• molly50

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Maria) skrev 2023-08-15 17:43:39 följande:
    Undra vad? Om hon borde släppa iväg dem till honom fler gånger?
    Ja,precis. Jag hade i alla fall velat veta vad som pågår när barnen är där.
    Är det så illa så är han ju inte lämpad att ta hand om barnen.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-08-15 20:11:31 följande:

Samtalet på fam.rätten kändes bra. Men ändå kan man aldrig vara säker.. 
    De sa att det var bra att vi flyttade, det ser jag som positivt att de tyckte. 

De sa att jag skulle säga allt utan att tänka på vad och hur jag sa det. Man får hem papper sen för att läsa och har då möjlighet att göra ändringar. Jag försökte hålla mig till det som finns dokumenterat och inte smutskasta honom ändå. 
    Bl.a våldet, att han är dömd, var handgriplig på soc, slänger barnens kläder på marken osv..

Jag är nyfiken på vad han säger på mötet samt svar på alla frågor som vi fick hem innan.. 27 frågor som vi skulle svara handskrivet på. 

Hembesök ska de också göra.. hämta in uppgifter från andra fam.rätten, soc, polis osv tror jag också. 

Det låter ju positivt ändå.
    Har du berättat att han han inte ger barnen mat elller låtar dem sova när de är där?
    Och att han inte byter deras blöjor?
    Det räknas som omsorgssvikt och det är inte till hans fördel.
  • molly50
    Tomelilla15 skrev 2023-08-16 03:53:51 följande:

Äh, du missar min poäng. 

klar man får tänka saker om hur barnen haft det hos pappan, men nu har ju du startat en tråd som handlar om det är rätt eller fel att pappan ska få reda på saker som du gör med barnen - då är det motsägelsefullt att ha åsikter om vad han gör med barnen. 

Men fortsätt gärna leva i din verklighet där andras åsikter inte är välkomna. 

Så länge TS inte misskäter barnen på något sätt så tycker jag inte att han har anledning att få veta vad TS gör med dem.
    Så länge det inte påverkar hans umgänge.
    Men eftersom han uppenbarligen inte är kapabel att ta hand om barnen och försöker sabotera för TS så förstår jag att TS vill veta vad som pågår när barnen är där.
    Hade han skött barnen och umgänget på ett bra sätt så hade det inte funnits någon anledning för TS att reagera.
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-08-16 07:12:35 följande:

Ja det gjorde jag.
    Att de kommer tillbaka och är som 2 trasor och den ena inte kunde sitta, utan fick ligga på mage på soffan då denne var så röd i rumpan.

Jättebra! Hoppas att de lyssnar och tar det här på allvar nu.
  • molly50
    Tomelilla15 skrev 2023-08-18 21:17:08 följande:

Du missar också poängen. Ska försöka förklara med andra ord.

Det är i normalfallet självklart att man kan oroa sig och dessutom ha åsikter om hur barnen har det hos den andra föräldern. Särskilt när det verkar vara dåligt där. Det som är motsägelsefullt och som är min poäng, är att ts har startat en tråd som handlar om hur fel det är att den andra föräldern ska veta hur barnen har det hos henne och vad de gör, när sen tråden har inlägg från henne där hon gör exakt samma sak, vill veta vad som sker hos pappan och har väldigt mycket åsikter . Konstigt då att kritisera pappan. 

mammor som tror de vet svaret på allt och tillämpar andra regler för sig själva än för pappan, är i grunden svåra att samarbeta med. Bättre att leva som man lär och försöka lägga energin på de dagar man själv har barnen. Vill man ha åsikter om vad den andra föräldern gör med barnen får man tåla att det ska gälla åt båda håll. 

Och TS fall är väl ett sådant fall där det finns anledning att oroa sig för hur barnen har det hos den andra föräldern?
    Tycker du inte det?
  • molly50
    Tomelilla15 skrev 2023-08-19 05:32:53 följande:

Jo. Men då är liksom inte denna tråd relevant utifrån ämnet hon skrev i den.

Bättre då att starta en tråd som är relevant utifrån situationen, nämligen: jag vill veta allt om hur barnen har det hos pappan för att han missköter dem men jag vill inte berätta något för honom hur barnen har det hos mig eller vad vi hittar på   

Varför behöver han veta allt om vad barnen gör och hur de har det när de är hos TS? Så länge hon inte missköter dem,som han gör?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-19 19:26:30 följande:
    Hur ska han kunna veta att mamman inte missköter barnen? Om han inte har någon insyn?
    Han lär väl se det på barnen,oim inte annat.
    Att de kommer med rena blöjor,mätta och pigga. Och har rena kläder.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-19 19:49:12 följande:
    Det kan vara tecken ja, men bara för att det du nämner ser OK ut betyder inte att man vet allt som pågår när man inte ser. Du skrev så länge barnen inte är misskötta, och det kanske de inte är, men hur ska han kunna veta det?
    Om jag har förstått det rätt så har både TS och exet blivit utredda av soc.
    Menar du att soc skulle ha missbedömt TS kapacitet att ta hand om barnen också?
  • molly50
    Tomelilla15 skrev 2023-08-19 20:01:06 följande:

Men läs trådstarten. Där står ingenting om misskötsamhet eller inte. Läs trådstarten så har du en chans att försöka förstå vad jag menar.

Du svarar mig men det är helt meningslöst om du inte vill prata om samma sak som jag gör. Svara någon annan i tråden istället.
    Skriver du till mig igen om något annat än det mina kommentarer handlar om så låter jag helt enkelt bli att svara. 

Du följer ju inte heller trådens ämne,i så fall.
    Om det hade handlat om att TS ex hade skött barnen väl så hade jag hållit med dig.
    Men nu är så inte fallet.
    Så varför dra upp ett helt annat scenario?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-19 20:45:26 följande:
    Jag skriver ju att jag säger inte att barnen är misskötta. Du pratar inte om sätt för honom att säkert veta.
    Men vad finns det för honom att veta om nu båda är utredda hos soc?
    Han borde ju då veta att det inte finns något att anmärka på hos TS.
    Och vad TS gör med barnen de dagar han inte har umgänge har han väl inte med att göra,så länge det inte är något som skadar barnen.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?