Anonym (Hannah) skrev 2022-01-28 12:12:57 följande:
Men seriöst! Fam.rätt sekreteraren fick avbryta mötet.
Jag hann lagom lägga fram schemaändring så flippade han ur! Jag hade inte ens lagt fram förslaget, bara att jag ville göra ändring.
Han började anklaga mig för att jag gett hans pappa en stroke, jag hade inte gett barnen frukost för de var såå hungriga (fam rätt mena på att de åt nog ikapp efter magsjuka), jag hade skickat dit sjuka barn så han blev däckad ett dygn, jag hade lagt bvc kortet i lådan! Jag var sinnesrubbad osv och allt detta vräker han ur sig när han har barnen hos sig..
Han skulle kontakta juristiskt ombud osv osv..
Så fam.rätt ville ha svar på hur han tänkte göra men han la över allting på mig. Allt berodde på hur jag ville och tänkte.
Så vi kom ingenstans idag heller.
Jag har mailat min advokat men inte fått återkoppling.
Ja han verkar minst sagt instabil. Men då måste sekreteraren märkt hur han var, om denne avbröt mötet?
Säg inget mer om hur du tänker, utan låt det i så fall gå via advokaten. Typiskt detta att han inte vill säga förrän DU sagt hur du vill göra - då får han något att liksom ta spjärn emot.
När min man och hans ex skulle försöka med familjerätten så blev det inte ens ett möte, för när de ringde henne för att bestämma en tid så var hon så uppe i varv, skulle ha med sig polis dit för att hon misstrodde familjerätten osv - så då sa de bara att det går inte att ha möte med en så pass labil person. Det här fick min man veta när de sen ringde upp honom. Därefter fanns bara tingsrätten som sista väg att gå (efter flera anmälningar till Soc och misslyckade samtal).
Familjerätten kan göra orosanmälningar. Om de bedömer att de ska det får du nog fråga dem om. Kan vara så att de är med om "värre" saker som de anmäler.