följande:
    Fortfarande inte och det gått så lång tid, hoppas allt ser bra ut för dig imorgon!
    Har tyvärr aldrig fått eller ens hört om en tablett som kan starta mensen, men det hade ju varit skönt för dig. Man vill ju inte vänta på den hur länge som helst när man ska påbörja en ny behandling....Rynkar på näsan
    Idag kom mensen faktisk! Första gången man blir glad över den. Men jösses vilken mensvärk... ul imorgon ändå och planering om det blir start imorgon eller nästa månad! Hur går det för dig? Jag har inte alls orkat va aktiv här inne på ett tag men har för mig att jag läste att din mens kom? Rynkar på näsan
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-02-23 18:41:00 följande:
    Vad skönt att den äntligen kom! Synd bara med mensvärk... Upplever att jag fått mer efter behandlingar....

Vid nästa mens så ska jag få börja med letrozol inför att göra FET. Så att äl kommer som den ska, kan väl även bli aktuellt med ovitrelle men det får jag veta då efter ul.
    Så nu väntar jag och ser när nästa mens kommer om det blir redan nu i mars eller om vi väntar tills i april. 
    Men är rädd att det ska krocka med röda dagar runt påsken.. Brukar alltid ha den turen.
    Samtidigt nu när blödningen kom senare så kommer väl bf bli runt jul om det skulle bli en graviditet.
    Vet inte egentligen om det gör oss något, men vi får se hur vi känner när väl mensen dyker upp. 

Jag är inte heller in lika ofta just nu, går in mer när man går igenom en behandling. Just nu mellan vill man glömma ibland vad det är man går igenom Oskyldig
    Åh hoppas inte det krockar med några rösa dagar då! 
    Ja men precis, leva lite i förnekelse lxm.. 
    Mitt ul idag såg väl bra ut antar jag. Hade en ny läkare, han frågade om jag var där pga cystan? Fattade inget då tidigare läkare inte sagt eller sett den? Den var på 5cm och fylld med blod men tydligen inget ja skulle bry mej om.. hur lätt är det lxm... nytt protokoll skrevs och ja skulle höra av mig nästa mens. Påväg hem ringde dock bm och frågade om jag ville starta idag istället för nästa månad.. Men bestämde att jag väntar till nästa, kände att allt bara gick ur mig när han sa cysta. Kan de bara dyka upp sådär eller har den vart där länge.. 
  • Loppan1994

Snöoväder- men det lät ju positivt, tänk om läkaren kunde förklarat det som du Hjärta
    Ja precis! Var ändå inställd på nästa månad så det känns bra ändå 

• Loppan1994

Ananna- va kul! Håller tummarna för dig att de växer på bra! Vad fick du för start dos? Glad

• Loppan1994

Norrsken91: men wow!! Så härligt att det inte kändes mer!! Hoppas det blir samma upplevelse för mig med! Och det med morfin känner jag samma inför, men fick du lugnande? Sen måste ja bara fråga, har dom invägning inför äp? Ja har gått upp några kg sen inskrivningen så just nu går jag på hård diet Tungan ute

Svar på tråden IVF 2022