EpicF skrev 2023-06-10 14:54:16 följande:
Att det inte har skett innan är irrelevant.
Vi har inte haft vaccin mot covid-19 innan pandemin. Hade vi haft det så hade vi inte haft en pandemi...
Eftersom du tror att allt är konspirationsteorier och antivaccpropaganda så måste du vara emot vaccinet. Varför?
Vilken anledning folk har till att ta vaccinet eller avstå är individuellt och inte du öht ska kommentera. Folk väljer av vilka anledningar som helst. De behöver inte ens vara i dina ögon sakliga anledningar.
Jag har aldrig påstått att det är nonsens att man ska ta vaccinet. Jag har alltid sagt att man ska ta det om man vill. Aldrig påstått att man inte ska ta det.
Halmgubbe!
Ja, vi vet om COVID-19 är ett nytt virus som blev en pandemi.
Ta du och koncentrera dig på din konspiration och antivaccer propaganda.
Och blir rätt löjligt nu när du lägger orden i mun på mig, och säger något jag aldrig sagt.
Utan komiskt jag sagt nästan tvärtom, då jag är inte för tvångs vaccinering.
Och vi kommer ihåg hur sur du var över att jag sade dåliga anledningar och konspirationer är inte en anledning att inte ta vaccin.
Så varför ljuger du att jag sagt något sånt för, är det en provocering, undrar då detta är sjukligt konstigt gjort av dig.
Igen kan du sakligt beskriva att det du säger ens existerar?
Har du en långtidsstudie som styrker dina påståenden?
Sunt förnuft borde väl vara att ta vaccinen oavsett och pga det sunda förnuftet BERÄTTAR ju att det du säger aldrig skett någonsin innan, inte ens efter 1 år, men du påstår inte ett år, utan du säger 10år och med det mest ovetenskapliga på jorden, man kan aldrig veta.
Jo, man vet genom den beprövade erfarenheten att det aldrig hänt innan inte ens nära 10år, utan man pratar här om 6 veckor och nån vecka till.
Men istället vägrar du ta del av dessa källor och enbart för att de säger du har helt fel, är min starkaste misstanke.
Du sade dig vilja vara saklig, så beskriv hur en substans som inte funnits i kroppen i praktiskt taget 10år, helt plötsligt och utan förvarning under dessa 10år, ska ge en skada eller biverkning då.
Frågan är, hur kan en substans som är icke närvarande ge skada
Du ville ju ha saklighet, så varför kommer den inte för?
Eller var det en av dina klassiker, där du bara vänder på diskussionen och tror det betyder nått för ditt argument, för en sak är säker, utan saklighet.
Ja, då står du där med inget och endast ett antivaccer propganda du försvar med näbbar och klor, och kliniskt rent av saklighet för den propagandan.