TBSB123 skrev 2022-05-12 17:23:25 följande:
Så jobbigt Loppan! :( hur lång operation är det? :/ Förstår att du längtar hem, kämpa! Du kommer ta dig igenom det här <3 Narkosen kommer gå jättebra, jag opererade ryggen i höstas och var nersövd i 4 timmar, jag tyckte det var väldigt obehagligt precis innan, men sedan så vaknar man bara upp helt plötsligt som att inget har hänt. Håller tummarna för att allt går bra <3
Lilleplutt: ja riktigt tråkigt! Försöker förbereda mig för nästa hormonbehandling och inte ha för mycket förhoppningar inför lördag, men det är klart att det kommer kännas så tråkigt om det blir -. googlar ju alldeles för mycket nu, reagerade på att Crinone (som jag var ordinerad att ta en gång om dagen) bara innehåller 90 mg progesteron i gelform, medans lutinus som jag är ordinerad att ta tre gånger om dagen innehåller 100 mg per tablett, alltså 300 mg om dagen! Sjukt stor skillnad i progesteronintag, är därför halvt övertygad om att anledningen varför jag inte fått mens är den här superdosen av progesteron jag får nu till skillnad från förra gången, tycker det är så konstigt att de inte berättar att det är så stor skillnad i mängd på kliniken, när jag frågade om det var någon skillnad mellan som sa det att det inte fanns någon.
Jag förstår, tyckte ägguttaget gjorde ont men hanterbart, det jag dock blev lite förbannad på var samma här dålig information från klinikens sida, det stod att man skulle vara ledig efter man hade gjort ägguttaget, men då hade jag inte särskilt ont, däremot lite mer än 24 h senare fick jag fruktansvärda smärtor som inga värktabletter bet på, jag låg och kved hela natten och trodde att något var fel. Men även här räddade familjeliv mig med berättelser om samma symtom och att de var normala, sjukt att man inte blir förberedd på vad som kan hända >:(
Jag förstår dilemmat! Men jag tror på er den här gången! :) har läst nästan hela ?it starts with the egg?, så bra information! vad tar du för typ av kosttillskott, Vilka rekommendationer följer du från boken? ska sätta mig och handla in diverse i helgen efter testdagen tänkte jag och preppa äggen till ultimat skick i alla fall inför 3e uttaget, borde jag hinna :)
Operationen tog 45min, tack de gick faktiskt jätte bra. Kändes så skönt när jag vaknade upp att det var över :) så nu är ja äntligen hemma igen! Såg att ditt test va negativt idag, så ledsen för din skull
men om din mens inte har kommit om en vecka så skulle jag testa igen, läkaren sa nämligen de till mig eftersom jag plussade 1,5v efter testdag och 3v blödning på de. Han sa att ivf är så känsligt så hct kan stiga långsamt för vissa.
Jag känner nu vid nästa plock att jag kommer testa ca 1,5v efter testdagen oxå för att va helt säker.
Usch känns så hemskt att hade jag aldrig åkt till akuten förra v för ja trodde på infektion så hade ja nog inte märkt att ja va gravid innan nått värre hänt, dom trodde ändå på v 7-8.