• klyban

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2023-06-13 12:02:24 följande:
    Och fortfarande ingen länk. 

Som jag sakligt förklarat när du får!
    Redan glömt?? :lol:

DU har ett helt bisarrt påstående om skador som ska uppstå efter 10år och 1 sekund, som saknar motstycke i långtidsstudier för vaccin att ha skett ens en gång.
    Utan de säger att redan vid 6 veckor ser man inget mer, en del säger nån vecka till.

Du krävde saklighet, så börjar där, sen kan vi diskutera igen.
    Varför kräver du saklighet och sen inte ens försöker själv?(Det får en undra vad som går fel när du kräver och själv inte levererar det du kräver.)

Förstår allt är reducerat till oneliners för dig nu, for osaklighet har en tendens att göra detta.
    Saklighet den berättar du försvarar ett antaivaccer propaganda som saknar all saklig grund, och din nivå av saklighet är :lol::lol::lol: man kan aldrig veta :lol::lol::lol:
    Sant, jag kan vinna Drömvinsten på lotto fast jag spelar lotto ens, för man kan ju aldrig veta :lol::lol::lol:
    För det är vad du berättar och när de världen över berättar du har fel.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-13 14:54:12 följande:
    Med tanke på att jag är saklig i varje inlägg och dessutom inte kan ge något bevis på något som inte finns ännu så borde du ha givit länken för länge sedan. 

Nej, ingen saklighet så långt ögat kan nå och allt man behöver göra är att trycka visa endast.
    Jag förstår du gett upp och för du inte ens kan påbörja en saklighet om ditt antivaccer propaganda du försvarar så svårt.

Så vad är det för saklighet bakom detta?
    Inga långtidsstudier stödjer dig!
    Inga studier som stödjer dig att substans som är ur kroppen i 10år, sen helt plötsligt skadar stödjer dig!
    Världen över berättar de som vet mer än dig att du har fel, och det vägrar du acceptera.

Och detta är saklighet? :lol:
    "Med tanke på att jag är saklig i varje inlägg och dessutom inte kan ge något bevis på något som inte finns ännu så borde du ha givit länken för länge sedan."

Jag berättat när jag kan diskutera ge en källa, men med tanke jag nu sagt detta 30ggr, så börjar man undra varför du upprepar en fråga som är besvarad sen evigheter sedan, inbillar du dig annat svar på en redan besvarad fråga och att jag väntar på DU kräver och saklighet.

Men levererar saklighet för du inte, se:
    "Med tanke på att jag är saklig i varje inlägg och dessutom inte kan ge något bevis på något som inte finns ännu så borde du ha givit länken för länge sedan"
    Och såklart att ingen kan se detta, det är för det HAR ALDRIG HÄNT innan :lol:

Det är samma som min Drömvinst jag ska få om 10år och fast jag inte spelar, för man kan aldrig veta :lol:
    Det måste vara det mest vetenskapliga du sagt.

Varför vill du skrämma de som funderar på ta vaccin för och med antivaccer propaganda?
    Och detta med att den beprövad erfarenheten säger det har aldrig skett innan och det du påstår.
    Och världen över berättar man du har fel.
    Och ingen saklighet, vad gör du då här?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2023-06-13 19:09:39 följande:
    Att du saknar läsförståelse är inte mitt problem. Inte heller kam du bevisa det du påstår att Dennis Carroll säger. Det säger rätt mycket om dig.

Som alla andra ggr du frågat, det kan vi prata om att ge källa och när du sakligt beskriver dina påståenden.
    SÅ upp tills nu försöker du inte, så svarat är även denna gång aldrig om du inte gör det du kräver av andra och saklighet.
    Är det inte intressant du ställer samma fråga om och om igen och KRÄVER saker, och svaret har varit till dig exakt samma varje gång och upp till bevis eller glöm det.

Varför vill du skrämma eventuella vaccintagare med antivaccer propaganda, vad är det om?

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-13 20:06:42 följande:
    Nu är det så att jag har ingen källa, eftersom det varken  är bevisat Eller motbevisa ännu. 

Du däremot, borde ha en källa till ditt påstående. Har du det?

Sakligt har du inte ens börjat än, när kommer detta?
    För just nu står du vid en punkt och det enda sakliga du kan säga.
    Det är allt om 10år existerar INGET som pekar på detta.

Så alla frågor är kvar, och man undrar varför en som är utbildad inom området sjukvård och omsorg bär antrivaccer propaganda.
    Varför vill du skrämma eventuella vaccintagare för?
    Det finns ett alternativ och det är allt du sagt är nonsens om dessas 10år och 1 sekund.
    Frågan är klarar du av att erkänna du skrivit säkert tusen inlägg där du vet att det inte en har en sak.
    Det bästa av allt, du behöver inte ens ta mitt ord på det, utan världen över berättar de att du har fel också.

Även är jag riktigt intresserad hur en substans kan göra skada först 10år senare och som ingen sett innan dess.
    För det låter som en fullkomligt makalös process du säger ska ske, så du borde ha stöd för en sådan ens existerar.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-13 22:36:40 följande:
    Klyban, på riktigt VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR?

Varför du sprider antivaccer propaganda och försvarar den med näbbar och klor.
    Och om du ska försvara den, så förstår jag inte varför du återger detta sakligt hur detta ens är en sak.
    För nu är du på den nivån, som säger man kan aldrig veta om jag vinner Drömvinsten på lotto, och sakligheten är jag spelar inte ens på lotto.
    Det är på den nivån du är.

DU krävde saklighet av mig, och frågan är varför du har inte dom kraven på dig själv.
    Världen över berättar dom att du har fel.
    Långtidsstudier berättar du har fel på vaccin och det antivaccer propaganda du ger.

Men hur som helst, du är ju så övertygad att detta kan vara sak, så sakligt beskriv det än att fly hela tiden.
    Och gör det som du kräver av mig och saklighet om detta, för inte ens en gång har detta skett än.

Oneliners av dig berättar du gett upp all saklighet.
    (Varför skriver du saker som din utbildningen borde SKRIKA är galet fel?(Detta är ju inte första gången heller, och som jag påvisat och bevisat detta innan!))
    Sen en stor fråga utanför detta, vad är syftet att skrämma eventuella vaccintagare med propaganda ifrån antivaccers?

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-14 11:25:02 följande:
    Någon antivaccpropaganda har jag aldrig spridit. Ser ingen vits med det och jag är inte antivaccer. 

Hur går det? Hittar du länken? 

Långtidsstudier berättar ingenting just nu eftersom det inte finns något resultat. 

Det är exakt vad du gör när du pratar om att nått som man aldrig sett innan på vaccin, samtidigt detta är en av antivaccers talepunkter.
    SÅ varför sprider du deras propaganda då?
    Varför försvarar du något som ingen sett innan och med massor av vaccin.

Och långtidsstudier finns det gott om på vaccin :lol::lol::lol:

Du skulle vara saklig först, redan glömt? Solig

Och du vill ju så gärna vara saklig, eller ja, med facit i hand så inser man det är bara nått du kräver av andra men aldrig levererar själv.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-14 17:30:25 följande:
    Men igen, hur kan man missat att covid-19 vaccinet är helt nytt? Dvs, det har aldrig funnits tidigare. 

Ja, självklart finns det långtidsstudiern om olika vacciner. Det är så man får fram om vaccinet fungerar, är bra eller livsfarligt. 

Hela mitt inlägg är sakligt. 

Den gamla halmgubben igen, den var till ingen hjälp sist.

Du har inget som stödjer det allra minst sakligt, utan det är tom så att världen över berättar de har har fel.

Sakligt för vad, du kan ju inte stoppa och säga du har ingenting, för dina onliners är inte sakliga på det viset.
    DU har inte ens försökt en enda gång att förklara detta sakligt, jag har och gett dig att de säger du har fel och att det aldrig hänt innan.

Inte heller har du beskrivit den process i hur en substans som är ur kroppen ska 10år senare göra en skada utan synts före dess.
    Du ger antivaccer propaganda och försvarar den svårt.
    Vad är det om?
    Jag misstänker du vill skrämmas, för vem säger något som saknar all saklig grund och sen tror på magi ska ske 10år 1 sekund och magi är skapas ur tomma intet precis som du påstår.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-14 19:58:13 följande:
    Du har alltså missat det. Hur är det möjligt? Det är skrämmande att en vuxen människa har missat att vaccinet är helt nytt. 

Jag väntar fortfarande på dig, hur kan du missat det och frågat så många ggr?
    För du beskriver inget, det enda du berättar att du har ingenting och för ett antivaccer propaganda.

Nya vaccin har skett innan, och det du påstår har aldrig skett innan.

• klyban
    EpicF skrev 2023-06-14 23:33:31 följande:
    Har inte påstått att jag kunnigare än experter. Men per daga dato så vet ingen, inte ens experterna. 

Sakligheten berättar att det du påstår aldrig skett innan i långtidsstudierna.

Och experterna berättar också du har fel, och jag bara antar att detta är av simpel logik och att substansen inte kan göra skada när den inte finns i kroppen längre.

Du KRÄVDE saklighet, när kommer din?

• klyban
    Anonym (B) skrev 2023-06-15 04:08:47 följande:

Jag är fullt vaccinerad, har ändå lyckats få covid tre gånger, sist var den 19onde maj och var tvungen att isolera mig i 5 dagar. (USA) Jobbar iofs på ett stort state university så man är ständigt omringad av folk. Min senaste omgång var ganska mild faktiskt så jag blev nästan uttråkad under min isolering. Jag har blivit rekommenderad av mitt universitets sjukhus att boosta mig igen i början av augusti, två veckor innan studenterna kommer tillbaka igen. Jag vet inte om jag vill, känns som att man bara kommer få det igen ändå så. Jag brukar inte vaccinera mig mot influensan heller. 

Det berättar nog att du inte riktigt kan få full immunrespons av vaccinationen.
    Dock majoriteten har, sen mellan mutationerna och uppdateringen, där var procenten högre.

Du behöver troligtvis inga mer vaccinationer som ung för detta, om nu du inte tillhör riskgrupp.
    För om du gör eller kommer göra, så får du omvärdera ett sådant beslut i så fall.

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?