Anonym (MS) skrev 2021-12-02 14:14:31 följande:
Jag kan inte förklara hur någon annan tänker.
Har aldrig påstått. Klassisk strawman. Sluta ljuga.
FHM strävade efter flockimunitet utan vaccin i början eller har du glömt bort det...
För just mig, vilket TS frågade efter, så ja. Alla gör sina egna val utifrån sina egna förutsättningar och eget resonemang.
Styr du själv dina egna tankar eller gör någon annan det åt dig?
Jag frågar inte efter hur andra tänker utan dina egna tankar kring den fakta som finns varför experter vill uppnå flockimmunitet genom vaccination. Går det bra att svara nu?
Det finns fullt läsbar fakta om det här och du bör väl ha läst lite om det eftersom du har så mycket åsikter.
Du har visst glömt att FHM sa att enda sättet att få stopp på en pandemi är genom flockimmunitet. De sa också att det enda sättet att göra det på är att antingen ha sjukdomen eller vaccineras. Har du "glömt det"?
Och från början fanns inte vaccin, det måste du vara medveten om?
Gå nu tillbaka och läs det du skrivit:
"Vaccinet" skyddar inte mot smitta som vaccin gjorde tidigare när du fick immunitet.Vaccinerade kan bli sjuka. Dock minskar det risken för allvarlig sjukdom.
Vaccinerade bär smittan och sprider den vidare. Dock inte lika länge.
Vaccinet måste fyllas på med korta intervall. Osäker verkan mot nya mutationer.
Eftersom detta så kallade vaccin fungerar som det gör så är det mest ett skydd för dig själv så varför tvinga andra att vaccinera sig? Smittan kommer endå inte försvinna och du kan fortfarande bli sjuk och smitta andra."
Sammanfattar man betydelsen så är din åsikt att det är i stort sett verkningslöst. Så nej, ingen halmdocka bara ett fult försök av dig att slippa stå för det du skriver.
Så låt mig omformulera frågan: hur anser du att vi ska uppnå flockimmunitet och vilka risker kan det få att göra det enligt din "metod"?
Du tycker alltså att det är bättre med större risker att bli skadad och dö än mycket mindre risker. Jag antar att du aldrig använder bilbälte eller äter mediciner?