Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Min vän berättade aldrig att hon hade cancer

Jag tror inte alls hon menade något illa med det, TS. Jag har själv haft cancer och det måste vara otroligt tufft att som så pass ung som hon var inse att man kommer dö snart. Man orkar inte ens erkänna det för sig själv. Hur ska man då orka berätta det för någon annan? 

Fler än man tror orkar inte berätta. Man vill ju inte att det ska vara sant. Man vaknar på nätterna med dödsångest. Hon var ju tvungen att berätta för sin familj, men det kanske var allt hon mäktade med. 

Jag hoppas du kan förlåta henne. Hon var rädd och ledsen. Hon ville inte att du skulle tycka synd om henne och titta på henne med den där blicken. Blicken som säger att det är sant, hon ska snart dö.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (B) skrev 2021-11-25 13:33:13 följande:
    igen. Var skrev hon att hon var arg? Kanske vill hon bara reflektera och dela sina känslor kring det
    Sista meningen i TS. Där skriver hon att hon är arg. 

Man får vara arg på någon som har dött, men man måste också förstå att en döende person kämpar för sitt liv - bokstavligen talat - och inte kan ta hänsyn till allas känslor. Det är inte en döende persons uppgift. 
Svar på tråden Min vän berättade aldrig att hon hade cancer