• Anonym (123)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Hannah) skrev 2022-01-12 19:27:19 följande:

Idag när han lämnade barnen så frågade han om jag spelade in överlämningarna.. UTAN HANS VETSKAP!??

Jag svarade inte på detta..

Jag har nu funderat hela em & kväll vem det kan vara som har glappat?

Soc? Fam.rätt? Polis? Nån annan? Är det nån annan vill jag då inte ha den närvarande i mitt liv, då har de valt hans sida..

Nån måste det ju vara. Varför skulle han annars fråga?

Man får spela in saker där man själv är delaktig, utan att andra vet, så du har haft all rätt att spela in även om han inte visste. 

Om nu någon sagt något är svårt att veta, han kanske bara kom på det själv, nu när saker har börjat hända som han kanske inte riktigt gillar. 
    Vilka vet ens att du spelat in? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-14 07:48:20 följande:

Inatt har jag varit vaken med äldsta barnet som kräkts flera gånger.. Idag ska det vara umgänge.. Blir nog samma visa som förra gången..

Han har redan dividerat om andra barnet.

Om ett barn kräkts så är det väl att stor risk att det smittar och även det andra barnet kommer kräkas framöver? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-18 20:04:00 följande:

Det känns som att den nya på fam.rätten inte förstår mitt läge och vad det är jag försöker få fram om honom.
    Det har bara gjort saken VÄRRE efter mötet nu.

Han har smsa om barnen säkert 3 ggr nu allt för att få kontroll och komma fram.

Jag svarade att jag gjort klart med honom att jag inte vill ha någon konversation.. 

Nu förväntar han sig svar inom ett dygn för det har vi kommit överens om.. Och det har hon sktivit i ett mail också som jag läst. Jag når inte fram!!

Men hade ni bestämd så då, eller vad menar handläggaren? Denne kan ju inte bara maila och säga att det är bestämt, om det inte var det? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-19 07:51:33 följande:
    Ja hon avslutade mötet ganska snabbt då minstingen vaknade och gnällde. 

Sedan kom mailet. 

Känns inte bra alls det här..
    Så du hade gått med på det? Eller var det bara ett förslag från handläggaren som sedan tolkades som att ni hade bestämt? 

Har du jobbat vidare med advokatspåret? 
  • Anonym (123)

Även om det skulle vara bestämt så, så behöver man ändå aldrig informera om småsaker, Det är tydligt i lagen vad man behöver informera den andra föräldern om så han ska ff inte få info från dig om vad ni gjort idag, om ni åkt bort osv. 

Gissar att handläggaren inte fattade vidden av hans snokande, utan tänkte att det just handlar om normal info, som du så klart ska delge. Han däremot, tolkade det säkert som att han ska få svar på allt - men det har han inte rätt till. 

Så: hantera detta så enkelt du kan. Svara bara om det är relevanta saker, precis som förut. Om han kräver svar inom 24 timmar  på skitfrågor, så kan ditt svar vara "din fråga är inte relevant för umgänget med barnen" (då har du svarat). 

• Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-20 14:09:18 följande:
    Nej sist så skrev jag en lapp om all info. Jag förväntar mig att bvc kortet lämnas tillbaka med barner sedan men antagligen inte..
    Skulle det vara bra om du ringde BVC innan, talade om att det är pappan som kommer, men att de kan ringa dig om han inte kan svara på alla frågor? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-26 14:20:44 följande:

Ingen info alls om bvc besöket.

Det enda han tjafsade om var att han höll på att missa bvc kortet som jag hade lagt i hans postlåda enl tidigare överrenskommelse... 

Och förhöret blev vi inte färdiga med så jag kommer få en ny tid för att fortsätta.

Vadå "höll på att missa"? Antingen missade han eller så missade han inte. (jag menar alltså frågan som till honom, inte dig) 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-27 08:28:57 följande:

Jag var in och läste barnets anteckningar på 1177
    Pappan var missnöjd över vårt schema, han ville ha övernattningar och hade ingen insikt i hur sömnen är då vi inte kommunicerade i detta.. 

Vad jag förstår så har bvc gjort en orosanmälan så nu är det bara att invänta att soc ska ringa eller dyka upp.. 

Hade du ringt BVC som jag föreslog så hade detta kanske kunnat undvikas? Du svarade då att du inte kunde för du hade ett annat möte samma tid, men hade du tänkt ett steg längre så kunde du ringt dit innan. 

Men oavsett så är det kanske lika bra att allt körs på samtidigt nu. familjerätten , soc och du fortsätter med din advokat? 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-28 12:12:57 följande:

Men seriöst! Fam.rätt sekreteraren fick avbryta mötet. 

Jag hann lagom lägga fram schemaändring så flippade han ur! Jag hade inte ens lagt fram förslaget, bara att jag ville göra ändring.

Han började anklaga mig för att jag gett hans pappa en stroke, jag hade inte gett barnen frukost för de var såå hungriga (fam rätt mena på att de åt nog ikapp efter magsjuka), jag hade skickat dit sjuka barn så han blev däckad ett dygn, jag hade lagt bvc kortet i lådan! Jag var sinnesrubbad osv och allt detta vräker han ur sig när han har barnen hos sig.. 

Han skulle kontakta juristiskt ombud osv osv..
    Så fam.rätt ville ha svar på hur han tänkte göra men han la över allting på mig. Allt berodde på hur jag ville och tänkte. 

Så vi kom ingenstans idag heller.

Jag har mailat min advokat men inte fått återkoppling. 

Ja han verkar minst sagt instabil. Men då måste sekreteraren märkt hur han var, om denne avbröt mötet?

Säg inget mer om hur du tänker, utan låt det i så fall gå via advokaten. Typiskt detta att han inte vill säga förrän DU sagt hur du vill göra - då får han något att liksom ta spjärn emot. 

När min man och hans ex skulle försöka med familjerätten så blev det inte ens ett möte, för när de ringde henne för att bestämma en tid så var hon så uppe i varv, skulle ha med sig polis dit för att hon misstrodde familjerätten osv - så då sa de bara att det går inte att ha möte med en så pass labil person. Det här fick min man veta när de sen ringde upp honom. Därefter fanns bara tingsrätten som sista väg att gå (efter flera anmälningar till Soc och misslyckade samtal). 

Familjerätten kan göra orosanmälningar. Om de bedömer att de ska det får du nog fråga dem om. Kan vara så att de är med om "värre" saker som de anmäler. 
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-30 07:24:49 följande:

I heögen har jag suttit och kollat igenom saker att skicka till polisen bla sms, messenger, ljudfiler mm.

Jag tog skärmdumpar på sms/messenger och på något vis har jag kommit åt och gjort nåt på messenger så han skickade direkt och frågade vad jag menade med det där.. Jag trodde han blockat..
    Jag öppnade aldrig meddelandet utan det ligger oläst.
    Nu vet jag inte om jag vågar fortsätta med skärmdumparna på messenger.

Alltså det är helt sjukt, ca 300 skärmdumpar sedan 2 år bakåt som han har skickat på messenger..  Låånga meddelanden där han lägger skulden på sig själv, att han ska förädras, att han inte är så hemsk osv..

Så jäkla glad över att jag kom loss från det där!

jo fortsätt med skärmdumpar. Han kan väl ändå inte se att du tar skärmdumpar? 
    Att han skrev något visar väl bara att det inte var blockat från hans sida, bli inte rädd av det. 

Gör arbetet mekaniskt bara, tänk inte på att han finns "på andra sidan". Ju mer material du har, desto lättare är det för din advokat att göra ett bra jobb. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?