Anonym (Liknande) skrev 2022-01-02 00:01:41 följande:
Jag befinner mig i liknande situation som du. Någon skrev att de anade att det låg våld bakom men det ligger inte bara bakom. Det han håller på med är våld i olika former. Läs på om våld, sök samtalskontakt hos de i kommunen som arbetar med våld i nära relationer. Nu såg jag att du hittat en advokat, annars hade jag tipsat om att fråga kvinnojour efter bra advokater. Det är viktigt att de du pratar med och anlitar har kunskap om våld i nära relationer. Du kommer stöta på många som inte har kunskap och deras bemötande kan påverka dig mycket, så viktigt att du bygger upp styrka hos personer med kunskap.
Jag är ganska i början av processen med en trolig vårdnadstvist framför mig. Jag önskar dig lycka till.
Jag beklagar.. Detta verkar vara allt för vanligt i dagläget. Hoppas att det blir någon förändring i lagarna!
Ja denne syftade nog på fysisk våld.
Men håller absolut med. Har sökt massor och insett att ju mer man läser desto mer gör han sig skyldig till..
Vi ska ha första samtalet nu i januari och sedan får man ta det därefter om hur det känns..
Önskar Dig med all lycka!!