Kronärtskocka skrev 2022-04-20 21:29:23 följande:
Z2020: Skulle såklart stå ruva, inte jobba. Hoppas du mår bra och inte plågas allt för mycket av variatorerna.
Hej! Så tungt och tråkigt med flera sena missfall och dessutom med PGT-A. Så mycket vetenskapen inte vet än hur det funkar? Kan ni känna hopp nu? Hoppas verkligen det tar sig nu för er!
Jag gör dubbeldonation och ingen har brytt sig om det, så embryodonation går säkert fint också. Om inte det är samma sak? Ibland verkar de betyda att man som mottagare får ett embryo som är över från andra medan det andra gånger verkar betyda att man skapat embryon med donerade ägg och spermier, och då är det ju samma som dubbeldonation. Inte lätt att förstå ens för mig som ändå hängt med ett tag och olika länder och kliniker använder olika begrepp.
Visst gick ni hos Olga förut? Gör ni denna behandling hos dem med?
Jag har fått besked om att det bara blev en blastocyst till frysen. Snopet då donatorn var ung och hade bra värden. ( Men jag har köpt ett 3-pack vilket känns skönt, då finns fler chanser trots allt.) Men en tydlig påminnelse om att IVF behandlingar är oförutsägbara. Insättning i slutet av maj så nu väntar veckor av väntan samtidigt som har håller tummarna för att allt rullar på tills dess. Min resa har hittills innehållit så många oförutsedda hinder att jag verkligen inte vågar ropa hej. Ibland känns det som att det alltid finns någon mer otursgrej att råka ut för?
Tack för svaret! Ja, vi känner ett visst hopp även om det lutar åt att våra problem kan vara i min fysiologi så kan bättre/yngre ägg inte skada heller!
Ja, vi gick hos Olga och har embryon kvar hos dem, men känns inte så lätt att fortsätta där just nu.
Ja, många oförutsedda saker händer det ibland på denna resa, det har jag också upplevt minsann. Men eftersom du fick en blastocyst och dessutom har ett 3-pack så känns chanserna som väldigt goda.