Tekannans skrev 2022-02-01 15:43:15 följande:
Vad bra att det hade ökat och till en nivå som du är nöjd med, pust! Ja nu får vi sikta på UL, nästa milstolpe minsann! Men det är ju en evighet tills dess.. Jag har haft två missfall tidigare (egna ägg då) båda i vecka åtta så jag väntar helst till efter vecka åtta för att ta UL. Tänker om jag gör UL vecka sju så kan ju vad som helst hända under veckan efter.. Mitt UL är den 26/2 och när jag kontrollräknar så tycker jag att det borde vara vecka 9 så det kanske är i senaste laget. Du hade den 15/ om jag mins rätt, vilken vecka är du i då?
Jag har också varit öppen med de allra närmaste och en kollega hittills. Denna gången har jag inte delat det sista med kollegan dock, vet inte varför. Men tror att jag inte skulle orka meddela om ett ev missfall igen. Det får i så fall bara bli till familjen denna gången.
Jag förstår att du vill vänta lite med ultraljudet. Fick själv MA efter att vi fått se hjärtslag på ett ultraljud och det var tungt. Jag kan dock inte vänta längre än nödvändigt, är alldeles för otålig. Visst är vi helt synkande med insättning av femdagars på samma dag (bf 30/9)? Jag räknar befruktningen som vecka 2+0, och då kommer jag att vara i vecka 7+4 på ultraljudet.