Min vän berättade aldrig att hon hade cancer
Jag har en gammal barndomsvän, som jag känt i hela mitt liv. Vi har gjort många galna saker ihop och har många fina minnen. Vi har inte umgåtts jättemycket på senare år men ändå hållit kontakten på facebook messenger, senast vi hördes av var i augusti. Då låg hon inne pga brutet revben (som jag fick höra nu berodde på att strålningen försvagat revbenet).Hon var en sån vän som det inte spelade nån roll hur lång tid det gick mellan gångerna, det kändes ändå aldrig konstigt att kontakta henne. Sist vi umgicks var på mitt bröllop för 2 och ett halvt år sedan. Igår fick jag ett meddelande av hennes mamma på messenger att hon gått bort dagen innan i aggressiv bröstcancer. Hon hade varit sjuk sen april förra året och vad jag förstod hade det gått väldigt fort på slutet. Jag fick bara som svar att hon inte hade velat berätta åt någon annan än familjen och några få hon umgicks med i kommunen hon bodde i. Jag känner mig oerhört sviken att hon inte sagt något åt mig, inte ens i augusti då vi skrev då hon förmodligen var väldigt sjuk. Det är väldigt chockerande att bara få ett sånt besked till en när man inte vetat om att hon varit sjuk. Hon blev bara 31 år. Jag vet inte riktigt hur jag ska smälta detta, att hon bara är borta och jag inte fick nån chans att prata med henne. Jag är framförallt ganska arg på henne att hon inte sagt något.. hjälp.