MP och S vill införa avlyssning och övervakning av vem som helst
cornucopia.cornubot.se/2021/11/regeringen-miljopartiet-och.html
Jag är så jävla trött. Den här sk*ten tar aldrig slut! Vi kritiserar Kina och Ryssland och Satan, men här sitter vår s.k. demokratiska regering och vill att lagar stiftas som helt går emot våra intressen.
Citat från artikeln
"Inrikesminister Mikael Damberg (S) presenterade idag att MP+S-regeringen tillsätter en utredning som syftar till att övervakning och avlyssning av vem som helst utan brottsmisstanke ska införas. Det inkluderar installation av avlyssningsutrustning, kameror och även spionprogramvara på datorer och mobiltelefoner helt efter myndigheternas eget godtycke. [...] Man ska också få tränga sig in i folks hem i hemlighet via så kallade "hemliga husundersökningar" enligt Damberg på presskonferensen"
Vem har röstat på det här???
Om det här går igenom så kommer det aldrig att lyftas inom vår livstid utan våld och krig, utan några tvivel! Går detta igenom så känner jag inte att jag har någon framtid i det här landet. Sverige håller på att förvandlas till en brutal dystopi! Jag känner mig maktlös, om vi som medborgare inte har styrkan eller viljan att hindra detta, vad har då jag som individ för makt att göra någonting?
Om detta blir lag, I'm out!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-11-23 17:37
Detta är såklart inte en blå vs röd-fråga! www.familjeliv.se/forum/thread/81499574-mp-och-s-vill-infora-avlyssning-och-overvakning-av-vem-som-helst/1/nick/81501419 (Tack till Killbill)