• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2023-06-22 16:42:30 följande:
    Nej, varför skulle jag ha gett upp. 

Jag undrar dock fortfarande varför det är så svårt för sig att läsa inläggen och sedan diskutera det som står i inläggen. 

Det antyder oneliners och osaklighet.

Nu har det inte funnits något att diskutera i dina inlägg på MYCKET länge, kanske 400-500 inlägg.

Dock ställer jag samma fråga hela tiden, som du inte ens försöker sakligt besvara.

Vill du försöka åtminstone gång berätta varför experterna har fel som bara återger saklighet och beprövad erfarenhet av nya virus och nya vaccin och att de inte kan se skador eller mer biverkningar redan vid vecka sex....?

För inser att det är en fråga du besvarar endast med osakliga oneliners, och den osakligheten berättar du har gett upp.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-22 18:27:01 följande:
    Som jag misstänkte. Du kan inte läsa. 

Vad är det jag ska läsa, kan du peka på ett sådant inlägg där saklighet och beprövad erfarenhet om vaccin finnes?

Experterna säger redan vid 6 veckor(en del säger par veckor till.) att inga mer skador och biverkningar kommer.
    Och nu har det går flera år och ingenting under dessa.
    Och sen steg två och en extremt intressant fråga, vad grundar man sig i för en process som påvisar att en substans gör skada först 10år senare?

Jag misstänker att din osaklighet kommer förbli, och att osakliga oneliners ges och för slippa svara på om vad experterna säger och att du gett upp.
    Och detta för att du satt dig i en rävsax med ett påstående som experter ej håller med om.

Det finns bara en väg ut för dig här, och det är att be om ursäkt att du sprider antivaccer propaganda för skrämma folk som eventuellt tänker på ta vaccin.
    Men lugnt vi alla som har stor erfarenhet med detta, vet du saknar den förmågan att be om ursäkt för dina fel.

Vad skulle jag läsa menade du :lol::lol::lol:

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-23 14:10:27 följande:
    Och inte kan du läsa idag heller. 

Och där står vi och ingen vet vad det skulle vara och som ändrar vad experterna säger.
    Det berättar nått och att du har inget.

Sk007 skrev 2023-06-22 20:06:22 följande:
    Jag tycker sådana saker är anmärkningsvärda och för min del tappar jag allt förtroende för personer och organisationer som använder fulspel för att komma ut med sin sanning.
    Men enligt vissa påverkar inte aggeranden som dessa sakligheten.

Inte speciellt märkvärdigt om jag får tillstå att säga.

Då desinformationen var så betydande, så valde man ta bort desinformationen.
    Enda kritiken man kan ge, det är att det blev en begränsning på att diskutera vissa saker som man inte riktigt visste så mycket om.

Jag förstår antivaccers och konspirationsteoretikerna blev vansinniga att de inte fick sprida sitt skräp.
    En läser in nått här, men syftet var att information skulle nå ut, inte desinformation.
    Och en del amerikaner har väldigt svårt att bedöma om nått är rätt eller fel, pga de är mindre bemedlade intellektuellt och kan helt enkelt inte ens förstå vad som är desinformation och vad som är information.

Finner detta  bra gjort av dom för den Amerikanska befolkningen, här var det inte nödvändigt, då vi hade Tegnell att berätta vad som var vad och ingen ville ens diskutera med han, bara slänga ut osakliga oneliners som vi ser ovan.
    Man gjorde samma i Brasilien med socialmedia och med Zika, då desinformationen var extrem där och gick inte ha alla dessa lögner kvar.
    Enda är att några diskussioner skulle de få tillåta mer av, så där finns lite kritik att ge, men i stort, inte alls.

Och älskar dessa 27 forskare som slog på stortrumman om nått(kommer ej exakt ihåg vad det var.), och reportrar frågade om detta och Tegnell sade kort och gott "De är välkomna att påvisa sina påståenden.".
    Och det var sista gången vi hörde nått om dessa forskare, för de insåg de jade tagit vatten över sitt huvud.

• klyban
    Sk007 skrev 2023-06-23 16:31:56 följande:
    All form av yttrandefrihet ser jag allvarligt på.
    Men vissa verkar inte bry sig. 

Länka gärna till de 27 forskarna, annars är det rätt meningslöst att ordbajsa.

Desinformation är inte yttrandefrihet, utan det är att ljuga och ljuga funkar inte i ett samhälle där man har en pandemi.

Sök själv, är helt ointresserad att hjälpa dig med det.

EpicF skrev 2023-06-23 17:52:46 följande:

Klyban: Det du ska läsa är inläggen men ser klarar du uppenbarligen inte av. 

Läsa vad?
    Undrar du bara har osakliga oneliners i evigheter.

Har experterna fel menar du, om vad och vad för saklighet och beprövad erfarenhet har du då och med nya virus och nya vaccin som vi sett så många ggr.

Det är lugnt gumman, vi alla vet du har ingen saklighet....., och att den aldrig kommer.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-23 18:11:12 följande:
    Läsa mina inlägg. Men tyvärr så är det något du bevisat om och om igen att du inte klarar. 

Och samma fråga kommer nu 50:e gången, läsa vad och som berättar nått vad experterna säger och att de har fel och som är sakligt och i berövad erfarenhet?

Så testa mig Solig

Klarar jag läsa din saklighet som berättar att experterna inte har rätt enligt dig?
    Eller en osaklig oneliner igen?
    Låt mig gissa vad som kommer = oneliner och ingen ens vet vad som ska läsas?.....

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-23 20:43:20 följande:
    Är du trög? Du ska läsa mina inlägg. Dvs det jsg har skrivit i tråden. 

Är jag trög och när jag frågar vilket inlägg skulle det vara jag ska läsa?
    För alla dessa osakliga oneliners står ju det ingenting i.

Det är lugnt, jag förstår du inte har nått inlägg som ska läsa som berättar något om experterna och att de skulle ha fel på nått sätt.

Sk007 skrev 2023-06-23 23:08:29 följande:
    Hur menar du att det ska gå till?
    Skrattande

Mmm, frågar mig det samma och med tanke på det är bara oneliners som användaren ger oss.

Kanske i nästa inlägg kommer det? :no:

EpicF skrev 2023-06-24 07:10:12 följande:
    ?

Oops fick rätt direkt IGEN.

Så vad är det vi ska läsa som handlar om experterna och deras slutsats om nya virus och nya vaccin och den beprövade erfarenhet de har?

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-24 12:22:01 följande:
    Ja, eftersom jag förtydliga dig att det gäller alla inläggen. 

Rätt? Hittills har du inte haft ett enda rätt. 

Läsa vad för inlägg, det är ju bara osakliga oneliners i dom.
    Det är mycket berättade att du inte kommer till skott.

Är jag en expert och när jag refererar TILL experter?
    Du börjar sjunka väldigt lågt i att undvika diskutera nu.

Menar du att experterna då har rätt....?

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-24 16:16:24 följande:
    Alla inlägg. Dvs alla inlägg från början till slut. 

Om experterna har "rätt", dvs att deras hypotes stämmer, vet vi först när alla långtidsstudier är färdiga. 

Experterna säger detta med fakta, saklighet och beprövad erfarenhet och experterna har rätt.
    Eller är du av en annan åsikt och vad baserar sig denna åsikt på och vad för beprövad erfarenhet?

Och läsa vad, alla dina oneliners, vad ska den osaklighet ge oss?
    Det intressanta är att du skriver ingen saklighet som säger emot experterna.
    Så har experterna fel, vad är då fel menar du då?

Det är intressant att du inte är saklig om vad som är fel, för det är inget nytt med nya virus, nya vaccin och långtidsstudier som berättar de har rätt.
    Och det är en rätt makalös sak att påstå en substans som varit är ur kroppen ska ge skada, kan du förklara hur nått kan göra skada och inte ens närvarande i kroppen längre?

För inte ett enda av dina inlägg förklarar detta Solig

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-24 23:04:03 följande:
    Ja  det hade jag kunnat göra men är så förbannat kul att diskutera med klyban

Ja, där vi rörande överens om, och var dag är min dag och nästa är än mer rolig.
    Dock är inte saklighet och beprövad erfarenhet roligt, utan det berättar något.

Så vad berättar du som säger experterna har fel?

Polyrytm skrev 2023-06-24 22:44:08 följande:
    Vad sägs om att ignorera svamlaren så blir nog tråden mer intressant för både skribenter och läsare? 

Vad är svammel?

Jag menar, du glömde av det viktigaste för ditt "argument". Solig

Fanns det inget argument ens?

EpicF skrev 2023-06-24 22:12:15 följande:
    Fortfarande så förstår du inte... 

Förstå vad?
    Oneliners berättar inget!
    Har experter fel och varför och som baserar sig på saklighet och berövad erfarenhet?

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-25 21:41:31 följande:
    Du förstår absolut ingenting. 

Sant, ingen förstår dina oneliners.

Och det är så talande att du inte berättar vad det är som för fel med sakligheten och den beprövade erfarenheten som experterna har.
    Du kommer liksom ALDRIG till den punkten.

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?