• molly50

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 13:05:58 följande:
    Nu skriver du det igen, så länge det inte skadar barnen, men det blir ju en paradox du skriver för det är ju precis det han inte kan veta, just eftersom han inte får veta! Hur kan du inte förstå det?
    Men vad är det du inte förstår?
    Han vet ju att barnen inte far illa hemma hos TS eftersom även hon är utredd av soc och att de inte har något att anmärka på hos henne.
    Han borde även se att barnen är hela,rena,mätta och pigga samt har rena blöjor när de kommer till henne.
    Hur kan det vara så svårt att förstå?

Dessutom är ju tråden 2 år gammal så mycket saker har ju hänt sedan dess.
  • molly50
    molly50 skrev 2023-08-20 13:18:16 följande:
    Men vad är det du inte förstår?
    Han vet ju att barnen inte far illa hemma hos TS eftersom även hon är utredd av soc och att de inte har något att anmärka på hos henne.
    Han borde även se att barnen är hela,rena,mätta och pigga samt har rena blöjor när de kommer till henne.
    Hur kan det vara så svårt att förstå?

Dessutom är ju tråden 2 år gammal så mycket saker har ju hänt sedan dess.
    *Honom,ska det stå.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 13:34:05 följande:
    Nej, att de blivit utredda förut betyder inte att han kan veta vad som händer med barnen 24-7 om han inte får veta vad som händer med barnen 24-7.
    Och det behöver han väl heller inte veta så länge barnen är hela,rena,mätta pigga och med rena blöjor när de kommer hem till honom. 

Som jag har förstått det av TS så har han svårt att acceptera att det är slut mellan dem och därför vill veta vad de gör.
    Och om så är fallet så finns det absolut ingen anledning för TS att berätta. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 14:59:21 följande:
    Han behöver väl veta om barnen missköts eller skadas, var väl vad du skrev om. Och han kan inte veta vad som händer eller vad som inte händer barnen, om han inte har koll 24-7 vad som händer barnen.
    Han vet att barnen inte tar skada på något sätt hemma hos TS.
    Så han behöver inte ha koll 24/7.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 15:45:29 följande:
    Nej, och det vet inte du heller om du inte har koll på barnen hela tiden.
    Nej,men jag får i alla fall inte känslan av att barnen far illa hos TS.

Och att TS ex vill veta vad TS gör verkar inte handla så mycket om barnen i sig.
    Utan mer om att han har svårt att acceptera att det är slut.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 17:15:23 följande:
    Precis, du kan inte veta, jag frågade hur man kan veta, inte vad man har känslan av.
    Men dy verkar ju helt missa att ST ex har ett stort kontrollbehov och har behandlat TS illa. Bla genom misshandel.
    Men du tycker ändå att han ska ha rätt att få veta allt TS gör och kontrollera hennes liv?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 17:26:04 följande:
    Jag har inte sagt något om det, det är inte relevant vad jag anser om honom. Jag pratar om ditt knasiga resonemang att man ska få veta bara om vissa saker händer. Men man vet ju inte vad som händer eller inte händer om man inte vet vad som händer.
    Du tycker alltså inte att hans kontrollbehov är det minsta knasigt?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 17:43:54 följande:
    Jag fattar inte hur hur du kunde dra den slutsatsen av vad jag skrev???  Oavsett hur han själv är så kan han fortfarande inte veta vad som händer eller inte händer med barnen, när han inte ser. Det spelar ingen roll vad jag tycker om honom eller vad jag tycker han ska få veta. Grejen är att han vet inte, HAN KAN INTE VETA oavsett om jag tycker det är rimligt eller ej.
    Känslan man får är att du tar honom i försvar,i alla fall.

Nej,och han behöver heller inte veta allt om det är under normala omständigheter,som Camilla skrev ovan.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 18:10:25 följande:
    Du kanske kan försöka bortse från dina känslor en stund och diskutera om det jag faktiskt skriver, det var DU som skrev att man behöver veta om barnen blir misskötta eller skadade, annars behöver man inte få veta vad som sker hos den andre föräldern. Men utan att från början vet och ser vad som händer barnen 24-7 så vet man heller inte om de blir misskötta, eller om de inte vet det.
    Du menar alltså att om man inte vet att barnen far illa så är det inget man lider av?
    Eller hur menar du`Det är lite svårt att förstå.

Och mina egna känslor? Det handlar inte om det. Jag tänker på vad som är bäst för barnen.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-20 19:36:38 följande:
    Nej, jag menar att det man inte vet, det vet man inte. Det går inte att veta vad som händer barnen om man inte vet vad som händer barnen.

Handlar inte om det? Det var ju du som började skriva om vad du får för känsla om mig, läs vad jag skriver istället.
    Men behöver man verkligen veta allt om man vet att barnen har det bra,tycker du?

Jag har inte skrivit någonstans vad jag har för känsla om dig.
    Så det kan du lägga ner på en gång.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?