• Stolt Farsa

En fråga till er som inte vill vaccinera er

Även om ni inte vill vaccinera er så antar jag att ni precis som oss andra vill att pandemin skall ta slut. Därför undrar jag vad era förslag är för att vi skall nå dit om ni nu inte tycker att vaccin är rätt väg att gå. Är ni som inte vill vaccinera er mer positiva till lockdowns, restriktioner, hålla avstånd, etc och anser ni isf att det är tillräckligt?

Berätta. Vad är era framgångsrecept? Jag vill väldigt gärna höra.

• Svar på tråden En fråga till er som inte vill vaccinera er
  • Blomma5

Folk verkar glömma att naturlig immunitet ger det bästa skyddet. Många ovaccinerade har tillexempel redan haft smittan. Är en av dem och jag vart inte det minsta sjuk. Känner många som har haft covid och jag blir allvarligt less på hur media målar upp detta.

• Anonym (.)
    Blomma5 skrev 2021-12-04 22:11:04 följande:
    Folk verkar glömma att naturlig immunitet ger det bästa skyddet. Många ovaccinerade har tillexempel redan haft smittan. Är en av dem och jag vart inte det minsta sjuk. Känner många som har haft covid och jag blir allvarligt less på hur media målar upp detta.
    Du verkar glömma att folk dör och blir kroniskt skadade av covid...
  • Anonym (yasser)

är frivilligt, tänker inte göra det

• Anonym (.)
    Blomma5 skrev 2021-12-04 22:11:04 följande:
    En släkting till mig är fortfarande sjukskriven efter mer än ett år. Han var en fullt frisk aktiv 30 åring. Han låg nersövd i 3 veckor. Idag har han en mycket taskig lungfunktion och det är tveksamt om han kan behålla jobbet.
    Flera unga kollegor berättar att de har fått hjärnförändringar där de upplever saker som inte finns, tex att de har krälande insekter innanför huden. De var sjuka för ett år sedan ungefär. Just nu ligger en annan kollega till mig på intensiven. Hon har precis fyllt 20 och var fullt frisk.

Vem av oss har mest rätt?
  • Anonymous31
    Anonym (.) skrev 2021-12-04 22:39:06 följande:
    En släkting till mig är fortfarande sjukskriven efter mer än ett år. Han var en fullt frisk aktiv 30 åring. Han låg nersövd i 3 veckor. Idag har han en mycket taskig lungfunktion och det är tveksamt om han kan behålla jobbet.
    Flera unga kollegor berättar att de har fått hjärnförändringar där de upplever saker som inte finns, tex att de har krälande insekter innanför huden. De var sjuka för ett år sedan ungefär. Just nu ligger en annan kollega till mig på intensiven. Hon har precis fyllt 20 och var fullt frisk.

Vem av oss har mest rätt?
    Använde de alla munskydd innan de blev smittade? 
  • Anonym (.)
    Anonymous31 skrev 2021-12-04 22:48:37 följande:
    Använde de alla munskydd innan de blev smittade? 
    Irrelevant
  • Anonymous31
    Anonym (.) skrev 2021-12-04 22:49:28 följande:
    Irrelevant
    verkligen inte. Munskydd hjälper mot smitta.
  • Anonym (.)
    Anonymous31 skrev 2021-12-04 22:52:35 följande:
    I sammanhanget är det totalt irrelevant.

Starta du en diskussion om hur man smittas är det däremot relevant.
  • Anonym
    Anonymous31 skrev 2021-12-04 22:52:35 följande:
    Det hjälper lite om man är smittad själv för att andra inte ska få smittan, det hjälper föga för att själv bli smittad.
    Dessutom måste dessa papperslappar hanteras korrekt annars blir det bara värre än att vara utan.
  • Anonym (A)

Kan inte vaccinera mig p.g.a. medicinska skäl, håller mig isolerad

Svar på tråden En fråga till er som inte vill vaccinera er