• Anonym (123)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-12-26 17:27:39 följande:

Han hade alltså läst och godkänt dessa dagar (tillslut)  iallafall
    Först hade han nekat men ändrade sig efter någon månad eller två.
    TR ville ha svar senast som i onsdags och det fick de genom detta mail som jag fick och läst.

Har han godkänt så är det det du får gå efter. Påstår han att han inte sett ,inte visste så får du säga att han måste ju ha godkänt eftersom ni fått mailet. 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-12-26 18:15:07 följande:
    Han visste iiiingenting när jag frågande undrade varför de kom alla redan..
    Hoppas du fortsätter att notera allt som sker. Även sånt här, även om det kanske inte verkar så viktigt. Gissar att han försökte att inte låtsas om sånt han själv inte föreslagit. 
  • Anonym (123)

Det är den linjen de har sedan ett tag tillbaka i rätten. Man försöker lösa precis allt med samtal (vilket förstås är bra om det går). I vissa fall går det ju inte, men då har de provat det och kan konstatera det. 

• Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-24 21:34:16 följande:
    Tack! Ja jag känner att det är dags nu. 

Jag är stark! Konstigt nog! 

Å inte nog med det så har han varit i kontakt med BVC och ändrat klockslag utan min vetskap på min dag! Som han inte ens ska med till!
    Vilken soppa!!
    Men du måste prata med BVC. Blir väldigt konstigt att man kan gå in och ändra tider.
    Antar man ändrar på 1177, men då borde du väl få en notering om ändrad tid? Hur kunde han ändra utan attt du visste? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-24 21:43:35 följande:
    Han hade ringt.

Såg det av en slump när jag skulle kolla andra grejer i barnets journal. Då stod det ny anteckning.
    Jag har ju fått 2 kallelser så den ena stod det ändrad tid på men jag tänkte inte mer på det. Utan tänker väl att de har fått ombokningar osv.

Sedan vet jag inte hur han har fått nys om tiden från första början då kallelsen kommer till mig då barnen är skrivna här..
    Du får försöka förklara för dem när du är där att ni är i en tvist och att han ändrat utan din vetskap. Be dem om att om han ringer fler gånger så ska de ringa dig också, innan de ändrar något. 

Men stod det första kallelsen i journalen så kanske han gått in där och läst? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-25 20:12:58 följande:
    Ok, ja jag kommer inte ihåg allt som skrivits i tråden. Så vadå? Vad är det du argumenterar för? Att hon ska få honom att försvinna eller något liknande?
    Om man inte kommer ihåg allt får man väl gå tillbaka och läsa, innan man kommenterar? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Maria) skrev 2023-01-26 13:35:05 följande:
    Går du tillbaka och läser om allting vid varje nytt svar du gör i en tråd, och försäkrar sig om att du inte glömt något innan du postar?
    Ja. Det blir ju lätt fel annars. Jag tycker det är av respekt mot TS att man läser ikapp. Kan bli fel även om jag gör så, absolut, men det minskar i af risken att man tex ger råd till någon om hur de ska hantera sin kris i äktenskapet, och så har jag missat att de redan hade skilt sig. 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-27 16:00:44 följande:

I kallelsen från fam.rätt står det

Kontakta inte mig före mellan eller efter samtalen

Samtalen dokumenteras inte eller vem som säger vad

Det enda som rapporteras är om vi medverkat eller ej

Brukar det gå till såhär?
    Hur ska då domstol veta vem som inte samarbetat och motsätter sig saker? Eller anklagar, smutskastar osv.
    Han kommer ta sig friheter som han gjort förut och fam.rätt bara satt och tittade utan att agera.
    Han har liksom svårt att hålla sig till ämnet.. 

Vi fick ju ofta avbryta samtalen utan några nya ÖK.. 
    Och nu är det ju värre än vad det var då eftersom det finns åtal bakom..

Tappar hoppet redan innan man kommit dit..

Det är inte min erfarenhet. Jag har läst min kompis dokument från sådana samtal. 

Du har rätt att spela in samtalet, om du själv deltar. Kan vara bra att ha kvar. 
  • Anonym (123)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-14 18:38:17 följande:
    Tror du att det skulle kunna bli skillnad om du gick tillbaka till honom? (Om han skulle ta dig tillbaka)
    Varför ställer du den frågan? Väldigt konstig fråga i denna situation, tycker du inte det? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-02-16 12:26:03 följande:

Fam.rätten sa själv ifrån sig samtalen. Så nu är det domstol nästa.
    Känns faktiskt bra ändå!

Skönt. 
    Då är det ju inte bara du som sett problemen med att samarbeta. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?