• Klarmulken

BIM Februari 2022

Mitt första inlägg i tråden och på familjeliv någonsin ???? vårt första försök med nummer fyra. Delammar fortfarande vår son född 21 och har varit så nervös för risken att jag inte har fått igång min ägglossning. Min menscykel har dessutom varit nästan en vecka längre än innan förra graviditeten vilket har varit ovant. Har testat med ÄL-stickor sedan cykeldag 10 och igår, på dag 18 blev stickan äntligen positiv! Positiv även idag. Så spännande!! Fortsätter ni ha sex dagarna efter positivt ÄL-test och i så fall hur många dagar? 

• Klarmulken
    Sophiiieee skrev 2022-02-02 17:33:50 följande:

Äl +6 här idag så fortfarande lite mer än en vecka kvar. Försöker att inte känna efter så mycket men det är ju så svårt! Men ömma bröst, brukar jag iofs ha innan mens med. Men det jag reagerade lite på var (ursäkta för mycket info!!) mina flytningar igår och idag, väldigt mycket, vita och tjocka. som lotion, klumpfria. Dom är lite annorlunda än ?vanligt? men i det här stadiet letar man ju tecken Skrattande

Mmm, det där med att försöka att inte känna efter brukar gå så där för mig i alla fall ???? de flygningar du beskriver har jag börjat få typ en vecka efter ÄL när jag varit gravid ???? hoppas samma för dig!! 
  • Klarmulken

Blir förvirrad? ska ha mens på torsdag och i morse hade jag en liiiiiiiiiten blödning när jag kissade. Några droppar max, men rött. Väldigt sent för en blödning i samband med att ägget fäster (ÄL 30/31/1) eller hur? Jag vet att blödningar kan förekomma lite här och där med brukar inte småblöda innan mens. 

• Klarmulken

Blev chockad i morse. Har BIM på torsdag och tog spontant ett test i morse. Har knappt haft några symptom alls vilket gjort att jag verkligen inte trott att jag är gravid. Hade en miiiiniblödning i förrgår också. Är på semester så testade mest för att få svart på vitt att jag kan dricka vin ;) tog ett vanligt RFSU och fort som sjutton uppenbarade sig TVÅ streck. Chock! Det är inte superstarkt men rimligt för BIM-2 (vet att det syns dåligt på bilden) så håller alla tummar att detta blir bra <3  

Svar på tråden BIM Februari 2022