• Sanlin90

BIM December 2021

Junii91 skrev 2021-12-15 18:08:06 följande:

Hej! Jag använder också NC sedan 4 år tillbaka. Tog du ÄL test denna månad? NC behöver ca 3 cykler för att kunna beräkna mer noggrant och den kommer då känna av din cykel bättre för varje gång :)

Jag tog äl test men inte fått positivt dock samma den månaden dottern blev till blev aldrig någon tydlig ökning aldrig haft ett positivt
  • Sanlin90
    Fagelfri skrev 2021-12-15 22:40:45 följande:

Ah okej men vad var det du skulle utesluta? Några temp-mätningar eller?

Jag har också laborerat lite med när jag låter dem ha med min temp i beräkning och inte. Upplever att när min son är här (varannan vecka) får jag mkt konstigare mätningar då han småväcker mig mycket jämfört med veckan då jag får sova ostört och mäter mer konsekvent med klockslag osv. Samt varit sjuk mkt. Så varit lite klurigt

Ja, jag hade 3 höga mätningar efter en dipp men plockade bort en och då flyttades älnfram 6 dagar och det verkar stämma mer.

Jag är alltid uppe på nätterna men sover alltid 3h innan jag tempar!
  • Sanlin90
    Emma1b skrev 2021-12-15 22:55:07 följande:

Har du testat cb digital? Denna månad fick jag glad gubbe fast äl stickan fortfarande var lite svagare än kontroll strecket. Och det konfirmerades med tempökning att jag hade äl, så det var det digitala som hade rätt!

Jag ser heller inget streck på bilderna tyvärr.

Har provat det med men det blir så dyrt när man är oregrlbunden för det går åt så många : D
  • Sanlin90

Igårkväll svullnade min ena bröstvårta upp och började klia, är xortfarande svullen idag och öm!

• Sanlin90
    Nathaliextnf skrev 2021-12-17 08:22:05 följande:

Tog ett predictor early igår Bim-6 och jag såg ett tunt tunt streck inte lätt att få på bild. Tog ett nytt idag Bim -5 och det är lite starkare! Började testa tidigare då jag fick äl tidigare och jag ska ut och fira pappa som fyller 60 år imorgon( bubbel står på menyn) ;) Ser ni på bilderna? Och har ni upplevd att dessa ger dom spökstreck?

//

Jag ser!
  • Sanlin90

Min temp fortsätter gå som en jojjo...

Högsta önskan nu är ett plus till julafton så jag kan överaska sambon och kanske familjen med ! Med första berättadd vi direkt då vi vill ha stöd hur det än går.

• Sanlin90

Såhär blir det om jag utesluter vissa temperaturer som nc sa åt mig, första bilden är som det va från början
  • Sanlin90
    LJM91 skrev 2021-12-18 14:45:35 följande:

Jag tycker inte det ser ut som att du har haft någon ägglossning tyvärr. Tempar du ungefär samma tid varje dag och sover regelbundet?

Samma tid varje dag +- 30 minuter, vaknar ofta 2 gånger på natten för toa och ge dottern nappen det ska inte påverka enligt nc. Tycker inte heller det ser så ut utom möjligen för 4 dagar sedan beroende på hur tempen beter sig hädanefter.
  • Sanlin90
    Fagelfri skrev 2021-12-19 19:19:03 följande:

Ajdå! När är BIM? Hur länge innan mens brukar din dippa? Min oftast samma dag, kanske dagen innan.

Jag har BIM imorgon, 13 dagar efter ÄL. men brukar få spotting 4 dagar innan och har precis börjat få lite idag. Tog negativt grav-test idag, inte testa tidigt utan vanligt, som såklart är negativt :( vet inte vad jag ska tro. Men har å andra sidan oregelbunden mens så vore inte konstigt om mensen kommer längre fram men då låter det som många dagar från ÄL till mens det ska vara mer än 14 dagar liksom? så segt detta!

Vet inte det är min första cykel med nc så svårt att säga än, om jag utealuter tempar här o var kan jag va allt från äl+6 (vilket jag tror stämmer) eller äl +14 eller äl+20...

Tog oxå test idag men va negativt, mensvärken lugnade sig lite men går ner i låren som det gjorde i början med dottern men det va först ett tag efter plus.
Svar på tråden BIM December 2021