• Tara55

Min man får fängelse straff

Hej

Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som kanske har varit med om något liknande eller är med om samma sak just nu. Det är som så att min man har suttit häktad sedan juni månad och när han blev häktad så var jag i 4 månaden och vår bebis är beräknad nu 16/11 den här tiden har varit så tuff jag har verkligen saknat honom och jag trodde aldrig att jag skulle behöva gå igenom en graviditet ensam men jag har min familj och hans familj som är väldigt närvarande men jag saknar honom så sjukt mycket. Han hade sin rättegång nu i veckan och han kommer antagligen bli dömd till 2 års fängelse och sen har han en del på 1 år och 6 månader kvar från sitt gamla fängelse straff så enligt hans advokat kommer han nog få 3 år 6 månader minus tiden han satt häktad så han kommer nog sitta 2 fulla år iallafall och jag vill helst inte diskutera varför han sitter inne osv utan jag vill endast bolla tankar med någon som kanske har varit gravid eller fått barn med någon som har åkt in och hur man överlever den här tiden tills han kommer hem igen. Hur har relationen mellan era barn och pappan varit i en sån situation? Hur har era känslor varit under tiden han inte var hemma jag får ångest av tanken att vi inte kommer leva ett normalt liv sova ihop, äta ihop och njuta av att vi har skapat vår egna lilla familj. Jag kommer så klart att hälsa på honom när han har blivit förflyttad till en anstalt men det lär dröja ett tag för att han kommer att överklaga domen till hovrätten och då finns det ju en liten chans att han blir friad men jag vågar inte hoppas för mycket så jag tänker mer att han antagligen kommer att hamna i fängelse.

Förlåt om inlägget är helt förvirrande men jag är verkligen helt förstörd i hjärnan av att tänka så mycket på honom, på framtiden, på hur jag ska klara av allt med bebisen själv det är vårt första barn och plus alla dessa hormoner i kroppen just nu och jag vill även påpeka att jag annars har ett stabilt liv med jobb och lägenhet och allt man behöver ordna innan man skaffar barn.

Snälla om ni tänker skriva något elakt så gör inte det för att jag mår redan dåligt.

• Svar på tråden Min man får fängelse straff
  • Anonym (Ida)

Stackars barn! Du kan välja ditt liv TS och du väljer att vara tillsammans med en kriminell kille som suttit i fängelse flera gånger. Men ditt stackars barn får inte välja utan kommer tvingas ha en kriminell pappa. Tro mig, inget barn vill växa upp med en pappa i fängelse, det är pinsamt och skamligt. Hur ska du kunna uppfostra ditt barn att bli en bra person och en bra samhällsmedborgare när du väljer att leva med en kriminell? För barnets skull bör du bryta all kontakt med pappan så barnet får växa upp I en trygg miljö utan kriminella personer runt sig.

• Anonym (Don efter person)

Han sitter högst troligen där han gör för att han har förstört livet för någon annan . Tänk på det ett tag.

• Anonym (Förträng förträng)
    Tara55 skrev 2021-11-06 20:45:05 följande:

Jag vill bara säga att mitt barn är så klart viktigast och att min man absolut inte kommer innan bebisen och jag har tänkt på mig och bebisen nu när han inte har varit hemma sen juni men vissa dagar är jobbigare än andra och just nu tror jag att det är extra jobbigt för att hans sista rättegångs dag var i fredags och även om rättegången gick sjukt bra och vi alla var helt säkra på att han skulle släppas så blev det inte så och det kändes som en käftsmäll. Min man har ett kriminellt bakgrund absolut men han har förändrats han håller inte på med skit utan han satt i en bil med några vänner till honom och skulle få skjuts och den bilen blev stoppad och i bilen hittades droger så alla har åkt dit för grovt narkotikabrott och med tanke på hans bakgrund och att han hade sin del kvar från förra straffet så är det enklare och döma han igen. Hans DNA, fingeravtryck ingenting sånt finns på dessa droger och han använder inte heller sånt skit själv utan han åker dit i samförstånd åklagaren menar på att alla i bilen visste att det fanns droger i bilen fastän att påsen med dessa droger var gömd på ett ställe som inte ens polisen hittade utan en polishund hittade. Min man körde inte bilen och det var inte hans bil han skulle endast få skjuts av sin vän det är allt.

• Anonym (Förträng förträng)
    Tara55 skrev 2021-11-06 20:45:05 följande:

Jag vill bara säga att mitt barn är så klart viktigast och att min man absolut inte kommer innan bebisen och jag har tänkt på mig och bebisen nu när han inte har varit hemma sen juni men vissa dagar är jobbigare än andra och just nu tror jag att det är extra jobbigt för att hans sista rättegångs dag var i fredags och även om rättegången gick sjukt bra och vi alla var helt säkra på att han skulle släppas så blev det inte så och det kändes som en käftsmäll. Min man har ett kriminellt bakgrund absolut men han har förändrats han håller inte på med skit utan han satt i en bil med några vänner till honom och skulle få skjuts och den bilen blev stoppad och i bilen hittades droger så alla har åkt dit för grovt narkotikabrott och med tanke på hans bakgrund och att han hade sin del kvar från förra straffet så är det enklare och döma han igen. Hans DNA, fingeravtryck ingenting sånt finns på dessa droger och han använder inte heller sånt skit själv utan han åker dit i samförstånd åklagaren menar på att alla i bilen visste att det fanns droger i bilen fastän att påsen med dessa droger var gömd på ett ställe som inte ens polisen hittade utan en polishund hittade. Min man körde inte bilen och det var inte hans bil han skulle endast få skjuts av sin vän det är allt.

Men seriöst? Du kan inte på allvar tro på den historien?

Du har valt att skaffa barn med en grovt kriminell man, en återfallsförbrytare. Med tanke på längden på straffet då är det inte bara att ha råkat att sitta i fel bil. Hur kan man vara så naiv?
  • Anonym (Boiler)

Jäklar vilken trist och jobbig situation.

Men om jag ska vara uppriktig: han har uppenbarligen inte skärpt till sig på något sätt, då hade han inte befunnit sig i den bilen i det sällskapet. Det svåraste med att bryta en kriminell livsstil är att bryta kontakten med alla polare, det har han uppenbarligen inte klarat även om det skulle vara hans intention. Självklart visste han att det fanns droger i bilen eller i alla fall att det fanns risk för det. Låt honom inte lura dig mer.

Bryt med honom, det här kan du inte rädda honom från. Se det här som din och ert barns chans att skapa ett drägligt liv utan att dras ner i hans skit.

Har sett massor av tjejer i din sits, kan lova dig att ingen av dem idag är glada att de valde att stanna i den kriminella livsstilen.

Och som någon annan skrev: du behöver inte vara ärlig mot omgivningen om vart pappan är. Det kommer bara ge både dig och barnet ett socialt stigma.

• Anonym (Annica)

Eftersom din man är återfallsförbrytare som begått grova brott så kommer han ju dels sitta inne flera år nu, och sedan är risken ganska stor att han fortsätter sitt liv som kriminell när han kommer ut, tyvärr. Därför är det nog lugnast för dig om du tänker att du är helt ensamstående kring barnet. Skapa ett nätverk, vänner med barn i samma ålder, osv. Häng inte upp ditt liv kring honom, även om du kommer att få träffa honom ibland. Om du gör det kommer du bara att bli besviken, så se ev. möten och kontakt som en bonus, inte din vardag.
    Försök få egen vårdnad för att underlätta papperarbete kring barnet och ge dig alla föräldrapenningsdagarna. 

• Anonym (D)

Ta hand om dig själv och barnet i första hand. Om du sedan när han kommer ut från fängelse fortfarande vill leva med honom skulle jag starkt rekommendera att ni flyttar så att han helt kan bryta med sittt gamla umgänge. Annars är det bara en tidsfråga innan han dras in igen, och risken finns ju också att du elller barnet skadas. 

• Anonym (Boiler)

Tillägg till ovan. Det du måste ha med i beaktande är att när han väl kommer ut kommer det att vara mycket svårt för honom att få en anställning. Inte omöjligt men svårt. Vad tror du att det kommer leda till? Att det blir lättare eller svårare för honom att skaffa ett svensson-liv? Risken för återfall lär vara rätt stor.

Plus att han redan har ljugit rätt bra för dig. Är det verkligen det livet du önskar för dig och ditt barn? Speciellt med tanke på hur hänsynslösa droghandlare är.

Nä, lägg benen på ryggen och bygg upp ett eget liv utan honom. Det är min varma rekommendation. Nu har du en gyllene chans, ta den.

• Anonym (Kim)

Men hur tänkte du nu?

Har du gift dig och blivit gravid under tiden han suttit i fängelse?

Lovat dyrt och heligt att han inte ska återfalla?

Varför bröt han inte med sina gamla polare?

Du har inte funderat på varför han fick ytterligare ett straff? Oskyldig som ett lamm. Jo tjenare.

Hur naiv och blåögd är du?

Nu ska du vilken dag som helst föda ett absolut oskyldigt barn. Om barnet betyder allt så kapa av mannen på en gång. Du ska ha enskild vårdnad alt en fosterhemsplacering för barnet för det vete fan om du är kapabel att göra sunda och hållbara val. Har du tagit fan i båten får du ro utav helvete.

Fruktansvärd sits du sitter i men du har valt det själv.

• Anonym (Ö)

Du behöver enskild vårdnad så du får alla föräldradagar!

Svar på tråden Min man får fängelse straff