Anonym (Pixxiedust) skrev 2021-11-11 11:19:49 följande:
Risk för att ni ramlar baklänges och slår hål på era fördomar och er draallaöverenkam retorik.
Det är tröttsamt med predikan hit och dit, era förslag om att lämna honom, han är allt mellan katten och hatten i ditten och datten.
Och JA, han är dömd och har begått ett brott, men vad säger det brottet för negativt om hans personlighet? Hans kärlek till sin fru, sitt barn? Vem säger att han är ett rötägg för att han umgås med enligt er "fel" personer?
Vem är ni att döma? Det är väldigt enkelt att döma när man inte vet vad man pratar om, inte har levt i samma situation som denna kvinna gör. Hon ville inte ha era negativa åsikter hon mår dåligt som de är, tro mig, jag vet.
Vet ni varför? Jo, för jag lever i samma situation som henne! Min make sitter i fängelset, vi har barn sedan tidigare och jag är höggravid nu och vet ni vad, han är världens bästa i min värld. Inte för de brott han begått eller att jag försvarar dom, men för den person han ÄR. Han sitter där han sitter men han stöttar oss på alla sätt ha kan, och ja, det är jävligt jobbigt, jag får ta hand om allting själv här ute, men har som ovan kvinna stöd från min familj och hans familj, även från hans arbetsplats. Jag älskar honom för den han är och varför ska jag lämna honom, varför ska hon lämna sin man? Det finns så många sätt att få det att fungera, det är inte enkelt men det går. Han kommer kunna vara pappa men på avstånd, han kommer få permissioner, vi pratar i telefon, vi skriver brev, vi gör allt för att få det fungera. Jag är inte rädd att kämpa för hålla ihop vår familj, för det är det en familj gör, för det är ingenting man kastar bort så enkelt som ni verkar kunna göra och jag tycker mer synd er än vad jag tycker synd om mig själv.
Sen för att slå hål på lite fler fördomar, min make har fast anställning, ett ordnat liv men han har en kriminell bakgrund. Och ni som inte levt i en sådan här situation har egentligen ingenting att komma med i den här tråden. Ni tillför liksom ingenting mer än rappakalja.
Mvh
Det finns de av oss som har erfarenhet av detta och ändå kraftigt avråder ts från att stanna i relationen. Inget av det du skriver skulle för en människa med ett vettigt omdöme tala för att ts ska stanna kvar, tvärtom.
Du tillför inget annat är att försöka slå blå duster i ts ögon och det verkar en smula som att du vill försköna din verklighet och rättfärdiga ditt val för dig själv. Kanske är du verkligen supernöjd med tillvaron och allt är tipptopp förutom den lilla detaljen att din man är kriminell? Men enligt min erfarenhet är tjejer i din sits experter på självbedrägeri och att upprätthålla en fasad. Alternativet är nämligen allt för ohanterbart.
Du talar som en tvättäkta medberoende. Kanske är du inte det, men du låter sannerligen som en sådan.