Anonym (Lina) skrev 2022-01-03 12:38:07 följande:
Jag hade tänkt fråga en gång om det skulle hjälpa att prata med hans föräldrar eller syskon, men de verkar tyvärr vara precis likadana.
Det som är synd med en sådan pappa som farfar verkar vara är att istället för att stötta pappan i att vara en ansvarstagande fader så hjälper han istället till att bråka och menar på att sonen inte ska behöva ta ansvar. Det förstör mer än det hjälper och på sikt kan det bli så att pappan på grund av detta får sämre eller obefintlig kontakt med sina barn. Jag önskar att fler föräldrar som curlar sina barn insåg detta.
Jag kan inte alls förstå varför du ska skicka med kläder och blöjor. Hade jag arbetat på soc hade jag frågat pappan om detta. Och att han sedan ansöker om underhåll från Försäkringskassan!? För vad?
Och vad säger nu Familjerätten om att pappan, utan dialog med dig, bestämmer att förlänga umgängestiden?
Ja tyvärr så är det samma skrot och korn. Det är ju tråkigt för barnen annars hade man kunnat träffat dem utöver liksom. Men de gräver sin egen grav..
Jag fattar inte heller hur de kan tycka att det är ok att han inte tänker ta ekonomiskt ansvar över sina egna barn liksom utan att det är jag som blir den dåliga här..
Jag tycker också att soc borde dra åt sig öronen om hans omsorg, ekonomi..
Jag fattar inte hellet varför eller vad han håller på med. Han har sökt om halva barnbidraget också...
Fam.rätten har inte telefonen öppen idag då det är dennes första dag..
Men jag får se när de dyker upp..