• Holy93

BIM Februari 2022

Jag hittade inte på någon tråd för oss som har BIM i Februari så jag startar en! Jag funderar nästan på att skippa försöka i mars om det inte tar sig, och prova i april och framåt istället så man eventuellt får ett 2023 barn, hur tänker ni?

7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Februari 2022
  • Sophiee92
    Theolina22 skrev 2022-02-14 14:45:53 följande:
    Det var helt vanliga RFSU testa oftastickor. Tog även en RFSU ägglossningssticka. Den gav faktiskt lite utslag men jag tolkar inte in så mycket i det. Har bara hört att HcG och LH liknar varandra så HcG kan ge utslag på LH-stickorna. Hur som så tolkar jag inget från igår till att jag plussat i alla fall. Får snällt vänta till fredag nu!

Happy Valentines!
    Okej :) samma som jag testade med då. Ja juste har också hört något om det men aldrig provat med ÄL-stickor förutom omkring ÄL. Vad jag förstått dock så kan ÄL-stickor tyvärr ge ett svagt utslag hela cykeln i princip, men vet för lite om detta för att säga något säkert. Låter hur som helst inte negativt att du fick ett streck på dom :) har som sagt också hört samma som du.
  • Butembobaby
    Loppster skrev 2022-02-14 08:01:26 följande:

Botembobaby: åh vad glad jag blir av att läsa detta. Hoppas hoppas hoppas det är något Hjärta

Jag är på äl+9 idag. har haft halsbränna några dagar, molvärk ibland och brösten kliar lite. Men annars inget. Väldigt lite symtom jämfört när jag var gravid så har en känsla av att det inte blev något denna månaden. 

Hoppas detsamma för dig Hjärta

När jag var gravid med min dotter hade jag inga symptom alls fram till typ v.6, så att du inte har så mycket symptom behöver inte betyda att det är kört. 
    Kommer så väl ihåg när första symptomet kom på pendeltåget till Stockholm en morgon. Hade vetat om att jag var gravid i ett par veckor, men fick det riktigt bekräftat när jag kände lukten av en kexchoklad som en gubbe åt i andra änden av tågvagnen Skrattande

Jag har inga test kvar här hemma idag, men har beställt online som borde komma ikväll. Testar nog i morgon igen :) 
  • Klarmulken

Blev chockad i morse. Har BIM på torsdag och tog spontant ett test i morse. Har knappt haft några symptom alls vilket gjort att jag verkligen inte trott att jag är gravid. Hade en miiiiniblödning i förrgår också. Är på semester så testade mest för att få svart på vitt att jag kan dricka vin ;) tog ett vanligt RFSU och fort som sjutton uppenbarade sig TVÅ streck. Chock! Det är inte superstarkt men rimligt för BIM-2 (vet att det syns dåligt på bilden) så håller alla tummar att detta blir bra <3  

• Loppster
    Klarmulken skrev 2022-02-15 10:09:13 följande:

Blev chockad i morse. Har BIM på torsdag och tog spontant ett test i morse. Har knappt haft några symptom alls vilket gjort att jag verkligen inte trott att jag är gravid. Hade en miiiiniblödning i förrgår också. Är på semester så testade mest för att få svart på vitt att jag kan dricka vin ;) tog ett vanligt RFSU och fort som sjutton uppenbarade sig TVÅ streck. Chock! Det är inte superstarkt men rimligt för BIM-2 (vet att det syns dåligt på bilden) så håller alla tummar att detta blir bra <3  

Jag ser två streck! stort grattis Hjärta
  • Loppster

Kan som vanligt inte citera dig Botembobaby: 

tack för peppen. vi var ute på Restaurang igår, beställde in alkoholfritt för säkerhetsskull. Kändes så konstigt. Haha. har faktiskt mått lite illa under hela förmiddagen, inte så jag vill gå och kräka utan mer lite underliggande. Men jag känner nog efter väldigt mycket med. Annars inga nya symtom. 

så spännande för dig nu. Det har inte kommit mer blod eller? Hur mår du annars? Hjärta

• Miisery
    Sophiee92 skrev 2022-02-14 15:06:11 följande:
    Okej :) samma som jag testade med då. Ja juste har också hört något om det men aldrig provat med ÄL-stickor förutom omkring ÄL. Vad jag förstått dock så kan ÄL-stickor tyvärr ge ett svagt utslag hela cykeln i princip, men vet för lite om detta för att säga något säkert. Låter hur som helst inte negativt att du fick ett streck på dom :) har som sagt också hört samma som du.

Jag "lekte" med mina ältest som jag hade kvar veckan innan BIM. De följde samma mönster som fram till ägglossning, svagt,starkare och starkast.  Ältestet som jag tog någon dag innan BIM var starkare då än vid ägglossning Drömmer

Testade sedan positivt dagen efter.

Hoppas på många fler plus Hjärta

• Hoppas 2012

Fick minus idag på vanliga rfsu på bim-5
    Vet det är tidigt men blir knäckt, inte blivit nått sen missfallet i november i v 12

• Caleido

Anonym­8787 vad tråkigt, har du fått din mens än?
    Samma här tyvärr, tog ett digitalt igår som visade negativt :/

Fick en blodstrimma i flytningen som var lika stor som en knappnål i söndags och var redo för att mensen skulle dra igång. Men sen slutade det, igår fick jag "äl-flytningar" utan någon som helst blödning. Idag är det fortfarande inget spår av mensen, men massa mensvärk...

Har haft mens eller spottings som alltid börjat på utsatt dag varje månad, så tycker det är jätte märkligt att både mensen är sen och negativa test. Dock hade jag Corona förra månaden, nånting som kan påverka kanske?

• Caleido
    Äppels­krott: haha ja, det är samma här! Ibland funkar citera och ibland inte!
    Tusen tack för beskrivningen, dock läste jag ditt inlägg lite sent, så tog bort testet när det började blinka (vilket ledde till ett felmeddelande på första testet, så fick kasta det hehe). Men det andra funkade utmärkt när man höll kvar den under hela blinkningen! (Dock vart det negativt för mig!)

Ska testa igen i helgen om inte mensen kommit än!
    Är så glad för din skull att du har fått positivt <3

Melsson: hur har det gått för dig?
  • Butembobaby
    Loppster skrev 2022-02-15 10:42:40 följande:

Kan som vanligt inte citera dig Botembobaby: 

tack för peppen. vi var ute på Restaurang igår, beställde in alkoholfritt för säkerhetsskull. Kändes så konstigt. Haha. har faktiskt mått lite illa under hela förmiddagen, inte så jag vill gå och kräka utan mer lite underliggande. Men jag känner nog efter väldigt mycket med. Annars inga nya symtom. 

så spännande för dig nu. Det har inte kommit mer blod eller? Hur mår du annars? Hjärta

Ja detdär med att behöva tänka på vad man äter och dricker saknar man ju inte direkt, men ändå så pirrigt att kunna tänka att man kanske är gravid Hjärta

Jag hade lite spottings från och till när jag torkade mig i söndags, men inte mycket alls. Sen dess har det inte kommit något mer :) 

Om jag plussade denna månad kommer jag bli sjukt förvånad ned tanke på hur märklig hela denna cykel blivit haha
Svar på tråden BIM Februari 2022