Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF 2022

Trodde ja skulle få sprutan idag och åka hem eftersom dom bad mig komma in igår! Men icke.. blir operation för dom tror den ligger i äggledaren. Kan få sprutan men då måste jag vara kvar här i 4 dagar.. och verkar som operation är de bästa, men är så jävla rädd för narkosen. Har gråtit så mycket så har ont i ögonen och vill bara hem till min pojk nu när de är mamma vecka och han har ringt massor och är jätte ledsen :(

• Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-12 18:38:10 följande:
    Åh stackarn! Hoppas du får komma hem asap! KramHjärta
    Det blev operation igår em och efteråt så valde ja att åka hem så nu är ja äntligen hemma Hjärta
  • Loppan1994
    TBSB123 skrev 2022-05-12 17:23:25 följande:

Så jobbigt Loppan! :( hur lång operation är det? :/ Förstår att du längtar hem, kämpa! Du kommer ta dig igenom det här <3 Narkosen kommer gå jättebra, jag opererade ryggen i höstas och var nersövd i 4 timmar, jag tyckte det var väldigt obehagligt precis innan, men sedan så vaknar man bara upp helt plötsligt som att inget har hänt. Håller tummarna för att allt går bra <3

Lilleplutt: ja riktigt tråkigt! Försöker förbereda mig för nästa hormonbehandling och inte ha för mycket förhoppningar inför lördag, men det är klart att det kommer kännas så tråkigt om det blir -. googlar ju alldeles för mycket nu, reagerade på att Crinone (som jag var ordinerad att ta en gång om dagen) bara innehåller 90 mg progesteron i gelform, medans lutinus som jag är ordinerad att ta tre gånger om dagen innehåller 100 mg per tablett, alltså 300 mg om dagen! Sjukt stor skillnad i progesteronintag, är därför halvt övertygad om att anledningen varför jag inte fått mens är den här superdosen av progesteron jag får nu till skillnad från förra gången, tycker det är så konstigt att de inte berättar att det är så stor skillnad i mängd på kliniken, när jag frågade om det var någon skillnad mellan som sa det att det inte fanns någon.

Jag förstår, tyckte ägguttaget gjorde ont men hanterbart, det jag dock blev lite förbannad på var samma här dålig information från klinikens sida, det stod att man skulle vara ledig efter man hade gjort ägguttaget, men då hade jag inte särskilt ont, däremot lite mer än 24 h senare fick jag fruktansvärda smärtor som inga värktabletter bet på, jag låg och kved hela natten och trodde att något var fel. Men även här räddade familjeliv mig med berättelser om samma symtom och att de var normala, sjukt att man inte blir förberedd på vad som kan hända >:(

Jag förstår dilemmat! Men jag tror på er den här gången! :) har läst nästan hela ?it starts with the egg?, så bra information! vad tar du för typ av kosttillskott, Vilka rekommendationer följer du från boken? ska sätta mig och handla in diverse i helgen efter testdagen tänkte jag och preppa äggen till ultimat skick i alla fall inför 3e uttaget, borde jag hinna :)

Operationen tog 45min, tack de gick faktiskt jätte bra. Kändes så skönt när jag vaknade upp att det var över :) så nu är ja äntligen hemma igen! Såg att ditt test va negativt idag, så ledsen för din skull Hjärta men om din mens inte har kommit om en vecka så skulle jag testa igen, läkaren sa nämligen de till mig eftersom jag plussade 1,5v efter testdag och 3v blödning på de. Han sa att ivf är så känsligt så hct kan stiga långsamt för vissa.

Jag känner nu vid nästa plock att jag kommer testa ca 1,5v efter testdagen oxå för att va helt säker. 

Usch känns så hemskt att hade jag aldrig åkt till akuten förra v för ja trodde på infektion så hade ja nog inte märkt att ja va gravid innan nått värre hänt, dom trodde ändå på v 7-8.
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-14 14:37:46 följande:
    Så bra att du har kommit hem! Hoppas din kropp återhämtar sig snabbt!! Kram!Hjärta
    Tack snälla! Kram <3
  • Loppan1994
    TBSB123 skrev 2022-05-15 21:26:35 följande:

Lilleplutt: mensen har fortfarande inte kommit men slutade med lutinus och progynon igår enligt direktiven om testet var negativt, så jag utgår ifrån att den dyker upp snart, eller så har min cykel blivit galen av det här :/ Hur mår du? 

loppan: skönt att operationen gick bra och att du är hemma igen <3 känns konstigt att man får en utsedd testdag och uppmaningar att sluta medicinera om det är negativt den dagen och så finns det ändå en chans att det kan vara positivt ändå? :/ jag får lita på kliniken och utgå från att det stämmer, men är nog klokt som du säger att testa om någon vecka igen om mensen inte dyker upp.

jag mår jättekonstigt sedan igår förmiddag, skakar och känns som att jag ska svimma då och då, känner mig snurrig och svag, jag vet inte om det beror på att jag slutade med lutinus och progynon direkt och inte trappade ner, men enligt kliniken skulle jag göra så. Någon som har erfarenheter? 

Ja det är skönt :) 
    Ja men ellerhur, lite så jag kände oxå om graviditeten hade suttit rätt så hade jag ju slutat för tidigt isåfall! 
    Jag trappade faktiskt ner med den, tog 2st i 3 dagar sen 1 i 3 dagar sen slutade helt så har inte en aning tyvärr :(
  • Loppan1994
    Noran89 skrev 2022-05-16 20:49:22 följande:

Loppan1994: blir nästan tårögd av att läsa dina inlägg Gråter måste varit jättejobbigt! Hoppas du mår bra Hjärta

För mig blev det ingen spontan graviditet mellan behandlingarna, verifierat med blodprov då mensen dröjde. Blev en cykel på 40 dagar istället för 28-31 som det brukar vara. Imorgon börjar testning och ett första ultraljud inför FET..tror dock det är för tidigt då jag är på cd 11 och brukar haft ägglossning runt dag 20. 

Ja det var en väldigt jobbig vecka från att få reda på att jag var gravid till att behöva opereras :( kände inte så mycket känslor kring "fostret" innan operation utan börjar komma nu, känns som att dom snott nått som va mitt lixom, att jag ville ha kvar de. Märklig känsla...

Va tråkigt då att det inte blev nått :( håller tummarna att du snart får ruva igen <3
  • Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-05-16 12:24:17 följande:
    Ååå vad tråkigt att höra? Ta hand om dig nu och vila massa styrkekramar från mig Hjärta
    Tack snälla! Kram <3
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-19 16:56:23 följande:
    Tack! Tyvärr tog jag test idag som var negativt. Har fortsatt inte fått mensen. Tog ingen progesteron tabletter idag så märker nu att mensen är på väg, har molnande värk.
    Det sorgliga är att jag inte ens gråter längre när jag får negativt test,  blir bara tom och så trött på det hela. Nästa månad när jag har ägglossning är jag sannolikt bortrest så den månaden går till spillo den med .Rynkar på näsan

Lycka till Noran89 med ultraljudet!

Loppan1994, hur mår du?Hjärta
    Så ledsen för din skull att det inte blev nått denna gången Rynkar på näsanHjärta

Jo jag mår bra nu :) är väl den psykiska biten som kommer ikapp men försöker tänka bort det :) 
  • Loppan1994
    mummuke skrev 2022-05-31 05:20:01 följande:

Jag tackar. Fick tid till barnmorska den 16:e, känns att vill testa mig varje dag. Livsrädd om nåt går fel nu. Samtidigt så lyclig! 

lycka till med ditt försök nu!
    jag håller tummarna till er alla som kämpar! 

Wow stort grattis, vad härligt Skrattande bara en fundering jag haft, OM nått skulle gå fel får ni fortsätta med ivf då eftersom ni blev gravida själva? 
  • Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-06-15 18:18:35 följande:

Imorgon ska jag sätta in mitt sista ägg som legat i frysen och sätter in i naturlig cykel. är jätte nervös över om jag verkligen haft ägglossning då kliniken Inte gör vul innan. Och jätte nervös över att tiningen ska gå bra. Obestämd 

sedan hade jag typ glömt att vi kanske inte skulle ha oskyddat sex denna månad haha så hade sex dagen innan positivt äl test sen kom jag ju på att jag får ju ägglossning. inte för jag tror att de kommer ske någon spontan graviditet men skulle ju vara typiskt Flört Bara de inte sabbar för ägget vi sätter in bara, de tror jag inte att de kan göra i alla fall. 

sista gratis försöket så vi hoppas verkligen!! 

Lycka till idag <3
    Vad händer om du inte haft äl och dom tinat upp ägget? För har man inte haft äl så kan man inte återföra eller vadå? Känns konstigt att dom inte gör ul innan.
Svar på tråden IVF 2022