• molly50

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-01-20 10:06:20 följande:
    Jag ska kolla upp det
    Ja,gör det.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-30 11:28:21 följande:
    Enl advokat så verkade det inte vara så enkelt.

Man måste "tömma" alla resurser och testa "allt" först...
    Men hur mycket ska du egentligen behöva testa?
    Jag tycker du verkar ha tömt alla resurser och gjort allt du kan.
    Nu är det kanske dags att börja sätta hårt mot hårt.
    Ta de där skärmdumparna och skicka till polisen och fixa ett schema med antingen FR eller TR.
    Låt honom inte ha någon hållhake på dig.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-30 12:00:14 följande:
    Ja det undrar jag med. 

Det känns som att FR inte heller tar på allvar. Jag la ju fram kontaktperson men det verkade lönlöst enl henne. Har du inga andra förslag som skulle kunna fungera istället, fick jag till svar. Fundera på det till nästa gång. 
    Och åter igen ett mail där hon poängterar att vi INTE ska kontakta henne utan lösa saker själva. Det är ju som gjort för konflikter!

Och fastställande via TR tar ju ett tag, hur ska umgänget se ut fram tills dess? 
    Har du pratat med chefen på FR om det finns möjlighet att byta handläggare?
    Den ni har nu verkar ju inte ta situationen på allvar.
    Inte heller verkar h*n se till barnens bästa om h*n tycker att ni ska lösa det själva.
    Vad ska ni ha möten på FR överhuvudtaget,i så fall?

Ju längre du väntar med att ta det till TR ju längre tid tar det ju att få ett fastställande också.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-31 17:45:28 följande:
    Finns bara en handläggare här på fr. 

Ja det känns som onödig tid bara. Ska ha nytt samtal nu i veckan. Då vill hon ha svar på TR. 
    Ok. Så du har kontaktat TR?
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-01 07:03:23 följande:
    Nej det var hon på FR som tog upp det och hon ville ha ett svar om det på nästa möte. 
    Ok. Då tycker jag du ska ta kontakt med TR.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-01 12:16:54 följande:
    Jag ska se vad som sägs nu på nästa möte. Tack
    Gör det. 
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-02 14:28:10 följande:
    Den fick vi gemensamt till barnen av en bekant så därför har den åkt emellan 

Han har varit fräck och behållt vagnen som jag köpt åt mitt andra barn för över 7 år sedan och den får jag inte tillbaka fast jag bett om den

Så nu skickar jag över den nästa gång så får han ta tag i det  

Jag köper mig en ny.
    Om han nu har din andra vagn hemma så behöver han ju inte den gamla.
    Så ge honom inte vagnen.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-02 15:15:44 följande:
    Ja han har 2. En som är min och den andra som skulle varit på dagis. 

Jag har ingen däremot.. 
    Då behöver du ju inte skicka med någon vagn till honom överhuvudtaget.
    Det här är ju bara ett sätt att ha kontroll över dig.
    Låt honom inte få det.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-02 15:35:50 följande:
    Nej jag ska inte skicka med någon alls. 

Jag lämnar den som den är ute nu.

Köper jag en ny så stannar den här! 
    Det är bra.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-02-04 12:16:34 följande:

Idag när han hämtade barnen så sa han att han skulle lägga den nedkissade vagnen i klorin.. Jag höjde bara på ögonbrynen utan att säga nåt eftersom vagnen är svart.. sen var diskussionen från hans sida igång..

Han skulle kunna tänka sig schemaändring om det inkluderade övernattning. Jag sa blankt nej. Varför blanda in övernattningar när det nuvarande schema inte fungerar och barnen inte mår bra? Fick inge svar på det. Så det ska funderas på till nästa gång. Jag sa blir det ingen bättring måste det till ett fastställande. 
    Han lägger över bollen på mig och mitt bemötande mot honom. Jag påminde om att jag vill inte ha något med honom att göra utöver barn och umgänge. Det är det enda jag kommer se till att få fungera. 
    Så han kommer bättra sig om jag stryker honom medhårs vilket han kan glömma! 

Så sa jag att endast sms kontakt gällande BARNEN och UMGÄNGET inget annat utöver det. Han ville ha en fast tid under veckan där vi skulle ringa varandra. Jag sa blankt nej. Endast sms accepteras och då endast relevant för umgänget. Och jag svarar när JAG kan. 
    FR påpekade att vi måste vara tydliga i våra sms.

Fam.rätt påpekade flera gånger till honom när han tog upp mitt bemötande vid dörren är ju att vi inte ska ha någon konversation enl ÖK men att han ändå tar upp något och då får han ju ta det att jag smäller igen dörren i ansiktet på honom. 

Han krävde svar på fler frågor men jag nekade. Ingen ska tvinga fram ett svar från min sida. Som att jag hade råkat komma åt knappen på messenger i bilden av en gris och då hade han tolkat det som att han var ett svin och skickat detta till FR. Hans tolkning av det hela. Jag kunde ju inte säga att jag tog skärmdumpar till bevis..

Vad jag förstod så hade FR ringt upp honom efter förra mötet när han flippade ur.. 

Så åter igen nytt möte om någon vecka.. 

Klorin till en svart vagn?
    Om det går att ta av tyget på vagnen så är dte väl bättre att försöka tvätta det.
    Sen borde han också fundera på att kastrera katten om den inte redan är det.

Det är bra att du står på dig.
    Jag tycker också att du ska hänvisa honom till FR om han vill diskutera umgänget.

Jag håller också med övriga om att du borde skaffa dig en ny mobil och låta honom fortsätta smsbomba dig på din gamla.
    Då kan du bara kolla den när det är dags för umgänge och behöver inte bry dig övrig tid.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?