• Caleido

BIM Februari 2022

Hej tjejer, joinar er i Februari.

Hoppas på många plus för oss denna månad! :)

5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)

7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)

11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln)

12/2 Annemarit123 (fjärde försöker, andra barnet)

14/2 Caleido (29 år, andra försöket)

18/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)

20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet)

[/quote]

• Caleido

Hej tjejer, en fråga till er som kan/vet lite mer om äl-tester. Har tittat på nätet och tänk köpa. Men det finns en uppsjö av massor av olika. Såg att graviditetskollen hade billigast. Men vilket märke är bäst enligt er? Frågar de som har lite kunskap eller kanske har provat (då jag aldrig har testat med äl-test tidigare) hihi

• Caleido
    My871 & Holy93 gud vad spännande, ni får uppdatera! Håller tummarna :))

Och grattis till det senaste positiva inlägget (svårt att tagga alla då jag av nån anledning inte kan citera hihi)

Önskar fler positivt till oss!!
  • Caleido
    Butembobaby skrev 2022-02-09 13:40:37 följande:
    Tack Hjärta

Kunde tyvärr inte ta min temp i morse, så lever nu i ovisshet om det var en dipp eller ej, så frustrerande när man vill analysera allt! Haha Drömmer

Var rätt deppig i morse att testet fortfarande var negativt, men nu har jag rykt upp mig lite. Det är ju trots allt hela 5 dagar kvar till BIM. 

Mina symptom idag på ÄL+10:
    Lätt illamående
    Hungrig fast inte sugen på något 
    Värk I livmodern
    Humörsvängningar 
    Läckande ömma bröst
    Svullen om händerna 
    Nästäppa 
    låter lovande!! Håller tummarna =D

@sockerbulle1 vad spännande med med BIM imorgon, vet att vissa har plussat senare pga äl har skett senare än vad man trott. Uppdatera sen!
    @Melsson du är inte ensam haha! Det hade vart en dröm!
    Jag vart förbi affären idag och planerade vad jag skulle köpa ifall testet blir positivt för att överraska som alla hjärtans dag present hihi. Men väntar såklart tills det är bekräftat då vi också missade äl. (Hade bara möjlighet att få till det två dagar innan äl pga mannen skulle iväg på jobbresa) så jag hoppas men tror dock att sannolikheten är ganska sliten hihi. Har bara ett test kvar hemma, tänka testa på söndag tänkte jag (BIM-1). När ska du testa??
  • Caleido

Melsson , åh så spännande! jag håller tummar och tår :)) Imorgon är det bara "imorgon kvar till BIM isf" hihi

brukar din mens vara regelbunden?

Denna månad känner jag faktiskt ingenting förutom jätte spända bröst. Nu fick jag en rosa genomskinlig flytning igår kväll (BIM-5) samt imorse, men sen inget mer på resten av dagen. Enligt min app, så kan det vara en tidig graviditetstecken pga implantation(?) Men är ganska inställd på tanten ändå, har förutom mensvärk också haft spottings innan mens ibland ändå sen covidvaccinet =P
  • Caleido
    Anonym8787 skrev 2022-02-11 06:48:40 följande:
    //

Bim-3 eller Bim-2. CB Tidigt test. Ytterst svagt streck igen. Sannolikt spökstreck eller vad tror ni? Behöver verkligen några fler ögon på detta. TACK!
    Kanske syns mer i verkligheten, men jag ser tyvärr ingenting från min mobil :/ 
  • Caleido
    Butemb­obaby tyvärr så har jag ingen större koll på att tempa och NC. Tycker det är riktigt intressant dock att se allas tempningar, men min första instinkt skulle dock vara att testa mig om det vore jag. Mest för att jag är otålig och även stilla mina tankar. Har du vågat testa nånting? Isåfall är du på -3 idag? Om lutealfas är 14 dagar? Är det samma dag som dagar till mens? 

Jag testade negativt imorse (dock är jag på BIM-3) vilken känns tråkigt men frustrerande eftersom rosa flytningarna avtog igår och mensen inte har kommit igång. Men då får man ta ett glas vin iallafall hihi 
  • Caleido
    Melsson skrev 2022-02-11 13:34:49 följande:
    Jaa spänningen är olidlig...Sen nu blev det bestämt att vi ska ut och käka ikväll - ska man dricka vin?? 

Min mens brukar vara regelbunden, ev att den kan vara 1 dag sen ibland...Brukar din vara regelbunden?? Åhh spännande om det är det!! Så jobbigt med mensvärk innan, för läser man så stor det att det kan vara ett tecken på grav med - man blir ju tokig och känner efter hela tiden haha
    Haha ja det är ju det som är frågan! 

Spännande, har du några känningar?? Min är också ganska regelbunden. De rosa flytningarna har försvunnit helt o hållet, så får se vad som händer härnest hihi 
  • Caleido
    äppelskrott Men oj vad spännande!! Ja det ser positivt, och vart det ännu mer starkare i verkligheten så borde det va det? Var det ett vanligt gravtest? (Dvs. Ej testa tidigt?) Isåfall skulle jag nog tagit ett digitalt om jag vore du
  • Caleido

Är det några fler som har testat än? Vet att vi är en del med BIM runt dem här dagarna :))

• Caleido
    Äppels­krott: jaaaaaaaaaaa!!! Åhh vad kul, grattis!!! =D
    Men visst är det där de nya digitala cb testen? Ska köpa ett sådant imorn också och testa! 

Malva3: grattis!!! =D 

Gud vad kul att se att så många plussar nu!

Ps. Ber om ursäkt i förhand, men kan inte citera av någon anledning på mobilen hehe
  • Caleido
    Anonym8787 BIM-3 på early kan ju ge negativt ändå tänker jag? särskilt om ägget fäster senare eller? Jag vill aldrig mer testa med CB Early (de med streck, eftersom jag alltid blir förvirrad av spökstreck/svagt streck) däremot tänkte jag köpa de nya CB Early digitalt imorn och förhoppningsvis (om jag kan hålla mig) testa på måndag morgon. Vi har BIM samma dag isåfall, har också på måndag! :)
    Melsson en dag är ingen dag! hihi :)) Har du testat än? 
  • Caleido

Anonym­8787 vad tråkigt, har du fått din mens än?
    Samma här tyvärr, tog ett digitalt igår som visade negativt :/

Fick en blodstrimma i flytningen som var lika stor som en knappnål i söndags och var redo för att mensen skulle dra igång. Men sen slutade det, igår fick jag "äl-flytningar" utan någon som helst blödning. Idag är det fortfarande inget spår av mensen, men massa mensvärk...

Har haft mens eller spottings som alltid börjat på utsatt dag varje månad, så tycker det är jätte märkligt att både mensen är sen och negativa test. Dock hade jag Corona förra månaden, nånting som kan påverka kanske?

• Caleido
    Äppels­krott: haha ja, det är samma här! Ibland funkar citera och ibland inte!
    Tusen tack för beskrivningen, dock läste jag ditt inlägg lite sent, så tog bort testet när det började blinka (vilket ledde till ett felmeddelande på första testet, så fick kasta det hehe). Men det andra funkade utmärkt när man höll kvar den under hela blinkningen! (Dock vart det negativt för mig!)

Ska testa igen i helgen om inte mensen kommit än!
    Är så glad för din skull att du har fått positivt <3

Melsson: hur har det gått för dig?
  • Caleido

Går inte att citera igen, men Theolina22 jag ser ett svagt streck! Uppdatera hur det går!!

Svar på tråden BIM Februari 2022