Anonym (Hannah) skrev 2022-04-23 09:54:46 följande:
Ursäkta dålig uppdatering.
Jag och barnen har varit lite "lediga" från allt
Vädret har varit toppen!
Dagen efter som han hade krävt mer tid över påsk så kom han och "ursäktade" sig om att han hade sett fel på tiden..
Så det blev som "grundschemat".
Han muttrar över att jag bryter mot så många lagar som boendeförälder och han ska gå till tingsrätten om det. Jag vet inte vad han syftar på och bryr mig inte heller. Jag gör som jag brukar. Jag sköter mitt så får han sköta sitt.
Han gnäller över äldsta barnets sovrutiner och att de äldre barnen fortfarande hejar på dem när han har umgänge. Låt dem heja! Klarar han inte av det så får han se över sitt umgänge tänker jag.
Tog en dagstur och så fort vi kom hem så kom han springandes.. Jag sa inget utan fortsatte att packa ur bilen då fräste han att han märkte att det inte var uppskattat att han "kom förbi" eftersom de äldre barnen kunde skvallrat vart vi varit! Jag låtsades inte höra.. Han gick surt fräsande hem igen.. Fattar inte vad han ens skulle hit och göra mer än att vara nyfiken och kontrollerande. Klarar han inte av det så får han hålla sig borta! Hur svårt ska det vara!? De äldre barnen får ju inte hälsa på sina småsyskon under hans umgänge.
Jag bryr mig inte så mkt i honom utan lever "mitt", det rinner bara av mig.
Han är nog bra irriterad över att jag klarar mig bättre utan honom och mår sakta bättre om än det är långt och mycket kvar.
Det är tyst från hans jurist och polisen.. Antar att det är för att det har varit påsk.
Hoppas ni andra har haft en fin påsk
Skönt att höra att det verkar gå bra.
Och att du är stark och står upp emot honom och ignorerar honom.
Jag tror det är det bästa att göra.
Men tycker han är fånig som inte ens tillåter att dina äldsta barn hälsa på sina småsyskon när de är med honom.
Riktigt fånig!