Inlägg från: Anonym (Boiler) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Boiler)

Min man får fängelse straff

Jäklar vilken trist och jobbig situation.

Men om jag ska vara uppriktig: han har uppenbarligen inte skärpt till sig på något sätt, då hade han inte befunnit sig i den bilen i det sällskapet. Det svåraste med att bryta en kriminell livsstil är att bryta kontakten med alla polare, det har han uppenbarligen inte klarat även om det skulle vara hans intention. Självklart visste han att det fanns droger i bilen eller i alla fall att det fanns risk för det. Låt honom inte lura dig mer.

Bryt med honom, det här kan du inte rädda honom från. Se det här som din och ert barns chans att skapa ett drägligt liv utan att dras ner i hans skit.

Har sett massor av tjejer i din sits, kan lova dig att ingen av dem idag är glada att de valde att stanna i den kriminella livsstilen.

Och som någon annan skrev: du behöver inte vara ärlig mot omgivningen om vart pappan är. Det kommer bara ge både dig och barnet ett socialt stigma.

• Anonym (Boiler)

Tillägg till ovan. Det du måste ha med i beaktande är att när han väl kommer ut kommer det att vara mycket svårt för honom att få en anställning. Inte omöjligt men svårt. Vad tror du att det kommer leda till? Att det blir lättare eller svårare för honom att skaffa ett svensson-liv? Risken för återfall lär vara rätt stor.

Plus att han redan har ljugit rätt bra för dig. Är det verkligen det livet du önskar för dig och ditt barn? Speciellt med tanke på hur hänsynslösa droghandlare är.

Nä, lägg benen på ryggen och bygg upp ett eget liv utan honom. Det är min varma rekommendation. Nu har du en gyllene chans, ta den.

• Anonym (Boiler)
    Anonym (Hhh) skrev 2021-11-08 01:01:14 följande:

Du vet ju inte ens vad han är dömd för?

Familjeliv är fullt av prussiluskor/hobbysoctanter ... ja allt jag kan säga är att tiden läker alla sår. Får kan permission vid förlossningen? Får han ha telefon? Om inte är det tufft men du klarar det. Ta stöd av familj - gå dit på besök. Tiden går snabbare än man tror. Planera ekonomiskt och praktiskt för tiden du ska va själv. Obs

Är hans dömd för misshandel av barn/Pedofili/våldtäkt/kvinnomisshandel osv ska du se till du har egen vårdnad och inte träffa honom igen nånsin. Speciellt inte barnen

Han är dömd för grovt narkotikainnehav. Återfallsförbrytare dessutom. Det framgår av ts inlägg om du läst dem.

Har själv erfarenhet från den världen, om du kallar det för att vara en prussiluska så får det stå för dig. Jag säger till TS att han inte varit ärlig mot henne hittills och troligen inte kommer vara det framöver heller. Hans chans att få ett svenssonliv efter ett så pass långt fängelsestraff är rätt lågt även om man vill vara en romantisk flummare som tror att "tiden läker alla sår". Vad det nu skulle betyda i sammanhanget? Ibland måste man vara lite realistiskt pragmatisk, speciellt när man har barn att ta ansvar för, och göra det som är bäst långsiktigt. Dvs lämna denna man och inte hänga upp sitt liv kring någon som inte kan/vill ändra sin kriminella livsstil.
  • Anonym (Boiler)
    Anonym (Pixxiedust) skrev 2021-11-11 11:19:49 följande:

Risk för att ni ramlar baklänges och slår hål på era fördomar och er draallaöverenkam retorik.

Det är tröttsamt med predikan hit och dit, era förslag om att lämna honom, han är allt mellan katten och hatten i ditten och datten.

Och JA, han är dömd och har begått ett brott, men vad säger det brottet för negativt om hans personlighet? Hans kärlek till sin fru, sitt barn? Vem säger att han är ett rötägg för att han umgås med enligt er "fel" personer?

Vem är ni att döma? Det är väldigt enkelt att döma när man inte vet vad man pratar om, inte har levt i samma situation som denna kvinna gör. Hon ville inte ha era negativa åsikter hon mår dåligt som de är, tro mig, jag vet.

Vet ni varför? Jo, för jag lever i samma situation som henne! Min make sitter i fängelset, vi har barn sedan tidigare och jag är höggravid nu och vet ni vad, han är världens bästa i min värld. Inte för de brott han begått eller att jag försvarar dom, men för den person han ÄR. Han sitter där han sitter men han stöttar oss på alla sätt ha kan, och ja, det är jävligt jobbigt, jag får ta hand om allting själv här ute, men har som ovan kvinna stöd från min familj och hans familj, även från hans arbetsplats. Jag älskar honom för den han är och varför ska jag lämna honom, varför ska hon lämna sin man? Det finns så många sätt att få det att fungera, det är inte enkelt men det går. Han kommer kunna vara pappa men på avstånd, han kommer få permissioner, vi pratar i telefon, vi skriver brev, vi gör allt för att få det fungera. Jag är inte rädd att kämpa för hålla ihop vår familj, för det är det en familj gör, för det är ingenting man kastar bort så enkelt som ni verkar kunna göra och jag tycker mer synd er än vad jag tycker synd om mig själv.

Sen för att slå hål på lite fler fördomar, min make har fast anställning, ett ordnat liv men han har en kriminell bakgrund. Och ni som inte levt i en sådan här situation har egentligen ingenting att komma med i den här tråden. Ni tillför liksom ingenting mer än rappakalja.

Mvh

Det finns de av oss som har erfarenhet av detta och ändå kraftigt avråder ts från att stanna i relationen. Inget av det du skriver skulle för en människa med ett vettigt omdöme tala för att ts ska stanna kvar, tvärtom.

Du tillför inget annat är att försöka slå blå duster i ts ögon och det verkar en smula som att du vill försköna din verklighet och rättfärdiga ditt val för dig själv. Kanske är du verkligen supernöjd med tillvaron och allt är tipptopp förutom den lilla detaljen att din man är kriminell? Men enligt min erfarenhet är tjejer i din sits experter på självbedrägeri och att upprätthålla en fasad. Alternativet är nämligen allt för ohanterbart.

Du talar som en tvättäkta medberoende. Kanske är du inte det, men du låter sannerligen som en sådan.
Svar på tråden Min man får fängelse straff