Anonym (OvaCC) skrev 2021-11-30 10:22:23 följande:
Har fått ställa in min julfest på jobbet på grund av det. Har egentligen ingen problem med fester eller andra allmänna icke nödvändiga tillställningar.
Men vad är vitsen? Visar vaccinpasset att jag är sjuk just nu? Visar den att jag inte smittar just nu?
Den kommer skapa mer klyftor i samhället. Vad är skillnad på en som inte aktivt vacc sig och på en som har ett intyg att inte behöva vacc sig? Kommer den andra personen smitta mindre, inte bli sjuk?
Jag som ovacc är rädd för att inte kunna åka kommunalt, eller handla mat eller sitta på jobbet i öppet landskap. Då är sannolikheten stor att jag kommer förlora mitt jobb och bli ännu mer isolerad.
Skillnaden på den som väljer bort att vaccinera sig för att *valfri orsak* och en som har intyg är att den med intyg högst troligt hade gjort det om den fick av sin läkare. Denne är alltså ingen svikare mot sina medmänniskor vilket de som väljer bort vaccin är.
Det är väl bara att vaccinera dig så är du välkommen. Eller mister du hellre ditt jobb än att solidariskt vaccinera dig?