• Zinja

Äggdonation 2022

Hej alla! Jag försökte svara TaleOfBrokenEggs men fick inte till det  Grattis till dig! Vi verkar ligga väldig lika i fas. Jag har fått ett donerat ägg av min syster, i V9+4 nu, BP 20/11.

Jag undrar lite hur era medicinordinationer ser ut? Jag tar Utrogestan 200mg x3, Estradot 100 mikrog, Trombyl 75 mg till kvällen plus förstår folsyra. ska lägga till att jag inte har några äggstockar vilket nog är relevant i sammanhanget?

Progesteron och östrogen skall jag sluta med om två dagar. Hur lång ordination har ni? Undrar om det skiljer sig åt mycket?

• Zinja

En fråga till: är det någon mer som fått ägg donerade av anhörig? Det verkar inte så vanligt, men det kändes alldeles självklart för mig och min syster. 

• Zinja
    hönan o ägget skrev 2022-05-02 15:56:17 följande:

Idag har jag vart på vul och sett ett tickande hjärta och ett foster som ligger där det ska. Det känns så skönt. 
    Går på massor av piller. Någon mer än mig som känner sig som ett apotek :)

Först blodtrycksmedicinen 3 om dan
    Sen folsyra 
    Progesteron
    Östrogen 
    Nu har jag fått levaxin och trombyl
    Vart ska detta sluta... 

Jag kände mig verkligen som ett apotek fram till förra veckan! Extra jobbigt med massa mediciner och illamående. Jag som aldrig varit negativ till tabletter förut känner värsta aversionen nu. Blä. Kämpa på! Hoppas att det känns ok
  • Zinja

@Kronärtskocka

Jag vet! STor gåva att få Tror att förutsättningarna för att det ska bli bra är att donatorn har barn och att man har en biologisk inställning så att säga. Det är nog lättare om man ser det som ett ägg som annars hade blötts ut i mens än att man ger bort ett barn. Jag tycker att det är positivt att min syster och jag delar genetiskt material till 50%. Det kommer bli mot barn oavsett, men det känns roligt i relation till de äldre syskonen. 

Jag är lite skeptisk till att anhörigdonation har dåligt rykte. Det verkar finnas extremt få studier till exempel. Får se vad som händer i framtiden!

Svar på tråden Äggdonation 2022